  • 1. Data: 2010-01-02 18:42:38
    Temat: stara antena a puner cyfrowy
    Od: "dos4fl" <d...@o...pl>

    1. czy stara antena dzialajaca z tuneren analogowym sprawdzi sie z nowym
    cyfrowym -np z jakims pracujacym z "telewizja na karte"?

    2. cena nowego tunera to ok 180zl - czy znajde na allegro inne tunery
    dzialajace z tymi kartami za mniejsze pieniadze? jesli tak - prosze o jakies
    typy.

    3. czy do tunera sat moge podlaczyc dodatkowo antene z balkonu, zeby zlapac
    taki np polsat; jesli tak - to jak?

  • 2. Data: 2010-01-02 19:00:56
    Temat: Re: stara antena a puner cyfrowy
    Od: sat_diver <s...@s...info>

    Nastał dzień 2010-01-02 19:42, dos4fl donosi, że:
    > 1. czy stara antena dzialajaca z tuneren analogowym sprawdzi sie z nowym
    > cyfrowym -np z jakims pracujacym z "telewizja na karte"?
    Jeśli jest ustawiona na HotBird i nie skorodowana - to tak.
    Może być konieczna wymiana konwertera.
    > 2. cena nowego tunera to ok 180zl - czy znajde na allegro inne tunery
    > dzialajace z tymi kartami za mniejsze pieniadze? jesli tak - prosze o jakies
    > typy.
    Na Alledrogo można "ustrzelić" komplety tuner +karta 3 miesiące za około
    150,-
    http://allegro.pl/item870765557_telewizja_na_karte_t
    uner_karta_na_3_miesiace.html
    "N" daje je nowym abonentom za darmo - w promocji.
    > 3. czy do tunera sat moge podlaczyc dodatkowo antene z balkonu, zeby zlapac
    > taki np polsat; jesli tak - to jak?
    nie.

  • 3. Data: 2010-01-02 19:25:57
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 02.01.2010 19:42, dos4fl pisze:
    > 1. czy stara antena dzialajaca z tuneren analogowym sprawdzi sie z nowym
    > cyfrowym -np z jakims pracujacym z "telewizja na karte"?

    ile lat ma antena i czy zmieniany był konwerter?

    > 2. cena nowego tunera to ok 180zl - czy znajde na allegro inne tunery
    > dzialajace z tymi kartami za mniejsze pieniadze? jesli tak - prosze o jakies
    > typy.

    polecam opticum, można użyć starego mediasata po cyfrze, ale nie wiem
    czy to się opłaci

    > 3. czy do tunera sat moge podlaczyc dodatkowo antene z balkonu, zeby zlapac
    > taki np polsat; jesli tak - to jak?

    możesz użyć mixer tv-sat przy antenie, przy odbiorniku gniazdo
    abonenckie z wy sat, ale to tylko do odbioru w tv nie w dekoderze.
    oszczędzasz jedynie na prowadzeniu drugiego kabla.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    fedora 11, gnom, compiz-fusion

  • 4. Data: 2010-01-02 20:44:47
    Od: "dos4fl" <d...@o...pl>

    > ile lat ma antena i czy zmieniany był konwerter?

    antena na pewno stara, tuner od niej to jakis scs; konwerter taki jak byl -
    na analogu ponoc kilka miesiecy temu cos ogladali jacys krzyzacy (poprzedni
    lokatorzy).

    jesli wymaga nowego - to co kupic i czy stary kabel bedzie odpowiedni?

  • 5. Data: 2010-01-02 20:57:03
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 02.01.2010 21:44, dos4fl pisze:

> [...]
    > lokatorzy).
    >
    > jesli wymaga nowego - to co kupic i czy stary kabel bedzie odpowiedni?

    hmm, kabel bym zmienił
    co do konwertera, trzeba podłączyć i zobaczyć, chyba że to coś
    ma więcej niż 10 lat.
    no i myślę, że antena ustawiona jest na astre, więc trzeba
    przestawić

  • 6. Data: 2010-01-04 09:44:07
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik dos4fl napisał:
    > na analogu ponoc kilka miesiecy temu cos ogladali jacys krzyzacy

    Z tego by wynikało, że antena jest ustawiona na Astrę 19.2 E, bo tylko
    tu jeszcze jest analog (pomijając kilka mniej popularnych satelitów).
    Oczywiście, jeśli "krzyżacy" to Niemcy...

  • 7. Data: 2010-01-04 18:52:06

    >Oczywiście, jeśli "krzyżacy" to Niemcy...

    tak, jak zawsze bywalo ;)