  • 11. Data: 2024-05-10 15:10:11
    Temat: Re: szafka sieciowa
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 10.05.2024 o 14:21, J.F pisze:

    > Ha, widzę, ze szyba przyklejona od wewnątrz do metalowej ramki,
    > odkleic, przykleic od zewnątrz na dystansach ... moze da się zrobić.

    A drzwi nie można zdemontować? W wielu serwerowniach tak się robi, nie
    tylko dlatego że brakuje miejsca, ale dla lepszego chłodzenia.

  • 12. Data: 2024-05-10 15:25:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 May 2024 15:10:11 +0200, nadir wrote:

    > A drzwi nie można zdemontować? W wielu serwerowniach tak się robi, nie
    > tylko dlatego że brakuje miejsca, ale dla lepszego chłodzenia.

    Mozna, ale nie chiałbym tego robic.

    Moge zostawic uchylone, mogę przykręcic zawiasy na dystansach ...
    mogę też szafkę wymienic ... ale to w ostatecznosci ...

    J.

  • 13. Data: 2024-05-10 17:07:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 10 May 2024 15:10:11 +0200, nadir napisał(a):

    > A drzwi nie można zdemontować? W wielu serwerowniach tak się robi, nie
    > tylko dlatego że brakuje miejsca, ale dla lepszego chłodzenia.

    Drzwi demontować dla lepszego chłodzenia?
    Raczej nie.
    Po to są wymuszone obiegi, aby było lepsze chłodzenie. Bez drzwi nie ma
    wymuszonego obiegu.

    Oczywiście mam na myśli szafy z "kominami".
    Jeśli jest to niewielka szafa z małą ilością sprzętu (np. tylko kilkanaście
    czy mniej sewerów), to można je ustawić choćby i na stojaku.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2024-05-10 21:22:16
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 10.05.2024 17:07, Adam wrote:

> [...]
    > Jeśli jest to niewielka szafa z małą ilością sprzętu (np. tylko kilkanaście
    > czy mniej sewerów), to można je ustawić choćby i na stojaku.

    Mirek

  • 15. Data: 2024-05-10 21:32:05
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 10.05.2024 21:22, Mirek wrote:

    ups... wysłało mi się przypadkiem

> [...]

    Drzwi w takich szafkach maja tylko działanie estetyczne i ewentualnie
    akustyczne. No może jeszcze lekko ochronne jeśli zamykane na kluczyk.
    Zamknięcie ich zawsze powoduje wzrost temperatury wewnątrz.
    Jeszcze nie widziałem takiej szafy, w której otwarcie drzwi powodowało
    by wzrost temperatury.

    --
    Mirek

  • 16. Data: 2024-05-11 00:59:13
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 10.05.2024 o 17:07, Adam pisze:

    > Drzwi demontować dla lepszego chłodzenia?
    > Raczej nie.

    Jak w szafie masz szpeje na całą jej długość, od drzwi do drzwi, to te
    ostatnie się po prostu zdejmuje, bo i tak nie są zachowane odległości
    swobodnego przepływu powietrza nawiewanego i wywiewanego.

    > Po to są wymuszone obiegi, aby było lepsze chłodzenie. Bez drzwi nie ma
    > wymuszonego obiegu.

    Ale wymuszone przez co? Przez wentylatory w urządzeniach, w samych
    szafach czy dystrybuowane pod podłogą techniczną?

    > Oczywiście mam na myśli szafy z "kominami".
    > Jeśli jest to niewielka szafa z małą ilością sprzętu (np. tylko kilkanaście
    > czy mniej sewerów), to można je ustawić choćby i na stojaku.

    Są generalnie dwie szkoły.
    1. Z podłogą techniczną i dystrybucją chłodzonego powietrza od spodu
    szaf i wtedy drzwi się domyka.
    2. Chłodzenie całego pomieszczenia jakimiś klimatyzatorami naściennymi
    i/lub sufitowymi, i wtedy lepiej urządzenia się chłodzą ze zdjętymi
    drzwiami. Są nawet dedykowane do takich celów szafy z ażurowymi drzwiami.
    Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety. Co tam akurat ma J.F., to nie
    wiem, ale o ile to nie jest jakieś duże datacenter, to raczej będzie to
    rozwiązanie nr 2.

  • 17. Data: 2024-05-13 12:49:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 10 May 2024 21:32:05 +0200, Mirek napisał(a):

> [...]
    > Zamknięcie ich zawsze powoduje wzrost temperatury wewnątrz.
    > Jeszcze nie widziałem takiej szafy, w której otwarcie drzwi powodowało

    Mój kolega swego czasu przekonał się, że jednak powoduje wzrost.
    Otworzył równocześnie kilka szaf w serwerowni, bo chciał robić notatki.
    Serwery miały osobne kanały wentylacyjne, a serwerownia osobne.
    Po kilkunastu minutach w serwerowni wzrosła temperatura z 16°C do ponad
    25°C i włączyły się alarmy.
    Ale to były czasy serwerów 5U z potężnymi Xeonami, gdzie jeden serwer
    potrafił brać ponad 1kW prądu.
    Zresztą jeden z moich własnych serwerów bierze pomiędzy 400 a 600W w
    zależności od obciążenia.

    Ja spotykam teraz chyba po równo: szafy z wymuszonym chłodzeniem i szafy
    bez własnej wentylacji - ale to w mniejszych serwerowniach. W większych
    szafy są podłączone do swoich kanałów wentylacyjnych i dba się o ich
    szczelność.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam