  • 21. Data: 2018-03-11 23:15:13
    Temat: Re: smarowanie srub
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozesz sobie uwazac co chcesz. Mozes sobie wymyslac dowolne wytlumaczenia. Mnie to
    rybka. Smarowalem i bede smarowal sruby do kol.

  • 22. Data: 2018-03-12 00:09:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:

    > a szkoda bo są po 80zł :)
    >
    > Smaruje i nie znikają tyle, że mam klucz dyn to nie odpadają łebki
    > 110 Nm łatwo przeroczyć nie mówiąc o tych co stają na kluczu.

    a co mówi wujek google:

    Wheel bolts / nuts / studs are safety critical. The manufacturers
    specified method of wheel nut tightening should be followed. Usually,
    that spec is for clean, dry threads, although I don't know if that is
    true for every type of car - check your manual.

    The purpose of tightening a fastener is to introduce preload into the
    shank of the fastener, and corresponding compression into the joint
    members. This combined system then protects the shank of the bolt from
    enduring the full applied load. Typically, a properly preloaded bolt
    only sees 20% of any applied load. Properly preloaded is the important
    part - not excessive, nor insufficient preload - the correct preload.

    Technically, by reducing the friction between the nut and thread you
    put more preload in the shank of the fastener per unit torque than for
    a dry set up. This reduces the margin between the operating preload and
    the yield preload for the fastener. i.e., it makes overload of the
    fastener more likely.

    https://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=
    33033

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 23. Data: 2018-03-12 00:46:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Mar 2018 15:38:00 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Dnia Sun, 11 Mar 2018 13:42:00 +0100, cef napisał(a):
    > Jak się jedzie ostro, to tarcze świecą w nocy, a klocki emitują strumienie
    > płomieni i iskier.
    > Trochę tej temeratury musi tam jednak być ;)

    Ale miala byc normalna jazda.

    > Natomiast to oczywiście rajd, ale z drugiej strony jakiś forsowny górski
    > zjazd załadowanym samochodem gdzie nie da rady skutecznie hamować
    > silnikiem.
    > Do tego samochodem z za małymi hamulcami (np. Polonezem) i sądzę że
    > temperatury mogą być podobne.

    Przy 150C plyn wrze, bo oczywiscie w starym poldku nikt go nie
    wymienia.
    A poniewaz poldki nie byly masowo rozbijane w niektorych miejscach, to
    cylinderki 150C nie mialy.

    Sruby beda mialy wiecej ?

    J.

  • 24. Data: 2018-03-12 03:14:20
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2018-03-10 19:36, J.F. wrote:

    > Od zawsze smarowalem sruby mocujace felgi, i nigdy nie bylo klopotow,
    > a dzis patrze - w dwoch kolach mi po srubie brakuje.

    Dlaczego jeszcze nikt nie napisał o smarze miedziowym?

  • 25. Data: 2018-03-12 21:30:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Mozesz sobie uwazac co chcesz. Mozes sobie wymyslac dowolne wytlumaczenia. Mnie to
    rybka. Smarowalem i bede smarowal sruby do kol.

    Nikogo nie interesuje co Ty uważasz, ale nie propaguj złych praktyk,
    które ktoś może przepłacić swoim życiem. Ponadto nie jest obojętne co Ty
    robisz, bo poza zabiciem siebie samego, możesz także zabić innych na drodze.

    Ja sobie niczego nie uważam, bo to co piszę jest napisane w instrukcjach
    serwisowych samochodów oraz producentów części zamiennych. W tym
    przypadku producentów śrub/szpilek i nakrętek do kół.

    Niektórzy producenci w niektórych modelach dopuszczają smarowanie tylko
    i wyłącznie stożków przy śrubach, ale nie gwintów i to też tylko w
    nielicznych przypadkach dopuszczone jest smarowanie stożków.

    Dlaczego nie wolno smarować gwintów poczytaj sobie na forum dla
    profesjonalistów mechaników.

    https://motofocus.pl/technika/13406/bezpieczne-dokre
    canie-srub-kol-wskazowki-febi-bilstein

    lub w instrukcji producenta takich śrub

    http://e-autoparts.pl/images_products/101/FEBIEXAKT9
    0998_PL.PDF

    Smarując gwinty śrub/szpilek do kół nie tylko istnieje zagrożenie ich
    samoczynnego odkręcenia, ale także i kwestia urwania, bo taka śruba
    dokręcana nawet kluczem dynamometrycznym z prawidłowym momentem jest
    zbyt mocno naprężana.

  • 26. Data: 2018-03-12 21:54:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie jestem religijny i nie interesuje mnie Twoja religia opisujaca dokrecanie srub na
    sucho. Zawsze dokrecalem na jakis smar i zawsze na jakis smar bede dokrecal. Z
    religiami tak jest ze sie frajera szuka. Na budowaniu jest temat o ogrzewaniu i ktos
    tam dal linka do wypowiedzi doktora inzyniera prezesa zespolu rzeczoznawcow
    samochodowych co napisal "Praca silnika diesla w przeciwieństwie do silnika
    benzynowego nie jest
    uzależniona od składu mieszanki określającej granicę zapalności, może więc
    pracować na bardzo ubogich mieszankach. W spalinach są więc znacznie
    mniejsze ilości trujących toksyn takich jak tlenek węgla (CO),
    węglowodorów (HC), ale również w nowoczesnym silniku diesla jest znaczna
    redukcja tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych."

  • 27. Data: 2018-03-12 22:16:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > węglowodorów (HC), ale również w nowoczesnym silniku diesla jest znaczna
    > redukcja tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych."

    Jak widać to ty tu uskuteczniasz wiarę i to nie wiarę w religię, ale w
    voodoo, a przy tym próbujesz z tego zrobić normę.

    Kolejny raz swoją niewiedzę starasz się teraz ukryć wprowadzaniem tematu
    zastępczego.

    Co do dokręcania śrub, to to co piszesz świadczy tylko o kompletnej
    twojej ignorancji. Wybacz, ale mam trochę pojęcia na temat mechaniki i
    uważam, że dalsza dyskusja z tobą jest marnowaniem czasu.

  • 28. Data: 2018-03-12 22:35:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak bedziesz mial wiecej niz troche pojecia o mechanice to mozemy dokonczyc rozmowe.

  • 29. Data: 2018-03-12 23:03:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Mar 2018 13:54:43 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
> [...]
    > pracować na bardzo ubogich mieszankach. W spalinach są więc znacznie
    > mniejsze ilości trujących toksyn takich jak tlenek węgla (CO),

    Owszem, zazwyczaj diesel pracuje na "ubogiej mieszance", ale:
    -elektroniczny system sterowania benzyniaka ilosc CO bardzo ogranicza,
    a katalizator resztki dopala
    -jak kierowca diesla depnie w gaz, to robi sie bogato a nie ubogo
    -elektroniczny system sterowania diesla powinien pilnowac zeby nie
    zrobilo sie zbyt bogato ... ale czasem widac jak czarny dym leci.

    > węglowodorów (HC)

    A to nie dokladnosci spalania zalezy, stanu wtryskiwaczy, spozycia
    oleju ?

    > ale również w nowoczesnym silniku diesla jest znaczna
    > redukcja tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych."

    Szczegolnie takich z VW :-)

    J.

  • 30. Data: 2018-03-13 12:30:50
    Od: "RomekA" <o...@d...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Jak bedziesz mial wiecej niz troche pojecia o mechanice to mozemy
    > dokonczyc rozmowe.

    Typowa odpowiedź PiSdziaka spod budki z piwem.

    Nikt mi nie wmówi, że białe jest białe, a czarne jest czarne
    (C) Kaczyński.