  • 1. Data: 2010-07-23 12:37:27
    Temat: szybkie ładowanie strony
    Od: j...@p...onet.pl

    Dzień dobry,
    Uczę się tworzenia stron WWW w technologiach: HTML/CSS/JavaScript/PHP5/MySQL.
    Mam pytanie: jakie techniki stosować żeby strona się szybko ładowała:
    ZTCW:
    - nie używać Flasha
    - nie wstawiać filmów
    - używać zewnętrznych arkuszy .css i zewnętrznych skryptów .js
    - zwięzły kod HTML, np. mało komentarzy
    - obrazki skompresowane
    - akceleratory kodu server-side
    - persistent connection do bazy danych
    Czy tak? Co jeszcze?

  • 2. Data: 2010-07-23 12:47:45
    Temat: Re: szybkie ładowanie strony
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2010-07-23 14:37, j...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > - nie używać Flasha
    > - nie wstawiać filmów
    > - używać zewnętrznych arkuszy .css i zewnętrznych skryptów .js

    Połączenie stałe z bazą niekoniecznie, ale dodaj do listy: CSS Sprites

    --
    Strony internetowe, sklepy internetowe.
    Pozycjonowanie i optymalizacja.

  • 3. Data: 2010-07-23 13:28:15
    Od: Peter May <p...@o...pl>

> [...]
    > - nie używać Flasha
    > - nie wstawiać filmów
    > - używać zewnętrznych arkuszy .css i zewnętrznych skryptów .js

    http://code.google.com/intl/pl/speed/page-speed/docs
    /rules_intro.html

    --
    Peter

  • 4. Data: 2010-07-23 13:30:18
    Temat: Re: szybkie ?adowanie strony
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    j...@p...onet.pl <j...@p...onet.pl> napisał(a)

    > Czy tak? Co jeszcze?

    Zapomniałeś o najważniejszym:

    Premature optimization is the root of all evil -- DonaldKnuth

    --
    Tomek Kańka

  • 5. Data: 2010-07-24 09:20:44
    Od: S <a...@a...abc>

    Dnia Fri, 23 Jul 2010 13:30:18 +0000 (UTC), Tomek Kańka napisał(a):

    > j...@p...onet.pl <j...@p...onet.pl> napisał(a)

    > Zapomniałeś o najważniejszym:
    >
    > Premature optimization is the root of all evil -- DonaldKnuth

    Myślę, że chodziło mu o programowanie, a nie tworzenie stronek WWW ;)

  • 6. Data: 2010-07-24 16:13:50
    Od: Dawid Suder <d...@c...pl>

    http://developer.yahoo.com/performance/rules.html - spójrz tutaj

    Pamiętaj o Ajaksie, który się może przydać. Staraj się nie używać ramek
    (framset). Technologia już praktycznie wyszła z użytku.

    Pamiętaj o dobrym hostingu.

    --
    Pozdrawiam,
    Dawid Suder (DawidS28)

  • 7. Data: 2010-07-24 18:24:05
    Od: Teeed <t...@n...pl>

    On 23 Lip, 14:37, j...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > - nie używać Flasha
    > - nie wstawiać filmów
    > - używać zewnętrznych arkuszy .css i zewnętrznych skryptów .js

    dodałbym jeszcze mały trik: CSS-y umieszczać w <head> (muszą być
    załadowane przed wyświetleniem strony bo inaczej będzie wyglądać źle),
    jednak JS-y na samym dole strony, tuż przed </html> (jeżeli są w
    headzie przeglądarka nie wyświetli strony dopóki się nie załadują, a
    JS-y niekoniecznie są potrzebne na samym początku, powoduje to szybsze
    wyświetlenie się strony)

  • 8. Data: 2010-07-24 21:02:07
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-07-24 20:24, Teeed pisze:
> [...]
    > headzie przeglądarka nie wyświetli strony dopóki się nie załadują, a
    > JS-y niekoniecznie są potrzebne na samym początku, powoduje to szybsze

    Istnieją techniki, które pozwalają na to, aby skrypty nie blokowały
    ładowania strony. Ot, choćby atrybut async="async".

    --
    Peter

  • 9. Data: 2010-07-25 12:00:01
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-07-24 20:24, Teeed wrote:
    > dodałbym jeszcze mały trik: CSS-y umieszczać w<head>

    A gdzie indziej chciałbyś CSSa umieścić? Tylko w <head/> można.

    +1

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 10. Data: 2010-07-26 09:32:09
    Od: Teeed <t...@n...pl>

    On 25 Lip, 14:00, Paweł Piskorz <n...@p...nie?> wrote:

    > A gdzie indziej chciałbyś CSSa umieścić? Tylko w <head/> można.

    no powiedziałem w sumie rzecz oczywistą

    dodałbym jeszcze:
    - (przy serwisach z większą ilością obrazków) użycie prostego skryptu
    w JS który ładuje tylko te obrazki które są wyświetlane -> transfer--;
    - paginacja przy większych listach
    -> duży boost - po stronie serwera HTTP ustawić wysyłanie odpowiednich
    nagłówków -> mamy cache po stornie clienta, nie wysyła wtedy
    przeglądarka w ogóle zapytań o niektóre pliki -> można tak zrobić całą
    stronę, ajaxem uzupełniać "na żywo" luki... mamy wtedy błysk,
    transfer--;