  • 101. Data: 2012-02-28 23:41:41
    Temat: Re: [OT; rant] Re: ukrywanie daty pierwszego uruchomienia - czego szukać?
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 28.02.2012 r. 23:38, Roman W pisze:

    > Ale problemem wszystkich jest, kiedy w imie ochrony danego modelu
    > biznesowego nagina sie zasady panstwa prawa (sposob w jaki usilowano
    > wprowadzic w Polsce ACTA, naruszanie zasady domniemania niewinnosci
    > wynikajace z ACTA, itd.)
    Ależ czemu tylko w Polsce. Ten kraj jak zwykle dostanie rykoszetem, bo
    to więksi gracze forsują -- najpierw TRIPS od WTO, potem nieformalne
    naciski z D.C. na regulatorów w Europie, ostatnio ACTA. Wszystko
    procedowane niejawnie -- pierwszego drafta upubliczniło WikiLeaks.

  • 102. Data: 2012-02-29 00:09:08
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tuesday, February 28, 2012 11:41:41 PM UTC, (unknown) wrote:

> [...]
    > naciski z D.C. na regulatorów w Europie, ostatnio ACTA. Wszystko
    > procedowane niejawnie -- pierwszego drafta upubliczniło WikiLeaks.

    Gdyby Sw. Mikolaj istnial, to bym go poprosil, zeby rozwalil WTO.

    RW

  • 103. Data: 2012-02-29 00:33:20
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 29 Feb 2012 00:41:41 +0100, n...@m...invalid wrote:

> [...]
    >naciski z D.C. na regulatorów w Europie, ostatnio ACTA. Wszystko
    >procedowane niejawnie -- pierwszego drafta upubliczniło WikiLeaks.

    Qrde, co sie ludzie ACTA przyczepili? Proponuje poczytac to o czym
    pisze rzeczpospolita:

    Dyrektywa Parlamentu Europejskiego z dnia 12 grudnia 2006 r. w sprawie
    prawa najmu i uzyczenia oraz niektórych praw pokrewnych prawu
    autorskiemu w zakresie wlasnosci intelektualnej zobowiazuje panstwa
    czlonkowskie UE do przyznania twórcy wylacznego prawa do zezwalania
    lub zakazywania najmu i uzyczenia oryginalu i powielonych egzemplarzy
    jego utworu.

    "Uzyczenie" jest rozumiane jako "ograniczone czasowo przekazanie do
    korzystania niesluzacego celom bezposrednio lub posrednio gospodarczym
    lub handlowym, kiedy jest to dokonywane przez instytucje dostepne dla
    publicznosci".

    Konsekwencja tej dyrektywy moze byc wprowadzenie oplat za kazdorazowe
    wypozyczenie ksiazki z biblioteki.
    Dyrektywa unijna dopuszcza mozliwosc ustanowienia przez panstwa
    czlonkowskie wyjatków od wylacznego prawa twórców w zakresie
    publicznego uzyczenia, pod warunkiem przyznania im wynagrodzenia z
    tego tytulu...."

    http://www.rp.pl/artykul/757917,829108-Nie-groza-nam
    -oplaty-za-korzystanie-z-bibliotek.html

    A.L.

  • 104. Data: 2012-02-29 01:57:35
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Tue, 28 Feb 2012 18:33:20 -0600, A.L. napisal:

    > Qrde, co sie ludzie ACTA przyczepili? Proponuje poczytac to o czym pisze
    > rzeczpospolita:

    Rzepa może sobie pisać co chce, nie o to chodzi w ACTA. ACTA może i ma
    dobre strony, na przykład może pomóc zlikwidować chińskie podróby, ale
    jest bardzo źle opracowana właśnie pod względem internetu, tak samo jak
    SOPA.

    Co do chińczyków, żeby skończyć ten wątek, to im ACTA nic nie zrobi,
    cywilizują już swój biznes tak czy inaczej, na klapkach już się odbili
    od zera.

    W kwestii internetu te regulacje idą w złą stronę, bo wylewają dziecko
    z kąpielą. Gdyby ktoś wymyślił sposób na zbieranie opłat za prawa
    autorskie, który by a) działał b) działał bez rozpieprzenia reszty
    prywatności i nie ograniczał swobody dając urzędasom możliwość
    zamknięcia dowolnej strony internetowej - byłbym za ACTA. O ile
    o b. można jeszcze dyskutować, to sorry, brak spełnienia warunku a.
    wyklucza cały ten szajs.

    > http://www.rp.pl/artykul/757917,829108-Nie-groza-nam
    -oplaty-za-
    korzystanie-z-bibliotek.html

    Z choinki się urwali? Ja za niektóre karty biblioteczne płacę od
    x lat, to raz, dwa, że coraz mniejszą mam ochotę, czekam aż się
    Google rozkręci w kwestii skanowania książek. Może być za opłatą.

    Edek

  • 105. Data: 2012-02-29 03:51:04
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 29 Feb 2012 01:57:35 +0000 (UTC), Edek Pienkowski
    <e...@g...com> wrote:

> [...]
    >x lat, to raz, dwa, że coraz mniejszą mam ochotę, czekam aż się
    >Google rozkręci w kwestii skanowania książek. Może być za opłatą.

    Google ne bedzie digitizowac nizcego co ma prawa autorskie:

    "
    Three major authors' groups and eight individual authors filed suit
    against a partnership of research libraries and five universities on
    Monday, arguing that their initiative to digitize millions of books
    constituted copyright infringement.

    The lawsuit, filed in United States District Court for the Southern
    District of New York, contends that "by digitizing, archiving, copying
    and now publishing the copyrighted works without the authorization of
    those works' rights holders, the universities are engaging in one of
    the largest copyright infringements in history."

    http://www.nytimes.com/2011/09/13/business/media/aut
    hors-sue-to-remove-books-from-digital-archive.html

    Six years after filing a lawsuit against Google, the Authors Guild has
    taken aim at another group involved in the Google Books Project - the
    libraries themselves. On September 12, 2011, the Authors Guild, along
    with other individual authors and associations of authors, filed a
    complaint against HathiTrust and five American universities for
    copyright infringement. (Authors Guild, et al. v HathiTrust, et al.,
    11 Civ 6351 (S.D.N.Y., Sep. 12, 2011)).

    http://nysbar.com/blogs/EASL/2011/09/the_google_book
    s_project_now_t.html

    A.L.

  • 106. Data: 2012-02-29 07:23:11
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2012-02-28 15:07, A.L. pisze:

    > To jest problem sprzedajacego a nie kupujacego

    Nie do końca. Kupujący może tracić na braku dostępności pewnego
    rozwiązania. Oczywiście - rynek to powinien wyregulować szybko: skoro
    jest dużo większy popyt przy niższym poziomie cen, to podaż też się
    pojawi. W końcu sprzedający zrozumie, że 1*1000 < 1001*1, szczególnie,
    że to 1001 może szybciej rosnąć.

    Problem w tym, że niektórzy sprzedawcy próbują kopać się z koniem: jeśli
    jest duży popyt przy niższej cenie, to wysoka cena + łatwość
    nielegalnego korzystania da wiadome efekty. Oczywiście - jest to
    nielegalne i ze szkodą dla sprzedającego. Ale czemu w imię głupoty
    sprzedającego dodatkowo wszyscy podatnicy mają płacić za uszczelnianie
    systemu ścigania? I to jeszcze w sytuacji, gdy to uszczelnianie jest
    bardzo mało efektywne?

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 107. Data: 2012-02-29 07:34:50
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 28.02.2012 08:36, Artur M. Piwko pisze:
    > In the darkest hour on Mon, 27 Feb 2012 17:29:51 +0100,
    > Przemysław Adam Śmiejek<N...@s...pl> screamed:

    > Moim zdaniem nieustępujący. Czekam z zakupem A.S. już z dwa lata -
    > czekam, aż stanie się w końcu unikodowy.

