  • 1. Data: 2010-08-13 17:27:31
    Temat: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Wymieniłem w końcu sonde lambda
    wczesniej objaw był taki, że po jakims czasie zapalala się kontrolka
    pomarańczowa

    po wymianie świeci odrazu po zapaleniu silnika, no moze po 2s.

    mechanik powiedzial, ze mam jechac wykasowac bledy
    sonde mam zamiennik, bosha byla za 249zl ale kable krotkie, wiec zmienil
    na tani zamiennik za 120zł ktory mial w komplecie zaciski do przedluzania.

    i teraz swieci non stop

    jednak wizyta kompa 80zł wymiana teraz znowu kasowanie bledow, i znowu 80zł
    nie usmiecha mi się to, tym bardziej ze facet od komputera stwierdzil ze po
    wymianie powinno samo zniknać, to jak to jest, po zmianie sondy powinno byc
    wsyzstko juz ok?

    bo u mnie nie jest, czy to moze oznaczac ze jest zly model dobrany? w
    hurtowni powiedzieli ze jest ok, ze to zamiennik

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-08-13 17:35:24
    Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w
> [...]
    > komputera stwierdzil ze po wymianie powinno samo zniknać, to jak
    > to jest, po zmianie sondy powinno byc wsyzstko juz ok?

    Glowy nie dam, ale przy niektorych komputerach lampka znikala ponoc
    po 10 uruchomieniu silnika, jesli nie bylo bledow.

    > bo u mnie nie jest, czy to moze oznaczac ze jest zly model
    > dobrany? w hurtowni powiedzieli ze jest ok, ze to zamiennik

    Zawsze moze byc uszkodzony, albo zle podlaczony ..

    J.

  • 3. Data: 2010-08-13 17:51:19
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Amir pisze:
> [...]
    > na tani zamiennik za 120zł ktory mial w komplecie zaciski do przedluzania.

    No to wygląda że albo kupiłeś nie taką sondę, zepsutą lub źle podłączono
    przewody.

    A gość który nie dorobił się w swoim warsztacie możliwości podłączenia
    się z jednym z najpopularniejszym samochodów na rynku (zwłaszcza że
    wszystkie Ople opędza się jednym kablem) nie powinien się zabierać za
    naprawy elektroniki pojazdowej, bo szanse że to się uda są marne.

    Gość teraz będzie zgadywał jedną z 24 kombinacji podłączenia przewodów,
    a Ty za każdą jego próbę zapłacisz 80zł, bo on nie potrafi nawet na
    miejscu sprawdzić o co chodzi (a wystarczy do tego znajomość wyprowadzeń
    ECU i miernik elektryczny).

> [...]
    > stwierdzil ze po wymianie powinno samo zniknać, to jak to jest, po
    > zmianie sondy powinno byc wsyzstko juz ok?

    A ten błąd to co mówi?
    Bo sonda składa się z dwóch części - grzałki elektrycznej i sondy
    właściwej, każda podłączona na 2 przewodach.
    Tu już minimalna wiedza pozwoli stwierdzić co jest nie tak.

    > bo u mnie nie jest, czy to moze oznaczac ze jest zly model dobrany? w
    > hurtowni powiedzieli ze jest ok, ze to zamiennik

    Podaj producenta i model tej sondy, to może coś zgadniemy.

  • 4. Data: 2010-08-13 22:52:31
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    > A ten błąd to co mówi?
    > Bo sonda składa się z dwóch części - grzałki elektrycznej i sondy
    > właściwej, każda podłączona na 2 przewodach.
    > Tu już minimalna wiedza pozwoli stwierdzić co jest nie tak.

    Nic nie mowil, widzialem tylko napis sonda lambda na monitorze
    stwierdzil uszkodzona, trzeba nową

    Nowa niestety nie ma napisow , spacjalnie patrzylem, stara miala kod i firma
    GM,
    po weekendzie dowiem sie od mechanika co
    to za firma tej bez napisow, ale kupowal w sieci hurtowni hurt w opolu.
    w systemie wyskczylo, ze jest to zamiennik do mojego modelu auta.
    moje kable w oryginalnej sondzie to kolory, zolty bialy szary czarny
    tamta ma dwa biale, szary i czarny

    zlutowac ciezko bylo zle, chyba, ze te dwa biale mogl pomieszac i na odwrot
    dac
    bo skad mial wiedziec czy do , korego bialego ten zolty dac
    tzn stwierdzil ze to bez znaczenia

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-08-14 01:11:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    amir pisze:

> [...]
    > odwrot dac
    > bo skad mial wiedziec czy do , korego bialego ten zolty dac

    Katalog mówi że do tego modelu potrzebujesz tytanowej sondy typu OTA7N-5A1.

