  • 1. Data: 2014-03-12 13:48:12
    Temat: Wspolny katalog z ograniczonym podgladem.
    Od: jg <f...@f...pl>

    hej,

    czy da sie tak skonfigurowac serwer ftp (np. pod linuxem), aby wielu
    uzytkownikow z zewnatrz wrzucalo cos do wspolnego katalogu na moim serwerze
    ftp i ja bym widzial wszystkie te wrzucane pliki, a oni widzieliby tylko te
    pliki ktore wrzucili?

    mam taka potrzebe i nie wiem jak to ugryzc. jak nie ftp to moze chmura
    jakas czy co? (poki co szukam rozwiazania darmowego i nie zewnetrznego,
    wiec jak chmura to lokalnie u mnie jakas)

    dzieki.

    --
    jg

  • 2. Data: 2014-03-12 14:22:14
    Temat: Re: Wspolny katalog z ograniczonym podgladem.
    Od: Forall <N...@s...info>

    Może coś takiego, ale to tylko via WWW: http://www.mollify.org/

  • 3. Data: 2014-03-12 15:16:14
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Wed, 12 Mar 2014 14:22:14 +0100, Forall napisał(a):

    > Może coś takiego, ale to tylko via WWW: http://www.mollify.org/

    dzieki.

    rozwiazania przez www tez mi odpowiadaja. chyba nawet maja wiekszy
    potencjal (np. powiadamianie o nowej wrzucie mailem byloby super). z tym,
    ze w takich przypadkach raczej chcialbym by nie obfitowalo to w angielskie
    napisy (najlepiej po polsku) i widze, ze tutaj musialbym troche wiecej
    czasu zuzyc na pokonfigurowanie tego (mysql, apache), zeby w ogole to
    poogladac.

    uzywales tego? czy da sie tymi uprawnieniami zarzadzac tak, zeby bylo jak
    napisalem wczesniej?

    czy to popularne narzedzie? jakies inne popularniejsze/prostsze tego typu
    ktos zna?

    --
    jg

  • 4. Data: 2014-03-12 19:25:20
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...org>

    W dniu 2014-03-12 13:48, jg pisze:
> [...]
    > ftp i ja bym widzial wszystkie te wrzucane pliki, a oni widzieliby tylko te

    Zdefiniuj "widzieć pliki" - widzieć ich nazwy, czy zawartość?

    Paweł

  • 5. Data: 2014-03-12 19:25:48
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...org>

> [...]
    > jakas czy co? (poki co szukam rozwiazania darmowego i nie zewnetrznego,
    > wiec jak chmura to lokalnie u mnie jakas)

    Może owncloud?
    Paweł

  • 6. Data: 2014-03-12 20:03:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-03-12 13:48, Użytkownik jg napisał:
> [...]
    > jakas czy co? (poki co szukam rozwiazania darmowego i nie zewnetrznego,
    > wiec jak chmura to lokalnie u mnie jakas)

    Bez problemu skonfigurujesz tak dowolny serwer FTP postawiony
    na jakimś Windowsie.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2014-03-12 22:56:31
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Wed, 12 Mar 2014 19:25:20 +0100, Paweł Muszyński napisał(a):

    > Zdefiniuj "widzieć pliki" - widzieć ich nazwy, czy zawartość?

    ja mam robic z plikami co tylko mi sie zachce, a oni w sumie zawartosci nie
    musza ogladac (w koncu sami je wrzucili).

    z tym, ze nie wspominalem, ze ja tez mam im udostepniac pliki. byc moze w
    katalogach im stworzonych, albo wszystkim w jednym katalogu z prawami na
    poziomie plikow, aby kazdy widzial tylko pliki sobie przeznaczone.

    --
    jg

  • 8. Data: 2014-03-12 22:59:12
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Wed, 12 Mar 2014 19:25:48 +0100, Paweł Muszyński napisał(a):

    > Może owncloud?
    > Paweł

    patrzylem pobieznie tez i na to, ale nie na tyle, aby stwierdzic, ze to
    bedzie to. jest troche rozwiazan tego typu, ale w wielu rozwiazaniach duzo
    poswiecone jest synchronizacji, co mnie nie interesuje.

    --
    jg

  • 9. Data: 2014-03-12 23:10:54
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Wed, 12 Mar 2014 20:03:25 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Bez problemu skonfigurujesz tak dowolny serwer FTP postawiony
    > na jakimś Windowsie.

    czyli uprawnienia na poziomie plikow beda? i wrzucajacy wrzucajac
    automatycznie nadaje prawa swojemu plikowi, tak aby byl niewidoczny dla
    innych?

    no i kolejne wymaganie mi sie narzucilo. uzytkownikow byloby troche, moze z
    200 wiec dobrze jakby dodawanie uzytkownikow i praw bylo jakies rozsadnie
    rozwiazane (zarzadzac tym ma nie informatyk, ale srednio rozgarniety
    czlowiek). w ftp jest chyba plik ftpusers z lista uzytkownikow.

    --
    jg

  • 10. Data: 2014-03-13 11:13:52
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-03-12 23:10, Użytkownik jg napisał:

> [...]
    > rozwiazane (zarzadzac tym ma nie informatyk, ale srednio rozgarniety
    > czlowiek). w ftp jest chyba plik ftpusers z lista uzytkownikow.

    Wystarczy myśleć przy zakładaniu katalogów.
    Zakładasz katalog "główny" do którego prawa maja super userzy
    w tym i ty.
    W tym głównym katalogu zakładasz zwykłym użytkownikom katalogi np.
    imienne: Krzysiu, Rysiu, Zdzisiu.
    W efekcie zwykli użytkownicy mają dostęp tylko do swoich katalogów
    imiennych a super userzy do wszystkich tych katalogów imiennych
    założonych w katalogu "głównym".
    Jeśli jakaś grupa musi współdzielić zwoje pliki to nie zakładasz
    im indywidualnych katalogów tylko jeden dla całej grupy i każdy z tej
    grupy będzie miał dostęp do wszystkich plików tej grupy.