    To się pewnie naczekasz :D Ja czekałem 12 lat na możliwość wykonywania
    tłumaczenia Salamandra na język polski. W międzyczasie zmigrowałem
    całkowicie na linuksa i porodziła mi się dwójka dziecków, więc teraz to
    mnie już to lotto kole jajec.

    Jak już muszę korzystać z Windowsa to używam darmowego FARa albo
    darmowego Free Commandera + darmowego WinSCP (który wbudowany w
    Salamandra już darmowy nie jest). Nie jest to szczyt wygody, ale że
    potrzebne mi to raz na ruski rok, to ujdzie w tłoku.

    ATPO, o co ci chodzi z tym unikodem w Salamandrze?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 108. Data: 2012-02-29 10:52:50
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 29 Lut, 08:23, Paweł Kierski <n...@p...net> wrote:

> [...]
    > jest dużo większy popyt przy niższym poziomie cen, to podaż też się
    > pojawi. W końcu sprzedający zrozumie, że 1*1000 < 1001*1, szczególnie,

    Musisz jeszcze wziąć pod uwagę dwie rzeczy:

    1. Sprzedaż może być kosztowna, jeśli nie jest w pełni
    zautomatyzowana.
    Jeśli np. pozyskanie jednego klienta zajmuje 100$ (marketing, itp.) i
    tydzień roboczy, to pozyskanie 1000 klientów będzie kosztować 100000$
    i 20 osobolat pracy. Może lepiej jednak sprzedawać mniej, ale za
    więcej?
    Jeszcze gorzej, jeśli to nie jest produkt (w sensie pudełko), tylko
    usługa. To zajmuje czas, czyli generuje koszty.

    2. Rynek może nie mieć miejsca na 1000 produktów (przykład: ile par
    okularów słonecznych można sprzedać na wyspie, która ma 50
    mieszkańców? itp.).

    Oba te punkty mogą mieć istotny wpływ na sensowność obniżania ceny i w
    przypadku produktów specjalistycznych albo niszowego rynku niska cena
    może w ogóle nie mieć sensu.

    Najlepiej gdyby klientów było 0 i gdyby wszyscy razem przynosili
    nieskończone przychody. :-)
    To jest oczywiście niemożliwe, ale obniżanie ceny z intencją
    zwiększenia liczby klientów niekoniecznie do tego ideału zbliża.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 109. Data: 2012-02-29 12:09:30
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2012-02-29 11:52, Maciej Sobczak pisze:

    > Musisz jeszcze wziąć pod uwagę dwie rzeczy:
    >
    > 1. Sprzedaż może być kosztowna, jeśli nie jest w pełni
    > zautomatyzowana.
    [...]
> [...]
    >
    > Oba te punkty mogą mieć istotny wpływ na sensowność obniżania ceny i w
    > przypadku produktów specjalistycznych albo niszowego rynku niska cena

    Zgadza się. Tyle, że (pod)temat rozpoczął się od popularnego programu
    narzędziowego, czyli raczej produktu masowego. Dla niego te efekty są
    znacznie mniejsze, jeśli nie pomijalne.

    W ogólności miałem na myśli produkty jeszcze bardziej masowe - np.
    muzykę. O ile sprzedaż na nośniku fizycznym generuje dodatkowe koszty
    (choć przy masowym odbiorcy im dalej, tym krzywa rośnie wolniej), to
    przy sprzedaży w formie cyfrowej koszty sprzedaży są już naprawdę
    znikome. Oczywiście mowa o kosztach jednostkowych i sprzedaży większej
    niż kilkadziesiąt "egzemplarzy".

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 110. Data: 2012-02-29 13:26:54
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.02.2012 13:09, Paweł Kierski pisze:
    > Zgadza się. Tyle, że (pod)temat rozpoczął się od popularnego programu
    > narzędziowego, czyli raczej produktu masowego.

    Nie, bo rozpoczął się od Total Commandera, czyli niszowego produktu dla
    dinozaurów wychowanych na Nortonie Commanderze. Ba! Możliwości Nortona
    to mają i różne Free Commandery. Więc tak naprawdę TC jest dla geeka,
    który woli wielopanelowca z dodatkową obsługą różnych hardcorowych zabawek.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek