  • 1. Data: 2009-08-23 05:24:50
    Temat: telefon z USA
    Od: "sov." <s...@g...pl>

    Koeżanka jest aktualnie w USA. Chciałaby tam kupic sobie telefon
    Blackberry curve 8900
    Czy będzie on działał w Polsce i czy da się tutaj zdjąć simloka, który jest
    w tym telefonie?
    sov.

  • 2. Data: 2009-08-23 07:24:47
    Temat: Re: telefon z USA
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    sov. pisze:

    > Koeżanka jest aktualnie w USA. Chciałaby tam kupic sobie telefon
    > Blackberry curve 8900
    > Czy będzie on działał w Polsce i czy da się tutaj zdjąć simloka, który
    > jest w tym telefonie?

    To zależy. Blackberry Curve 8900 obsługuje cztery zakresy GSM a więc
    również 900 MHz i 1800 MHz stosowane w Polsce.
    Nie wiem czy istnieje wersja CDMA, ale jeśli tak to należy bardzo
    uważać, aby w USA takowej nie nabyć. Jest to zupełnie inny standard
    telefonii komórkowej stosowany w USA. W Polsce praktycznie nie ma żadnej
    infrastruktury pod to (poza Sferią w Warszawie bodajże). Telefon będzie
    w kraju kompletnie bezużyteczny. Nawet karty SIM się do niego nie włoży,
    bo takowej brak (w CDMA operator sam rejestruje numer seryjny telefonu w
    swojej bazie po czym zostaje on przypisany do sieci "na twardo").

  • 3. Data: 2009-08-23 15:39:10
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Atlantis pisze:

> [...]
    > bo takowej brak (w CDMA operator sam rejestruje numer seryjny telefonu w
    > swojej bazie po czym zostaje on przypisany do sieci "na twardo").

    Aleś ty mądry.
    Jasne, że będzie działał.
    Nie pisz głupot, a jak chcesz sie dokształcić to zapraszam na
    http://www.blackberryforum.pl
    W Polsce działają BlackBerry tak samo jak i usługa BB BIS i BES.

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 4. Data: 2009-08-23 15:40:16
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    sov. pisze:

    > Koeżanka jest aktualnie w USA. Chciałaby tam kupic sobie telefon
    > Blackberry curve 8900
    > Czy będzie on działał w Polsce i czy da się tutaj zdjąć simloka, który
    > jest w tym telefonie?

    Poczytaj FAQ na http://www.blackberryforum.pl/index.php
    Znajdziesz tam odpowiedzi na swoje pytania.

  • 5. Data: 2009-08-23 16:06:16
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 23 Aug 2009 17:39:10 +0200, Flo napisał(a):

    > Aleś ty mądry.

    W zasadzie mądrzejszy od Ciebie, bo ma sporo racji, tylko numerków nie
    sprawdził.

    > W Polsce działają BlackBerry tak samo jak i usługa BB BIS i BES.

    Owszem, działają, ale nie wszystkie. Akurat wspomniany 8900 Curve jest
    modelem GSM i będzie działał, ale są modele które są do sieci iDEN albo
    CDMA i nie będą działały ni cholery.
    Co do usługi - tak samo jest to prawda częściowa. W całym cywilizowanym
    świecie można mieć wyłącznie transmisję danych do internetu i gdziekolwiek
    na świecie konto Blackberry. W Banana Republic of Poland tandetne imitacje
    operatorów nie byłyby sobą, gdyby czegoś nie spieprzyły - więc i tu za
    dostęp do apn blackberry.net trzeba płacić ekstra.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 6. Data: 2009-08-23 16:32:50
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Waldek Godel pisze:

    > W zasadzie mądrzejszy od Ciebie, bo ma sporo racji,

    Tak? Pisząc o 8900 CDMA?

    > tylko numerków nie
    > sprawdził.

    Dokładnie, pokaż mi BB 8900 CDMA.

    > Owszem, działają, ale nie wszystkie. Akurat wspomniany 8900 Curve jest
    > modelem GSM i będzie działał, ale są modele które są do sieci iDEN albo
    > CDMA i nie będą działały ni cholery.

    Ale nie ma BB8900 CDMA to o czym on pisze?
    To ja spytam o VW, a ty mi o Oplu odpiszesz?

