  • 1. Data: 2010-05-15 07:33:41
    Temat: streaming i czytnik flash - polećcie ...
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    Witam,

    muszę zrobić streaming na stronie www.

    Testowałem dwa rozwiązania:
    icecast i vlc
    pierwszy jest idealny (jak dla mnie) - problem jest tylko z playerem na
    stronę www - jest tylko jakiś player w javie, który nie do końca mi pasuje.
    Chętnie bym zastosował flasha - ale nie mogę znaleźć żadnego playera,
    który potrafi wyświetlać stream w formacie ogg (taki nadaje icecast).

    vlc znowu może nadawać w różnych formatach - ale też jest problem z
    playerem.

    Chciałbym, żeby to jednak był player osadzony i najchętniej flash.
    Oczywiście może być płatny.

    Może ktoś się zderzył z podobnym problemem i może coś polecić.

    Wojtek

  • 2. Data: 2010-05-15 19:04:37
    Temat: Re: streaming i czytnik flash - polećcie ...
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2010-05-15 09:33, crazy bejbi pisze:
> [...]
    > Chętnie bym zastosował flasha - ale nie mogę znaleźć żadnego playera,
    > który potrafi wyświetlać stream w formacie ogg (taki nadaje icecast).

    Zapomnij, Flash odtwarza tylko format własny (oparty na H263) i H264
    (osadzony w flv).

    > vlc znowu może nadawać w różnych formatach - ale też jest problem z
    > playerem.

    W różnych, ale do flv mi się nie udało.

    > Chciałbym, żeby to jednak był player osadzony i najchętniej flash.
    > Oczywiście może być płatny.

    Nie jest problem z playerem, tylko z media serwerem - ten od Adobe jest
    nie tylko płatny, ale bardzo drogi. Bawiłem się darmowym FLV encoderem -
    niby działa, ale słabo, poza tym zniknął z netu.
    Masz 5 opcji:
    1. Player Flash - jak wyżej, na dzisiaj najbardziej przenośny.
    2. Plugin Microsoft WMP (Windows only) - defaultowo łyka strumienie w
    formacie microsoftowym wyprodukowane np przez WME (VLC też sobie poradzi)
    3. Plugin Quicktime (Safari na OSX natywnie) - H264, możesz posłużyć się
    VLC.
    4. Tag Video - W Fx Theorę powinien dać radę VLC.
    5. Player Silverlight - Win/Mac, odtwarza VC1 i ostatnio H264.

    artur

  • 3. Data: 2010-05-15 19:24:01
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2010-05-15 21:04, Artur Muszyński pisze:

    Dziękuję za porady,

    > Masz 5 opcji:
    > 1. Player Flash - jak wyżej, na dzisiaj najbardziej przenośny.

    drogie :/ 1200E

    > 2. Plugin Microsoft WMP (Windows only) - defaultowo łyka strumienie w
    > formacie microsoftowym wyprodukowane np przez WME (VLC też sobie poradzi)
    tego chciałem uniknąć, bo to to działa bez problemów

    > 3. Plugin Quicktime (Safari na OSX natywnie) - H264, możesz posłużyć się
    > VLC.

    to muszę sprawdzić.

    > 4. Tag Video - W Fx Theorę powinien dać radę VLC.

    to robiłem - działa super, ale: jedynie w FF 3.6.x bo już w 3.5 nie
    działa. Lepiej działa w Operze, ale w 10.5x bo w 10.3 już nie ...
    samo rozwiązanie jest super - ale trzeba będzie chwilkę na to poczekać.
    Natomiast jest genialne, bo leci formatem ogg ...

    > 5. Player Silverlight - Win/Mac, odtwarza VC1 i ostatnio H264.
    muszę obejrzeć.

    Wojtek

  • 4. Data: 2010-05-18 08:31:05
    Od: "NKAB -" <n...@N...gazeta.pl>

    crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> napisał(a):

    > tego chciałem uniknąć, bo to to działa bez problemów

    Jeśli chodzi o odbieranie strumienia na www to ten jest jak najbardziej
    bo to ma każdy windows, no nie wiem jak na Mac.
    Osadzasz to jako <obiect... z odpowiednią dla potrzeb CLASS=...

    Andrzej.