    Sądząc po cenie, producencie i kolorach przewodów strzelam, że dostałeś
    cyrkonową sondę Bosch 0 258 986 502, która nie jest przeznaczona do
    Twojego samochodu. Pomyłka mogła pojawić się dlatego że taka sonda
    byłaby odpowiednia dla silnika 2.0 z Astry I.

    Co do lutowania to też pewnie jest źle.
    Z katalogów wynika, że w Twoim samochodzie kolory są takie:
    sonda żółty-czarny
    grzałka szary-biały

    W sondzie którą kupiłeś
    sonda szary-czarny
    grzałka biały-biały

    Więc założę się że ten magik i tak polutował to źle.
    Chociaż niezależnie od wyniku lutowania zła sonda i tak by nie zadziałała.

    Pozostaje tylko pytanie czy coś dalej się nie popsuło przez te eksperymenty.

    Bo w tej chwili czujnik sondy masz podłączony pomiędzy +12V zasilanie
    grzałki, a analogowe złącze komputera dla sondy lambda.
    Ja nie wiem jak to tam jest wszystko pozabezpieczane w komputerze (może
    być nawet galwaniczna separacja obwodu sondy).

    Teraz pytanie czy komputer przeżyje takie podłączenie 12V pod wejście
    lambdy (przygotowane wg. jednego katalogu na napięcie 5V, a wg. drugiego
    1V).

    Ale gdyby się teraz okazało że "to nie lambda, a komputer panu padł", no
    to już wiesz o co chodzi.

    Drugie pytanie, to jeżeli okazałoby się że przez ogniwo sondy płynie
    prąd, to czy nie uszkodziło to tej nowej sondy.

  • 6. Data: 2010-08-14 14:58:48
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    >
    > Drugie pytanie, to jeżeli okazałoby się że przez ogniwo sondy płynie prąd,
    > to czy nie uszkodziło to tej nowej sondy.

    Wykręciłem tą sonde lambda
    jest to model
    GOLDEN LODGE 12W/60QF

    jest jeszczunmer nabity na niej 1778

    jak myslisz czy ona jest wporządku ?

  • 7. Data: 2010-08-14 15:08:09
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    OZNACZENIE miało być

    12W/6QF

    a tu zdjęcie nowej sondy
    oraz starej sondy

    www.didku.pl/sonda/sonda.jpg

    pozdrawiam i dziekuje za pomoc

  • 8. Data: 2010-08-14 15:32:45
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    to będzie któraś z tych
    http://www.magnetimarelli.pl/sondy_lambda1.htm

    ale która to nie wiem, coś wydaje mi się ze zle podłaczył
    ją mechanik.

    z tego co piszesz to umnie
    sonda żółty-czarny
    grzałka szary-biały

    a jak faktycznie jest w mojej zakupionej? jak prawidłowo powinno to być
    polutowane/zacisnięte ?

    dzieki raz jeszcze

  • 9. Data: 2010-08-15 00:20:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Amir pisze:

    > Wykręciłem tą sonde lambda
    > jest to model
    > GOLDEN LODGE 12W/60QF

    W katalogu widzę że Golden Lodge to marka sond _cyrkonowych_
    produkowanych przez Magneti Marelli.

    Ty potrzebujesz sondy tytanowej.

    > jest jeszczunmer nabity na niej 1778
    >
    > jak myslisz czy ona jest wporządku ?

    Nie jest.
    Tu masz prospekt tych Golden Lodge:
    http://www.magnetimarelli-checkstar.pl/Download/GetF
    ile/?fp=media%2Fdownload%2Funiwersalne_sondy_lambda_
    Golden_Lodge.pdf

    W tabeli 3 na dole masz swoją sondę OTA7N-5A1 z Opla i jak widzisz ten
    rodzaj nie jest objęty linią Golden Lodge.
    Zamiennik MM dla Twojej sondy to 460001920010

    Więc tej sondy którą masz nie podłączysz tak żeby działała z Twoim
    silnikiem.

  • 10. Data: 2010-08-15 00:23:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Amir pisze:
> [...]
    > sonda żółty-czarny
    > grzałka szary-biały
    >
    > a jak faktycznie jest w mojej zakupionej? jak prawidłowo powinno to być

    W tej co kupiłeś połączenia są:
    sonda szary-czarny
    grzałka biały-biały

    Ale ta sonda którą kupiłeś nie będzie działać z tym komputerem jak by
    nie była połączona.

    W tej chwili masz podłączone tak jak zgadywałem (a więc żółty z białym),
    co może być niebezpieczne i dla tej nowej sondy i dla komputera w
    samochodzie (chociaż tu nie wiem, bo być może komputer jest
    zabezpieczony przed zwarciem przewodu grzałki z sygnałowym sondy).