  • 21. Data: 2012-02-23 14:32:23
    Temat: Re: ukrywanie daty pierwszego uruchomienia - czego szukać?
    Od: Dsue <d...@w...pl>

    On 2012-02-23 12:13:07 +0000, Michoo <m...@v...pl> said:

    > Naprawdę podziwiam ilość czasu (a więc i pieniędzy) poświęcaną na
    > "zabezpieczanie" oprogramowania przed legalnym użytkownikiem.
    >
    > Pirat pobierze crack i nie będzie się martwił o to, że jak zmieni mu
    > się po wymianie sprzętu MAC albo serial napędu cd to będzie musiał
    > przechodzić ponownie proces aktywacji udowadniając po drodze, że nie
    > jest wielbłądem. Legalny użytkownik zapłacił to niech cierpi.

    I dlatego nie należy tego robić? Nie trafia to do mnie. Skoro mogę i
    lubię poruszać się na rowerze to nie powinno się produkować samochodów?

    A klucz można generować na podstawie danych z rejestracji konta i
    ograniczyć do trzech maszyn, potem dopiero uciążliwe procedury.
    Wszystko się da.

    Pozdr
    Dsue

  • 22. Data: 2012-02-23 16:23:53
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:ji3rr6$26b$...@n...icpnet.pl...
    > W Windows IMO dobrym pomysłem byłoby pisać do alternatywnego strumienia
    > katalogu domowego użytkownika, czyli np. C:\Users\Grzegorz:dataInstalacji

    format c:

  • 23. Data: 2012-02-23 19:29:17
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    slawek <s...@h...pl> napisał(a):
    > format c:

    No i co z tego? Nie ma sensu robić zabezpieczenia odpornego na bombę
    atomową.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 24. Data: 2012-02-23 20:57:53
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...please.op.pl>

    Dnia 22-02-2012 o 14:07:02 szyk <s...@o...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Chcę napisać i wydać program typu shareware i potrzebuję wiedzieć czy na
    > systemie był on już uruchomiony i jeśli tak kiedy to było. Więc muszę
    > jakoś ukryć gdzieś tą datę w systemie. Nie wiem nawet co wpisywać w
    > wyszukiwarkę w tym temacie. Interesują mnie systemy Windows i Linux.
    > Domyślam się, że w Windows to najlepiej było by użyć rejestru
    > systemowego, ale nie specjalnie znam się na jego strukturze.

    Czego [prostego] nie zrobisz, cracker odpali Procmon z SysInternals i już
    będzie wiedział, gdzie szukać.

    Zastanów się, czy czas, który możesz poświęcić na rozwój programu warto
    pakować w rozwój jego zabezpieczeń. Jeśli program zrobi się popularny, to
    *na pewno* ktoś go złamie.

    http://spook.freshsite.pl/wordpress/?p=191

    > dzięki i pozdro
    > Szyk

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 25. Data: 2012-02-23 21:29:34
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Thu, 23 Feb 2012 21:57:53 +0100, "Wojciech \"Spook\" Sura"
    <s...@s...please.op.pl> wrote:

> [...]
    >
    >Zastanów się, czy czas, który możesz poświęcić na rozwój programu warto
    >pakować w rozwój jego zabezpieczeń. Jeśli program zrobi się popularny, to

    Model shareware z "licznikiem czasu" zmarl smiercia naturalna chyba ze
    20 lat temu. Zastapil go model "fail play" - jak uwazasz ze program
    jest uzyteczny i jestes uczciwy, zaplac mi kase.

    A.L.

  • 26. Data: 2012-02-24 00:35:09
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 23.02.2012 r. 22:29, A.L. pisze:
    > Model shareware z "licznikiem czasu" zmarl smiercia naturalna chyba ze
    > 20 lat temu. Zastapil go model "fail play" - jak uwazasz ze program
    > jest uzyteczny i jestes uczciwy, zaplac mi kase.
    [OT] Bywa i pod nazwą donationware, gift economy (kultura darów).
    Podobno w zamierzchłych czasach, w karczmach stały luzem tabakiery
    sprawiedliwości (mogę się mylić) -- wewnątrz był tytoń/tabaka, obok
    puszka na zapłatę. Kropotkin i późniejsi badacze opisali to lub podobne
    zjawiska jako przykład pomocy wzajemnej ("ekonomii" bez logiki zysku). [/OT]

  • 27. Data: 2012-02-24 07:34:54
    Od: " " <f...@g...pl>

    n...@m...invalid napisał(a):

> [...]
    > zjawiska jako przykład pomocy wzajemnej ("ekonomii" bez logiki zysku). [/OT]

    mz ew fajny bylby mechanizm zamawiania featuresow u programisty
    i finansowania ich, np programista pisze pierwszą wersję a community
    zrzuca sie na drugą, nawet nie musi byc cala druga wersja ale np
    odzielne featuresy - gdyby to dzialalo to mogloby byc dosyc
    dobre pytanie na ile ludzie byliby sklonni by takie programy
    finansowac (bo czesto ludzie nie sa zbyt bogaci), ale gdyby bylo
    jasne w co sie inwestuje/co sie finansuje (np to 50 zł ofiaruje
    na rozwój herbalismu w adomie 2) to mogloby dzialac

  • 28. Data: 2012-02-24 07:35:18
    Temat: Re: [OT; rant] Re: ukrywanie daty pierwszego uruchomienia -
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    n...@m...invalid napisał(a):

> [...]

    finansowac (bo czesto ludzie nie sa zbyt bogaci), ale gdyby bylo
    jasne w co sie inwestuje/co sie finansuje (np to 50 zł ofiaruje
    na rozwój herbalismu w adomie 2) to mogloby ew dzialac

  • 29. Data: 2012-02-24 07:49:38
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-02-24 08:34, f...@g...pl pisze:

> [...]
    > jasne w co sie inwestuje/co sie finansuje (np to 50 zł ofiaruje
    > na rozwój herbalismu w adomie 2) to mogloby dzialac

    Bywają tego typu akcje (crowdfunding).

    Np. tu jeden z deweloperów zadeklarował uporządkowanie implementacji
    wielowątkowości w SBCL, podał co i przy jakiej zebranej kwocie zrobi,
    i społeczność się zrzuciła - o ile wiem zebrał więcej deklaracji niż
    było trzeba na osiągnięcie wszystkich zadeklarowanych celów:
    http://www.indiegogo.com/SBCL-Threading-Improvements
    -1

  • 30. Data: 2012-02-24 08:19:07

    Piotr Chamera <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > i społeczność się zrzuciła – o ile wiem zebrał więcej deklaracji niż
    > było trzeba na osiągnięcie wszystkich zadeklarowanych celów:

    ew mogloby tez byc cos w stylu 1% podatku dla tworcow wybranego
    projektu freeware, wybranej kapelki etc (zamiast finansowac
    'lekarzy' o mentalnoscich i inteligencji cieciow pensjami
    w skali 10 tys/mc)