  • 1. Data: 2011-08-11 06:21:24
    Temat: troszke o agentowce
    Od: "kenobi z pokladu poduszkowca" <p...@p...onet.pl>

    ewentualnie chcialbym cos napisac o agentowce, zeby zaznaczyc
    ze ten temat bynajmniej sie nie urwal i mam zamiar zapostowac
    pare rzeczy jesli cos wymysle, jest to jednak utrudnione z po
    wodu mojego koszmarnego samopoczucia (ostatnio stale czuje si
    e tak jakby ktos podpompowal mi banke pompka do roweru lub ja
    kbym regularnie przyjmowal na banke serie ciosow od zawodoweg
    o boksera i dorobilstanu bedacego czyms w rodzaju zagrozenia
    apopleksja) - to cisnienie w glowie na pewno nie jest zdrowe
    i utrudnia mi myslenie a nawet formulowanie poprawnych zdan (
    staram sie wytrzymac i przeczekac pozaczynane tematy i zdania
    dokoncze moze kiedys indziej. Troszke pomyslalem nawet wczora
    j o wspomnianej agentowce poki ow ciagle nawracajacy 'napomp'
    znowu mnie 'odwiuchnal' od tematu (wczesniej w zyciu nigdy ni
    e mialem tego rodzaju problemow). Ogolnie to skupailem si nad
    tym by probowac cos wykombinowac zaczynajac od tematu podzial
    u na agenta i jego otoczenie. Z poczatku przeszkadzalo mi cos
    w fakcie ze powierzchnia agenta tez jakby nalezy i jest czesc
    ia otoczenia co psuje klarowny podzial ale teraz jak np wizua
    lizuje sobie przyklady systemow agentowych jako np znane mi g
    ierki 'rick dangerous' albo 'f22 lightning' to przeszkadza mi
    to troche mniej - otoczenie postrzega sie tu fizykalnie ale s
    amego agenta (np ricka) tez fizykalnie. Sama ogolnosc definic
    ji systemu agentowego jest napewno fajna mozna starac sie wyk
    ombinowc jakies opracowania na poziomie ogolnym albo przynajm
    niej wymyslac fajne przyklady srodowisk (np walki w 4d) czy e
    w agentow (choc to drugie jakos idzie mi jeszcze gorzej niz t
    o pierwsze) Doczekam jednak lepszych czasow bez tego nadpiepr
    zonego nadcisnienia w bance to wymysle i zapostuje cos ciekaw
    ego - niniejszym postem chcialem zaznaczyc ze temat nie umarl

  • 2. Data: 2011-08-11 10:18:51
    Temat: Re: troszke o agentowce
    Od: p...@p...onet.pl

    Na przyklad pytanie czy agent musi byc 'materialny'?

    Jak zdefiniowac dobrze samą tą materialność agenta? Mozna by
    powiedziec ze w ogolnym sensie materialne jest wszystko co nalezy
    do srodowiska czyli jest postrzegalne - (w tym sensie agent moglby
    zasadniczo byc i nie materialny tylko odzialywac na otoczenie;
    Jak wogole dobrze zdefiniowac ową materialna czesc aganta i
    otoczenia kontra owa czesc niematerialna - agent defakto jest
    przeciez programem (srodowiskoe tez jest programem) - ciekawy jest ten
    podzial na owe materialna i niematerialna czesc. Czy obie te
    czesci dadza sie elegancko 'zatrybutyzowac' (tj czy ich wlasnosci
    dadza sie elegancko usystematyzowac itd?)

  • 3. Data: 2011-08-11 18:51:00
    Od: g...@p...onet.pl

    inaczej mowiac mozna jeszcze powiedziec ze swiat 'rzeczy ' w systemach
    agentowych dzieli sie na swiat rzeczy widzialnych (scene) <czyli glownie
    ksztalty i ruchy ew cos takiego> swiat rzeczy niewidzialnych ale nalezacych
    spojnie do tego systemu agentowego (np wewnetrzne pamieci agentow albo
    rownania fizyk) i ewentualnie jeszcze swiat rzeczy trzecich (takich jak
    np procedury typu atoi czy save load z dysku i na dysk) interesujace by bylo
    okreslenie dokladniejszych wlasnosci dotyczacych tych roznych podswiatow
    (((- gdyby mine ta cholerna bania tak nie bolala od walk z nieszczesna holota
    wymyslil bym wiecej a tak to cos cienko mi to idzie.)))