  • 1. Data: 2011-04-18 20:46:30
    Temat: [tech] Zagadka serwisowa
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Witam!

    Historia dluga, wiec daje dwie wersje, krotka i dluga.

    1) ver. 1 - krotka
    Po zimie postanowilem wyczyscic gazniki. Wyczyscilem bylo ok, potem padla
    uszczelka pod glowica. Naprawilem, ale juz nie jest ok. Nie moge dograc
    wszystkiego - kopci na brazowo-czarno, dwa gary sa zalewane. Pozostale 2
    cylindry sa ok. Gazniki kilka razy sprawdzalem i czyscilem, bez skutku.

    2) ver. 2 - dluga
    Po zimie wyczyscilem gazniki. Uzylem do tego celu benzyny ekstrakcyjnej i
    myjki ultradziwiekowej. Jeden gaznik (jako kontrolny) umylem tez w benzynie
    ekstrakcyjnej, ale bez uzycia myjki ultradziekowej. Efekty byly bardzo
    zaskakujace - dysze umyte w myjce maja wiekszy otwor (pod slonce szlo to
    zauwazyc golym okiem) niz ta myta tradycyjnie. Zatem i ostatni gaznik umylem
    w myjce - wszystkie dysze ten sam rozmiar ("na oko"). Maszyna ladnie odpala,
    regulacja dokonana tylko srubkami od skladu, tak aby temperatury na
    wszystkich kolektorach byly jednakowe i wynosily ~210*C. Srubkami krecilem o
    mniej niz 1/4 obrotu, aby uzyskac ten efekt.

    Po parku km kontrola swiec i wszystkie czarne.

    Zanim zdazylem dojechac na synchro to padla mi uszczelka pod glowica.
    Wciagal wode na drugim cylindrze. Temperatura na tym kolektorze spadla do
    okolo 150*C. Glowica do planowania o 0.08mm, wymienione uszczelniacze,
    zawory sprawdzone i wyczyszczone. Wszystko poskladane do kupy i zonk.

    3) podsumowanie:
    objawy:
    Ciezko odpala, kopci, strzela w wydech, kopci na czarno. Na zimno silnik ma
    problem przejsc granice 3000 rpm, przy obrotach biegu jalowego gwaltowne
    dodanie gazu czasami konczy sie zgaszeniem silnika. Po przekroczeniu granicy
    3k rpm, wszystko ok. Odnotowuje pewna poprawe po wyjeciu filtra powietrza,
    ale dalej nie jest to rewelacja

    Temepratury na kolektorach to kolejno (na biegu jalowym):
    1 - 150*C
    2 - 140*C
    3 - 220*C
    4 - 220*C

    Przy wyzszych obrotach kolektory 1 i 2 nagrzewaja sie do ~200*, a 3 i 4 do
    ~300*

    Swiece od cylindrow 1 i 2 mokre, czarne; od cylindrow 3 i 4 suche, czarne.

    Luzy na zaworach sa w dolnych granicach, z wyjatkiem 2 zaworow wydechowych z
    4'go cylindra (tam jest zbyt ciasno).

    Kompresja:
    1 - 1500kPa
    2 - 1500kPa
    3 - 1500kPa
    4 - 1550kPa

    Czyli ksiazkowo zajebiscie. Co ciekawe na zamknietej przepustnicy juz byly
    spore roznice:
    1 - 1000kPa
    2 - 1050kPa
    3 - 1200kPa
    4 - 1200kPa

    Wyeliminowano:
    - slaba kompresja
    - wiekszosc problemow z elektryka (nie wymienialem kabli WN, natomiast
    zamienialem miejscami fajki od swiec)
    - swiece (1 komplet nowych + 2 komplety "sprawnych" starych CR9E + 1 komplet
    "sprawnych" CR8E)
    - zle ustawione, zamienione miejscami, etc. walki rozrzadu

    Zagadka pozostala:
    - gazniki czyscilem 3 razy, poziom paliwa ustawialem, wychodzi na to, ze
    jest ok, ale wciaz mam watpliwosci
    - zawory - sa w dolnej granicy (dolot listek 0.1 wchodzi luzno, 0.15 nie
    wchodzi; wydech listek 0.2 wchodzi, 0.25 nie wchodzi)
    - fajki swiec - ksiazka mowi 10k ohm, a ja mierze i mam jak byk ~5k ohm, a
    wygladaja na oryginalne od fazera
    - lewe powietrze na kroccach ssacych (pryskam na nie plack'iem albo innym
    WD-40 i nie widac zadnej roznicy w pracy silnika. Tak na wszelki wypadek,
    nieelegancko potraktowalem je silikonem - w sensie przykrecilem na
    silikonie)

