  • 1. Data: 2015-10-19 23:51:23
    Temat: triaki na 3 fazy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Jak juz o triakach i tyrystorach ... jak sterowac fazowo, a nawek
    grupowo, odbiornik 3 fazowy ? W trojkat polaczony.

    Zeby prad plynal, to co najmniej dwa musza byc otwarte ...

    J.

  • 2. Data: 2015-10-21 01:45:42
    Temat: Re: triaki na 3 fazy
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Jak juz o triakach i tyrystorach ... jak sterowac fazowo, a nawek
    > grupowo, odbiornik 3 fazowy ? W trojkat polaczony.
    >

    > Zeby prad plynal, to co najmniej dwa musza byc otwarte ...

    No, musza...
    Trzeba otwierac wszystkie trzy jednoczesnie.

  • 3. Data: 2015-10-21 09:48:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magnus Elephantus" napisał w wiadomości grup
    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    >No, musza...
    >Trzeba otwierac wszystkie trzy jednoczesnie.

    Trzy jednoczesnie ze sterowaniem fazowym mi sie troche kloca :-)

    A w sterowaniu grupowym, jakbym tak chcial grzalki w przejsciu przez
    0, albo silniki w przejsciu przez 1 ..

    J.

  • 4. Data: 2015-10-21 17:47:46
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-10-21 o 09:48, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Trzy jednoczesnie ze sterowaniem fazowym mi sie troche kloca :-)
    >
    > A w sterowaniu grupowym, jakbym tak chcial grzalki w przejsciu przez 0,

    https://www.pantechsolutions.net/images/stories/k2-a
    rticles/waveforms-for-three-phase-three-wire-ac-regu
    lator.jpg

    have fun :)

    a.

  • 5. Data: 2015-10-21 17:54:17
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 19.10.2015 o 23:51, J.F. pisze:

    > Jak juz o triakach i tyrystorach ... jak sterowac fazowo, a nawek
    > grupowo, odbiornik 3 fazowy ? W trojkat polaczony.
    >

    > Zeby prad plynal, to co najmniej dwa musza byc otwarte ...
    >

    > J.

    Polecam małą i wiekową książeczkę, ale odpowie ona na wszystkie Twoje
    pytania:
    http://tinyurl.com/oqcgaju

    Jakub Rakus

  • 6. Data: 2015-10-21 19:29:48
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    > Użytkownik "Magnus Elephantus" napisał w wiadomości grup
    > Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Trzy jednoczesnie ze sterowaniem fazowym mi sie troche kloca :-)

    Przy otwartym jednym triaku, prad nie poplynie.
    http://ccipower.com/sites/default/files/LoadConfig4.
    png
    Trzeba zastosowac obciazenie w ukladzie gwiazdy, z przewodem zerowym.

    > A w sterowaniu grupowym, jakbym tak chcial grzalki w przejsciu przez 0,
    > albo silniki w przejsciu przez 1 ..

    Ale ktorej fazy przejsciu przez zero?
    Jesli jedna faza ma wartosc '0' [V], to dwie posostale maja po rowno, ale i
    przeciwnie, co nie znaczy, ze przez dwa obciazenia, zbiegajace sie na fazie
    z '0' [V], prad nie plynie.
    To sie nie uda nawet w ukladzie 6-cioprzewodowym
    http://ccipower.com/sites/default/files/LoadConfig3.
    png

  • 7. Data: 2015-10-21 19:45:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Rakus" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >
    > Zeby prad plynal, to co najmniej dwa musza byc otwarte ...
    >
    >Polecam małą i wiekową książeczkę, ale odpowie ona na wszystkie Twoje

    Dzieki, ale tak na szybko rzucilem okiem - przeksztaltniki,
    prostowniki i falowniki, a ja w zasadzie nic nie chce przeksztalcac.

    J.

  • 8. Data: 2015-10-21 19:57:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magnus Elephantus" napisał w wiadomości grup

    > Trzy jednoczesnie ze sterowaniem fazowym mi sie troche kloca :-)
    >
    >Przy otwartym jednym triaku, prad nie poplynie.

    Tyle to wiemy :-)

> [...]
    >sie na fazie z '0' [V], prad nie plynie.
    >To sie nie uda nawet w ukladzie 6-cioprzewodowym

    O, to jest rozwiazanie, ale troche mi sie kloci z koncepcja - wolalbym
    triaki na zasilaniu, taki osobny regulator, niezalezny od obciazenia,
    niech mozna podlaczyc dowolne - w trojkat czy gwiazde.

    Po przemysleniu - wlaczanie grupowe jest dosc proste.
    Dwa trzeba otworzyc, gdy napiecia na ich fazach zasilajacych beda
    rowne.
    A trzeci 90 stopni pozniej - na pierwszych dwoch fazach napiecia
    zrobia sie przeciwne, na trzeciej bedzie 0, a na podlaczanym koncu
    obciazenia tez 0.

    I tylko obciazenie w postaci gwiazdy z przewodem zerowym nie bedzie
    wlaczane w zerze ...

    Musze pomyslec nad fazowym ...

    J.

  • 9. Data: 2015-10-21 21:07:23
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

> [...]
    > triaki na zasilaniu, taki osobny regulator, niezalezny od obciazenia,
    > niech mozna podlaczyc dowolne - w trojkat czy gwiazde.

    Ten jest najlepszy... mozna uzyskac 57.7 [%] regulacji.

> [...]
    > sie przeciwne, na trzeciej bedzie 0, a na podlaczanym koncu obciazenia tez

    A co w okresie od 0 do 90 [degr] ? Prad ni poplynie, moc sie nie wydzieli.

    > I tylko obciazenie w postaci gwiazdy z przewodem zerowym nie bedzie
    > wlaczane w zerze ...

    Gwiazde, 4-ro przewodowa, mozna traktowac, jak trzy niezalezne obwody
    jednofazowe.

    > Musze pomyslec nad fazowym ...

    Moze, pomocnicza, malej mocy, gwiazde 4-ro przewodowa, do podtrzymania
    zaplonu triaka?

    Albo, mozna pojsc po bandzie...
    http://ccipower.com/sites/default/files/LoadConfig1.
    png
    50 [%] regulacji.

    http://ccipower.com/support/resources/technical-refe
    rence/load-configurations

  • 10. Data: 2015-10-22 00:33:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Oct 2015 21:07:23 +0200, Magnus Elephantus napisał(a):

    png

    > Ten jest najlepszy... mozna uzyskac 57.7 [%] regulacji.

    A tego nie rozumiem - dlaczego nie 100% ?

    >A co w okresie od 0 do 90 [degr] ? Prad ni poplynie, moc sie nie wydzieli.

    Poplynie - dwa otwarte. Miedzyfazowe poplynie. Przez jeden bok, i
    przez dwa pozostale tez.

    > Albo, mozna pojsc po bandzie...
> [...]

    Ale cos tu nazw maja wiecej niz schematow.

    J.