    Pytanie zostało zadane bardzo konkretnie o konkretny model.
    Odpowiedź powinna być krótka. TAK.
    Nikogo nie interesują teoretyczne wywody w takim wypadku bo mogą w błąd
    wprowadzić.

  • 7. Data: 2009-08-23 16:37:07
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 23 Aug 2009 18:32:50 +0200, Flo napisał(a):

    > Tak? Pisząc o 8900 CDMA?

    Nie, to ty napisałeś. On napisał, cytuję: "To zależy. Blackberry Curve 8900
    obsługuje cztery zakresy GSM a więc również 900 MHz i 1800 MHz stosowane w
    Polsce. Nie wiem czy istnieje wersja CDMA, ale jeśli tak to należy bardzo
    uważać, aby w USA takowej nie nabyć"

    Masz zaświadczenie od lekarza o dysleksji?

    > Ale nie ma BB8900 CDMA to o czym on pisze?

    Pisze o ostrożności przy zakupie telefonów w USA - bardzo mądrze pisze.

    > Nikogo nie interesują teoretyczne wywody w takim wypadku bo mogą w błąd
    > wprowadzić.

    No to po co się wywodzisz? On napisał, że tak, będzie działać.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 8. Data: 2009-08-23 16:49:47
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    > uważać, aby w USA takowej nie nabyć_"

    > Masz zaświadczenie od lekarza o dysleksji?

    Pisze o .......... właśnie. O czym?
    Ani słowa o simlocku i ogólnie, że pracuje w zakresach częstotliwości
    obsługiwanych w PL.

    > Pisze o ostrożności przy zakupie telefonów w USA - bardzo mądrze pisze.

    Tylko nie w temacie. Jeśli byłyby BB w takiej specyfikacji to pewnie
    nawet bym się nie zająkną nad tematem ale BB w wersji CDMA nie ma.
    Mądrze pisał o CDMA ale po co komuś w głowie miesza skoro interesujący
    pytającego model tylko w GSM występuje?

    > No to po co się wywodzisz? On napisał, że tak, będzie działać.

    Napisał "to zależy", a nie Tak. Zależy od czego?

    OK.
    Może zbyt agresywnie zareagowałem ale wypowiedź powinna być
    jednoznaczna, a nie wprowadzająca wątpliwości.

  • 9. Data: 2009-08-23 22:05:14
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Flo pisze:

    > Pisze o .......... właśnie. O czym?
    > Ani słowa o simlocku

    A co? Dostałeś bana na Google? W ciągu 15 sekund wyszukiwarka odesłała
    mnie do zakończonej aukcji na Allegro na której można było kupić usługę
    zdjęcia simlocka z różnych modeli smartfonów Blackberry, w tym tego o
    który pytał przedmówca.
    Celowo pisałem o rzeczach, które może pominąć osoba niezorientowana w
    temacie a które truydniej wygooglować (właśnie z powodu niezorientowania
    w temacie).

    > i ogólnie, że pracuje w zakresach częstotliwości
    > obsługiwanych w PL.

    Jak nie? Napisałem wyraźnie, że ten BB jest telefonem czterozakresowym i
    obsługuje zakresy 900 i 1800 MHz. Przeczytaj najpierw uważnie moją
    wypowiedź zanim wyjedziesz z absurdalnymi zastrzeżeniami.

    > Mądrze pisał o CDMA ale po co komuś w głowie miesza skoro interesujący
    > pytającego model tylko w GSM występuje?

    Napisałem wyraźnie, że NIE WIEM czy taka wersja jest a dokładne
    sprawdzenie sprawy wymagałoby więcej czasu niż napisanie odpowiedzi na
    wiadomość pytającego. Tak więc napisałem jedynie tyle, by miał na uwadze
    to co powinno się mieć nabywając telefon za Wielką Wodą. :)

  • 10. Data: 2009-08-23 23:09:53
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > bo takowej brak (w CDMA operator sam rejestruje numer seryjny telefonu
    > swojej bazie po czym zostaje on przypisany do sieci "na twardo").

    Tak ?
    A wiele telefonow Sferii ma karty SIM i daja sie przekladac do innego
    telefonu i to dziala, wiec system inny ale nie koniecznie telefon
    przypisany do sieci :)

    Pozdrawiam,