  • 1. Data: 2009-05-01 16:53:32
    Temat: urzadzenie USB z funkcja pendrive i sterownikiem na nim
    Od: "kilrak" <k...@p...pl>

    Tak wpadłem na pomysł, który nie wiem czy jest technicznie możliwy.
    Odpadłby problem z dołączaniem płytek ze sterownikami, bo każde
    urządzenie na USB mogłoby pełnić funkcję pendrive'a i mieć zapisane tam
    sterowniki. Koszt pamięci flash jest obecnie bardzo mały, dlaczego nikt
    tego nie stosuje?

  • 2. Data: 2009-05-01 17:13:49
    Od: CeBeR <p...@g...pl>

    W dniu 2009-05-01 18:53, kilrak pisze:
> [...]
    > urządzenie na USB mogłoby pełnić funkcję pendrive'a i mieć zapisane tam
    > sterowniki. Koszt pamięci flash jest obecnie bardzo mały, dlaczego nikt

    Prawie Amerykę odkryłeś! Tyle, że takie urządzenia już dawno są na rynku
    - spójrz np. na modemy HSDPA...

  • 3. Data: 2009-05-01 17:18:45
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 01.05.2009 18:53, kilrak pisze:
> [...]
    > urządzenie na USB mogłoby pełnić funkcję pendrive'a i mieć zapisane tam
    > sterowniki. Koszt pamięci flash jest obecnie bardzo mały, dlaczego nikt

    Wręcz przeciwnie. Jest to coraz szerzej stosowane i jest chy-
    ba nawet w trakcie zgłoszenia do patentu.

    I to *bardzo* niedobrze, że się takie coś stosuje, bo jest to
    potwierdzenie monopolu systemów operacyjnych Windows. Poza tym,
    co komu po takich sterownikach wbudowanych w urządzenie w mo-
    mencie, gdy wyjdzie nowa wersja Windows, niezgodna z nimi?
    I tak będą bezużyteczne.

    Najlepiej zatem, aby dostępny był prosty system instalowania
    sterowników z Internetu. Urządzenia najlepiej zostawić w spo-
    koju.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 4. Data: 2009-05-01 18:17:20
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    kilrak pisze:
> [...]
    > urządzenie na USB mogłoby pełnić funkcję pendrive'a i mieć zapisane tam
    > sterowniki. Koszt pamięci flash jest obecnie bardzo mały, dlaczego nikt

    Po to jest karta, żeby dane były na karcie. USB to urządzenie, port do
    transmisji danych.
    Możesz przecież sobie skopiować na dysk zawartość.

    --
    animka

  • 5. Data: 2009-05-01 18:38:46
    Od: geyb <g...@g...pl>

    Zamiast driverów dla windows wolałbym kompletną dokumentację i przykłady
    oprogramowania urządzenia - za jednym zamachem miałbyś sterowniki i dla
    windows i dla pozostałych OS-ów. Zresztą, który windows masz na myśli,
    bo przecież poszczególne wersje są ze sobą niezgodne.

    g.

  • 6. Data: 2009-05-01 19:56:27
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Fri, 01 May 2009 19:18:45 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

    > Wręcz przeciwnie. Jest to coraz szerzej stosowane i jest chy-
    > ba nawet w trakcie zgłoszenia do patentu.
    >
    > I to *bardzo* niedobrze, że się takie coś stosuje, bo jest to
    > potwierdzenie monopolu systemów operacyjnych Windows.

    Radek, co Ty za herezje piszesz. Toż najwygodniejszą rzeczą w moim
    iPlusowym modemie jest właśnie to, że mam komplet sterowników na
    pokładzie. A Linux........ Mam się przejmować, że w Burundi biją
    Murzynów? Oj, chyba za bardzo się zrobiłeś poprawny politycznie :-)).

    Za 5 lat HSDPA też będzie zabytkiem.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 7. Data: 2009-05-01 21:05:08
    Od: "KRIZZ" <p...@g...com>

    Użytkownik "Michal Kawecki" <k...@o...px> napisał w wiadomości

> [...]
    > pokładzie. A Linux........ Mam się przejmować, że w Burundi biją
    > Murzynów? Oj, chyba za bardzo się zrobiłeś poprawny politycznie :-)).

    chodziło mu chyba o to, że takie urządzenia z wbudowanymi sterownikami będą
    troszkę droższe...

    > Za 5 lat HSDPA też będzie zabytkiem.

    dlatego powinni usprawniać tak nowe systemy operacyjne, aby była możliwość
    korzystania z tych samych sterowników pod każdym systemem windows / linux
    itp

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    4049 (20090501) __________

  • 8. Data: 2009-05-01 21:56:51
    Od: "kilrak" <k...@p...pl>

    Użytkownik "CeBeR" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gtfakj$7l$1@inews.gazeta.pl...

    > Prawie Amerykę odkryłeś! Tyle, że takie urządzenia już dawno są na
    > rynku - spójrz np. na modemy HSDPA...

    Nie miałem nigdy takiego modemu w swoim komputerze, ale nie jest tak, że
    po prostu te sterowniki są już w Windowsie? Jeśli nie, to czy istnieje
    możliwość podglądu zawartości danych?

  • 9. Data: 2009-05-02 06:36:22
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Nie, urzadzenie najpierw montuje sie jako usb-cdrom a dopiero sterowniki
    modemu "czaja", co z tym trzeba zrobic.

    --
    pozdr

  • 10. Data: 2009-05-02 06:45:12
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > chodziło mu chyba o to, że takie urządzenia z wbudowanymi sterownikami będą
    > troszkę droższe...

    Troszkę, 5zł.

    > dlatego powinni usprawniać tak nowe systemy operacyjne, aby była możliwość
    > korzystania z tych samych sterowników pod każdym systemem windows / linux
    > itp

    Bzdura!
    Lepiej dodawać sterowniki dla wszystkich systemów.
    Po za tym, kto powiedział, że ta pamięć w urządzeniu ma być RO?

    zyga