  • 31. Data: 2023-04-30 19:56:08
    Temat: Re: transformatorówka zdz75/45 a esd
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 27.04.2023 o 07:24, alojzy nieborak pisze:

    > Przez sprzężenie pojemnościowe 30pF pierwotne-wtórne
    > raczej niewiele wypływa.

    Zmierzyłem starą Lutolę, 59pF.

    Paweł

  • 32. Data: 2023-04-30 20:12:01
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    > Przez sprzężenie pojemnościowe 30pF pierwotne-wtórne
    > raczej niewiele wypływa.
    >
    > Trza zrobić eksperyment z pętlą indukcyjną i obadać ile się indukuje.

    No to zmierzyłem. Na pętli o średnicy 2cm indukuje się maks 8mV. Jest to
    mało powtarzalne, zwykle jakieś 5mV. Lutola z gasikiem 22nF + 51 omów.

    Paweł

  • 33. Data: 2023-05-01 00:12:13
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > No to zmierzyłem. Na pętli o średnicy 2cm indukuje się maks 8mV. Jest to
    > mało powtarzalne, zwykle jakieś 5mV. Lutola z gasikiem 22nF + 51 omów.
    >
    > Paweł

    U Ciebie przepięcią są częściowo eliminowane. Teraz bez gasika.
    1 zwój na 5 złotówce i pstrykanie transformatorówką.
    3V w piku bez problemu, 1x lekko ponad 5V. Tyle z minutowego eksperymentu.

  • 34. Data: 2023-05-04 22:30:35
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:fd7ee03d-e068-4ebe-a34d-68383188ed51n@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Zrób, ale tylko pod warunkiem, że management przyjdzie i zobaczy.

    Nie się walą.

    --
    Piter

  • 35. Data: 2023-05-04 22:36:43
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:wqlcnkciyfjl$.xuftk0dmn5b1.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Skoro kilka, to rozgrzanie "zwykłej" lutownicy nie jest problemem.
    > A lutuje się imo przyjmniej.

    kiedyś chciałem pracować na pcb

    ale już mi się odwidziało jak zobaczyłem z bliska jaki mają bajzel,
    wolę być elektromonterem.

    --
    Piter

    Miłość rak i wojna są jak sraczka. Przychodzą znienacka.
    https://www.youtube.com/@hromadske_ua/videos

  • 36. Data: 2023-05-05 12:01:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 04 May 2023 21:36:43 +0100, PiteR wrote:
    > in <news:wqlcnkciyfjl$.xuftk0dmn5b1.dlg@40tude.net>
    >
    > kiedyś chciałem pracować na pcb
    >
    > ale już mi się odwidziało jak zobaczyłem z bliska jaki mają bajzel,
    > wolę być elektromonterem.

    Kwestia punktu siedzenia.

    Gorzej, ze dym z lutownicy jakos zawsze w oczy, a coraz mniej juz
    czlowiek moze polutować.
    A i na starosc wzrok sie pogarsza, a elemnenty pomniejszają :-(

    J.