  • 1. Data: 2012-12-31 19:22:16
    Temat: smar silikonowy
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Czy wierzycie w wyższość wynalazków w tubkach, np takich do procesorów
    nad smarem silikonowym? Nie jest czasem tak że liczy się gładka
    powierzchnia i pewny, stały docisk radiatora za pomocą sprężynki?

    Smarowidła z tubek zasychają na sztywno a smar nigdy.
    Czy spływa (no chyba że przy 150'C) nie zaobserwowałem dotąd.

    --
    Piter

  • 2. Data: 2013-01-01 11:49:34
    Temat: Re: smar silikonowy
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-12-31 19:22, PiteR pisze:
    > Czy wierzycie w wyższość wynalazków w tubkach, np takich do procesorów
    > nad smarem silikonowym? Nie jest czasem tak że liczy się gładka
    > powierzchnia i pewny, stały docisk radiatora za pomocą sprężynki?

    Nie wierzymy a badamy.
    Dlatego mikroskopijną ilość powietrza pomiędzy elementem grzewczym a
    radiatorem, trzeba zastąpić np. pastą.

    > Smarowidła z tubek zasychają na sztywno a smar nigdy.
    > Czy spływa (no chyba że przy 150'C) nie zaobserwowałem dotąd.

    Moją ulubioną pastą jest biała pasta silikonowa typu H.
    K.

  • 3. Data: 2013-01-01 12:03:02
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Smarowidła z tubek zasychają na sztywno a smar nigdy.
    > Czy spływa (no chyba że przy 150'C) nie zaobserwowałem dotąd.

    Próbowałem na jakimś GeForce wypiekanym w piekarniku (luty puściły) jak
    właśnie będzie pracował na silikonie takim białym tanim.
    No i radiator był ledwo ciepły.
    Więc jednak dałem taki zasychający z tubki z domieszką metali.
    Tym razem był już znacznie cieplejszy.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2013-01-01 12:31:09
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > No i radiator był ledwo ciepły.
    > Więc jednak dałem taki zasychający z tubki z domieszką metali.

    Może jednak radiator nie dotykał tak dokładnie?
    Nieraz procka w kompie musiałem na nowo "smarować", jeśli był docisk, to nie
    zauważyłem istotnej różnicy między swykłym silikonowym, a srebrowym,
    zdarzała się praca w ogóle bez pasty, z dobrym dociskiem działało.
    Natomiast, jeśli z dociskiem było coś nie tak (zdarzało się), to różnicę już
    dało się zauważyć. Niedawno w jednym laptopie musiałem w palcach giąć zespół
    chłodzący, bo okazało się, że pasta zaschnęła, a sam radiator w ogóle nie
    dotykał (z milimetr przerwy był), tu akurat do grafiki, jedynie ten
    zaschnięty kawałek coś dawał. Poprawiłem i było dobrze.
    Osobiście bardziej lubię zwyky silikonowy (sprawdził się też smarując...
    uszczelki w kranie), bo nie brudzi jak nieszczęście i łatwiej jest go
    usunąć, a także, gdy się da za dużo, to nie narobi szkód. Ale używam obu,
    zależnie, co podejdzie pod palce :)
    Srebro po prostu lepiej przewodzi ciepło...