  • 1. Data: 2014-03-13 09:28:30
    Temat: strach kupic laptopa
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    no strach po prostu, bo dostaje sie w pakiecie z rootkitem, aktywowanym
    czy tego chcesz czy nie chcesz...

    "Moduł Computrance przeznaczony dla BIOS-u jest preinstalowany w
    najbardziej popularnych chipach BIOS/UEFI i możesz się z nim spotkać na
    większości laptopów takich marek jak: Acer, Asus, Sony, Tochiba, HP,
    Lenovo, Samsung oraz innych. Niektóre z nich wyposażone są widoczne
    funkcje włączenia/wyłączenia agenta, inne takiej opcji nie przewidują.
    Ponadto, nie na każdym komputerze program działa - nawet jeżeli w
    urządzeniu jest BIOS-owy komponent, niekoniecznie Computrance będzie na
    nim działał. Badacze z Kaspersky Lab odkryli kilka najnowszych laptopów,
    które posiadają aktywowanego agenta Computrance już przy pierwszym
    włączeniu, zaraz po odpakowaniu z pudełka. Dlaczego ten program jest już
    na nich aktywny i kto sprawuje nad nim kontrolę - pozostaje tajemnicą."

    http://plblog.kaspersky.com/2014/03/13/uwaga-na-dziu
    rawe-aplikacje-antykradziezowe/

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 2. Data: 2014-03-13 09:51:59
    Temat: Re: strach kupic laptopa
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    ONI.
    Ale to dupki do sześcianu.
    Nie potrafią odnaleźć Boeinga nafaszerowanego narkotykami.

    -----

  • 3. Data: 2014-03-13 10:10:49
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-03-13 09:28, mr misio wrote:

    > no strach po prostu, bo dostaje sie w pakiecie z rootkitem, aktywowanym
    > czy tego chcesz czy nie chcesz...
    > http://plblog.kaspersky.com/2014/03/13/uwaga-na-dziu
    rawe-aplikacje-antykradziezowe/

    Dziwi mnie zdziwienie ludzi z kasperskiego i "odkrycie" agenta
    Computrace (aka. 'LoJack for Laptops) - to rozwiazanie w swoich
    urzadzeniach chocby Dell oferuje conajmniej od 3-4 lat.

    http://www.dell.com/content/topics/global.aspx/servi
    ces/prosupport/computrace?c=us&l=en&cs=04

    --

    memento lorem ipsum

  • 4. Data: 2014-03-13 10:21:17
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik elmer radi radisson napisał:

    rawe-aplikacje-antykradziezowe/

    > Dziwi mnie zdziwienie ludzi z kasperskiego i "odkrycie" agenta
    > Computrace (aka. 'LoJack for Laptops) - to rozwiazanie w swoich
    > urzadzeniach chocby Dell oferuje conajmniej od 3-4 lat.

    Ja tez w swoim mam cos tego typu, ale domyslnie bylo wylaczone.

    Do aktywacji wymaga swiadomego wlaczenia oraz podania jakichs danych
    bodajze konta logowania do uslugi z tego co wiem platnej.

    I to ma sens.

    I user robi to swiadomie.

    Natomiast to co opisywali to wyglada na aktywowanie uslugi/rootkita
    automatycznie. A co za tym idzie, bez wiedzy i swiadomosci usera.

    I to juz jest zle.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 5. Data: 2014-03-13 11:51:34
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-03-13 10:21, mr misio wrote:

> [...]
    > Natomiast to co opisywali to wyglada na aktywowanie uslugi/rootkita
    > automatycznie. A co za tym idzie, bez wiedzy i swiadomosci usera.

    Zgadzam sie. Natomiast informacje o dziwnym procesie bez zgody
    uzytkownikow i stojacym za tym Computrace byly juz znane wlasnie wtedy.
    Trzy lata temu ludzie pisali o procesie ktorego nie moga usunac ani nie
    mozna tego zdezaktywowac w biosie - mogl to zrobic jedynie Computrace.

    http://www.tomshardware.co.uk/forum/241587-49-comput
    race-absolute-software
    Takie zgloszenia pojawialy sie juz w 2009 roku. A samo funkcjonowanie
    tego modulu bylo juz znane w 2005 roku
    http://seclists.org/fulldisclosure/2005/Dec/1292

    Wiec to nie jest nowosc, a tym bardziej nie powinno dziwic ludzi
    z Kasperskiego ;).

    --

    memento lorem ipsum

  • 6. Data: 2014-03-13 15:31:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    plblog.kaspersky.com pisze tak:

    > Badacze z Kaspersky Lab
    ^^^^^^^
    buhahaha

    --
    Piter

  • 7. Data: 2014-03-13 16:54:59
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "mr misio" napisał w wiadomości grup
    > http://plblog.kaspersky.com/2014/03/13/uwaga-na-dziu
    rawe-aplikacje-antykradziezowe/

    Też mi odkrycie. W stacjonarnych komputerach też to jest.

  • 8. Data: 2014-03-13 22:06:26
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 13.03.2014 09:28, mr misio pisze:
    > no strach po prostu, bo dostaje sie w pakiecie z rootkitem, aktywowanym
    > czy tego chcesz czy nie chcesz...
    (...)
    Wytłumaczcie mi jedno. czy to co jest wgrane jako "dodatek" do biosu,
    potrafi... logować klawisze, przekazywac obraz z kamery komputera _BEZ
    SYSYEMU_ operacyjnego, czy też "dodatek" w biosie portafi przekonać
    system windows aby szpiegował/otwarł drzwi na ataki czy nadużycia?

    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 9. Data: 2014-03-13 22:52:10
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Thu, 13 Mar 2014 10:10:49 +0100
    elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.or
    g> wrote:
> [...]
    >
    > http://www.dell.com/content/topics/global.aspx/servi
    ces/prosupport/computrace?c=us&l=en&cs=04

    The software agent can survive operating system re-installations, hard drive
    reformats and even hard drive replacements.
    --> OMG, jak to działa technicznie?

    P.

  • 10. Data: 2014-03-13 22:59:09
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    g> wrote:

    ces/prosupport/computrace?c=us&l=en&cs=04

    > The software agent can survive operating system re-installations, hard drive
    reformats and even hard drive replacements.
    > --> OMG, jak to działa technicznie?

    bios sprawdza, czy jest rootkit
    jak nie ma to wstrzykuje instalator-downloader
    tenze sciaga reszte i instaluje
    bylo gdzies opisane

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg