  • 21. Data: 2011-10-15 13:55:31
    Temat: Re: szkoda oc a pojazd zastępczy
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Sat, 15 Oct 2011 13:13:16 +0200, J.F. napisał(a):

    > A wedle sadu niekoniecznie, bo moze uwazac ze skoro on chodzi do sklepu
    > piechota to ty tez.

    On mieszka w mieście gdzie ma piekarnię za rogiem ja muszę jeździć 5km.

    > Ale nawet nie wchodzac w zwyczaje wysokiego sadu, to
    > moze ci ktos zarzucic ze nalezalo zamowic taksowke i dojechac za 10 zl,
    > wynajmowanie pojazdu za 250zl jest nieuzasadnione.

    To tylko przyład ale jeżeli jeszcze dodamy wożenie żony do pracy, dzieci do
    szkoły i przedszkola + ich odbór popołudniu. Jazda na zakupy czy do kina.

    To już nie jest 10 zł a po drugie dlaczego mam czekać na taksówke skoro
    zawsze wsiadam kiedy chcę jest to ograniczenie mojego czasu.

    > A jak sad sprawdzi ze masz dwa pojazdy ?

    A jak jeden uzywa żona/dziecko/kochanka? Dalej pozostaję bez samochodu.

    > Poza tym samoloty szybko lataja, i tu mysle ze sad bez problemu uzna ze
    > uzasadnio bylo zaplacic za przesylke lotnicza a nie za miesiac wynajmowania
    > pojazdu :-)

    Ale to, czy idzie przesyłką lotniczą czy statkiem nie jest zależne ode mnie
    tylko od warsztatu który naprawia mój samochód. Ja rozliczam się
    bezgotówkowo i prawdę mówiąc nie obchodzi mnie jak zobędą części.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 22. Data: 2011-10-17 16:32:05
    Od: "michawar" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    Jestem świeżo po bataliach w sądzie z firmą ubezpieczeniową (Warta). Obecnie
    wyrok już się uprawomocnił. Sąd przyznaje prawo do korzystania z samochodu
    zastępczego na czas trwania naprawy tzn. od momentu wstawienia pojazdu do
    naprawy do momentu naprawienia. Kolizja likwidowana była z oc sprawcy. Nie
    prowadzę działalności. Do firmy ubezpieczeniowej napisałem pismo i wysłałem je
    listem poleconym, że pojazd zastępczy jest mi potrzebny do codziennych
    dojazdów do pracy oraz do rozwożenia dzieci do szkoły. Firma ubezpieczeniowa
    to kwestionowała ale dla sądu było to wystarczające. Ważne jest tylko aby
    korzystać z samochodu zastępczego o klasie nie wyższej niż pojazd uszkodzony
    tzn. jeśli samochód klasy kompakt to maksymalnie pojazd zastępczy klasy
    kompakt lub niższej (rodzaj paliwa bez znaczenia).

  • 23. Data: 2011-10-18 11:43:33
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > ...nalezalo zamowic taksowke i dojechac za 10 zl,
    > wynajmowanie pojazdu za 250zl jest nieuzasadnione.

    Wychodząc z tak dziwnego założenia to w ogóle nie warto
    kupować samochodu, bo w 95% przypadków jeżdżenie wszędzie
    taksówkami wychodzi taniej niż utrzymywanie samochodu :-).

    > A jak sad sprawdzi ze masz dwa pojazdy ?

    A co to ma do rzeczy? Może mieć i trzy nawet. Wychodzisz z
    błędnego założenia, że samochód ma się dla jakiejś wymiernej
    korzyści. Dla mnie stratą jest np. to, że nie mogę sobie
    wieczorem pojeździć i pooglądać okolicy, bo takie mam hobby.
    I po to kupiłem sobie samochód, który ktoś mi właśnie
    rozbił, przez co pozbawił mnie wieczornej rozrywki.