  • 1. Data: 2019-03-03 21:55:35
    Temat: smród nos wykręca
    Od: Majka <k...@g...com>

    Jakich płynów do spryskiwaczy używacie?

    Ja wciąż daję się nabrać na te marketowe - smród niemożebny.

    Jaki płyn do spryskiwaczy kupić, letni jak i zimowy, żeby to miało zapach znośny (lub
    bez zapachu było) i skutecznie szyby zmywało?

    Albo inaczej:
    czego nie kupować, bo śmierdzi?

    Pozdrawiam, Majka

  • 2. Data: 2019-03-03 22:12:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak nie ma mrozu to uzywaj wody z kranu z niewielka iloscia dowolnego detergentu w
    plynie.

  • 3. Data: 2019-03-03 22:32:43
    Temat: Re: smród nos wykręca
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 3 marca 2019 21:55:36 UTC+1 użytkownik Majka napisał:
    > Jaki płyn do spryskiwaczy kupić, letni jak i zimowy, żeby to miało zapach znośny >
    (lub bez zapachu było) i skutecznie szyby zmywało?

    Kiedyś ktoś mi polecił Adixol z Organiki Łódź. Tani i nieśmierdzący.
    Zamawiasz półpaletę, sprzedajesz po rodzinie i znajomych i masz butlę 5L
    dobrego płynu poniżej 10 zeta za sztukę.

    L.

  • 4. Data: 2019-03-03 23:13:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-03 o 21:55, Majka pisze:
> [...]
    >
    > Jaki płyn do spryskiwaczy kupić, letni jak i zimowy, żeby to miało zapach znośny
    (lub bez zapachu było) i skutecznie szyby zmywało?

    Rozcieńczony Izopropanol.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2019-03-04 00:28:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozesz mi Adam z Lisciastym powiedziec po co kupowac jak jest w kranie w
    nieograniczonej ilosci? 43 lata jezdze samochodami i nie kupilem letniego plynu do
    spryskiwaczy. Na zime kupowalem litr denaturatu i dolewalem do zbiorniczka z plynem
    ktory w nim byl. Jak wypsiukalem to lalem wode z detergentem i dolewalem troche
    denaturatu. Po co mam wozic pojemnik piecio litrowy jak moge pol litrowy. Dodatek
    alkoholu do zimowego plynu ma zabezpieczyc plyn przed zamarznieciem w zbiorniku,
    pompce i przewodach. Na zimnej szybie i tak zamarznie. To tak przy okazji bo o letnim
    plynie temat.

  • 6. Data: 2019-03-04 09:07:58
    Od: "K...@w...pl" <7...@g...com>

    ...Na zime kupowalem litr denaturatu i dolewalem do zbiorniczka z plynem ktory w nim
    byl. Jak wypsiukalem to lalem wode z detergentem i dolewalem troche denaturatu.

    Chyba bez rozumu jesteś jak zamiast zrobić pysznego drinka używasz jagodzinkę do
    mycia szyby.

  • 7. Data: 2019-03-04 10:50:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Mozesz mi Adam z Lisciastym powiedziec po co kupowac jak jest w
    >kranie w nieograniczonej ilosci?
    >43 lata jezdze samochodami i nie kupilem letniego plynu do
    >spryskiwaczy.

    Ten letni ma troche detergentu, niby mozna plynu do mycia naczyn
    kapnac.
    I niektore ponoc cos maja na owady, a te czasem trudno domyc.

    >Na zime kupowalem litr denaturatu i dolewalem do zbiorniczka z plynem
    >ktory w nim byl.

    No tak, ale to dopiero smierdoli ... chyba, ze masz doby denaurat :-)

    >Jak wypsiukalem to lalem wode z detergentem i dolewalem troche
    >denaturatu.
    >Po co mam wozic pojemnik piecio litrowy jak moge pol litrowy.

    Ale wody trzeba jakos nalac.
    Jak zabraknie w trasie, to sie robi problem, bo stacje po drodze sa,
    toalety ... wkrotce sie moga zrobic platne, ale butelki wolnej nie ma.

    > Dodatek alkoholu do zimowego plynu ma zabezpieczyc plyn przed
    > zamarznieciem w zbiorniku, pompce i przewodach.
    > Na zimnej szybie i tak zamarznie.

    Mnie tam raczej nie zamarza. Moze dlatego ze kupuje plyny "-22", a
    moze dlatego, ze zimy ostanio kiepskie.

    Denaturat niby dobry pozna jesienia, jak trzeba nagle podniesc
    procenty w plynie ... ale ten smrod :-)

    J.

  • 8. Data: 2019-03-04 12:33:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-04 o 10:50, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    Czystą wodę lałem do PF125p, może też do Malucha.
    Później wolałem lać rozcieńczony płyn lub parę kropli jakiegoś
    koncentratu. Tylko do fabrycznie nowych aut leję płyn, ale najczęściej
    kupuję, gdy 5 litrów jest za kilka zł. Co prawda kobita się burzy, że
    stoi cała bateria płynów, ale nie widzę sensu kupować tego samego w
    innym czasie po 20 zł./szt.

    > Ten letni ma troche detergentu, niby mozna plynu do mycia naczyn kapnac.
    > I niektore ponoc cos maja na owady, a te czasem trudno domyc.

    Gdzieś czytałem opracowanie mówiące o szkodliwości Ludwików itp. na
    lakier i na uszczelki gumowe.

    > No tak, ale to dopiero smierdoli ... chyba, ze masz doby denaurat :-)

    Bywają czyste denaturaty, niewiele różniące się zapachem od izopropanolu
    czy etanolu.

    > Ale wody trzeba jakos nalac.
    > Jak zabraknie w trasie, to sie robi problem, bo stacje po drodze sa,
    > toalety ... wkrotce sie moga zrobic platne, ale butelki wolnej nie ma.

    Ja znów wożę za dużo. Tak się przyzwyczaiłem, że oprócz olejów i płynów
    mam jeszcze miernik i skrzynkę z podstawowymi kluczami.

    > Mnie tam raczej nie zamarza. Moze dlatego ze kupuje plyny "-22", a moze
    > dlatego, ze zimy ostanio kiepskie.

    Niejednokrotnie mi się zdarzyło, że do jednego -22 dolałem inny, też
    typu -30, i okazało się, że taki koktail zamarza przy -8.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2019-03-04 12:39:37
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Mar 2019 13:32:43 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

    > Kiedyś ktoś mi polecił Adixol z Organiki Łódź. Tani i nieśmierdzący.
    > Zamawiasz półpaletę, sprzedajesz po rodzinie i znajomych i masz butlę 5L
    > dobrego płynu poniżej 10 zeta za sztukę.

    Był dobry, ale moim zdaniem się popsuł, a poza tym ciężko go znaleźć.
    Na lato można używać wody z dodatkiem denaturatu i płynu do naczyń.

    W zimie gorzej.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 10. Data: 2019-03-04 13:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > przed zamarznieciem w zbiorniku, pompce i przewodach. Na zimnej
    > szybie i tak zamarznie. To tak przy okazji bo o letnim plynie temat.

    Kiedys powód był prosty - owady - których woda nie zmywała...
    Ale dzis tych owadów mamy o wiele mniej (zmiany klimatyczne?) i moze
    Zenek ma racje ze nie ma potrzeby?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."