    Gazniki za kazdym razem jak czyscilem to ulkladalem komplety tak jak
    czyscilem - czyli dana dysza zawsze wraca do tego samego gaznika. Mysle
    pozamieniac dysze gaznikow 1 i 4 oraz 2 i 3 ze soba, tak zeby zobaczyc, czy
    teraz prawe cylindry beda zalewane. Dobry pomysl, czy glupota?

    Zdziwily mnie wyniki pomiarow kompresji na zamknietej przepustnicy - tak
    jakby gazniki 1 i 2 blokowaly mozliwosc zasysania powietrza... zatkany
    ktorys kanal? A moze cos nie teges z membranami?

    Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z czym
    kombinowac, zeby bylo ok.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 2. Data: 2011-04-18 20:57:11
    Temat: Re: [tech] Zagadka serwisowa
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-04-18 22:46, Ivam pisze:
> [...]
    > ktorys kanal? A moze cos nie teges z membranami?
    >

    > Dorazdzcie cos, bo nie wiem juz co sprawdzac i gdzie rece wsadzac z czym

    Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione
    minimalnie fazy rozrzadu.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 3. Data: 2011-04-18 21:03:50
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    Ivam pisze:

    > Zdziwily mnie wyniki pomiarow kompresji na zamknietej przepustnicy - tak
    > jakby gazniki 1 i 2 blokowaly mozliwosc zasysania powietrza... zatkany
    > ktorys kanal? A moze cos nie teges z membranami?

    przepustnice to nawet na oko daja sie zweryfikowac. trzeba je podniesc
    gwałtownie paluchem i obserwowac jak szybko wracają. Jak sie zacinają to
    widac. Jak pęknięta membrana to widac ze inna sila jest potrzebna do
    podniesienia i inna jest predkosc opadania.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 4. Data: 2011-04-18 21:12:30
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    Kuczu pisze:

    > Rozrzad jest na pewno dobrze ustawiony ? Bo mi wyglada na przestawione
    > minimalnie fazy rozrzadu.

    ale te 110 linii cytatu to mogłes przyciąć

  • 5. Data: 2011-04-18 21:13:05
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-04-18 23:12, Arni pisze:

    > ale te 110 linii cytatu to mogłes przyciąć

    Chyba Ci oko wypadlo bo cytat mam idealnie przyciety

  • 6. Data: 2011-04-18 21:17:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 18 Apr 2011 23:13:05 +0200 osobnik zwany Kuczu
    wystukał:

    niestety nie

    --
    BMW R1100GS '95
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 7. Data: 2011-04-18 21:19:31
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-04-18 23:17, masti pisze:
    > Dnia pięknego Mon, 18 Apr 2011 23:13:05 +0200 osobnik zwany Kuczu
    > wystukał:

    > niestety nie

    No to nie, widocznie TB mnie oszukuje.
    BTW. A co w temacie napiszecie ? Jakies sugestie ?

  • 8. Data: 2011-04-18 21:27:08
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    Kuczu pisze:

    > Chyba Ci oko wypadlo bo cytat mam idealnie przyciety

    chcesz zrzut ekranu? Twoj post ma 112 linii a ivama 103, Twoje to
    nagłowek (1 linia), jednia linia tresci i stopka.

  • 9. Data: 2011-04-18 21:32:21
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    jeszcze mi sie przypomniało cos:
    gazniki po zrobieniu glowicy tez były czyszczone?
    bo jak sobie przypomne jak szybko zarosły moje kiedy motocykl zimował to
    wszystko wydaje sie mozliwe.

  • 10. Data: 2011-04-18 21:44:31
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-04-18 23:27, Arni pisze:

    > chcesz zrzut ekranu? Twoj post ma 112 linii a ivama 103, Twoje to
    > nagłowek (1 linia), jednia linia tresci i stopka.

    Arni, jak Ci od 6 lat wisze flaszke tak Cie prosze, wez pierdol te linie.

    3 razy czytalem i mozdzylem i na to ze przy monazu glowicy ktos sie
    mogl omsknac nie wpadlem, a niby cos tam kiedys grzebalem.

    KJ