  • 1. Data: 2012-03-09 08:14:00
    Temat: ustawienie sat
    Od: MaRc <t...@g...com>

    witam
    dorwałem miernik sygnału sat sm-6908
    http://www.dipol.com.pl/miernik_sygnalu_satelitarneg
    o_dvb-s_ws-6908_z_wbudowanym_tunerem_R10822.htm.
    Miernik ten ma wbudowany tuner dvb-s.
    i teraz tak, jak sprawdzam sygnał to na transponderach dvb-s mam srednio
    70/70, ale na transponderach dvb-s2 (np. 11411 H) mam sygnał 70/19 :(
    teraz pytanie. czy miernik ten powinien prawidłowo pokazywać sygnał z
    transponderów na których jest dvb-s2?
    co prawda jest wbudowany tylko tuner dvb-s, ale co to ma się do samych
    sygnałów?
    Jeśli dla samego sygnału nie ważne jest czy to -s czy -s2 znaczy się
    muszę doprecyzować ustawienie anteny.

    z góry dzięki za podpowiedź.
    pzdr 4all
    --
    MaRc
    Nie kłóć się z idiotą. Będziesz musiał zniżyć się do jego poziomu a

  • 2. Data: 2012-03-09 08:57:10
    Temat: Re: ustawienie sat
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 09 Mar 2012 09:14:00 +0100, MaRc <t...@g...com> wrote:

> [...]
    >sygnałów?
    >Jeśli dla samego sygnału nie ważne jest czy to -s czy -s2 znaczy się

    mysle, ze ma znaczenie, bo dvb-s to qpsk a dvb-s2 (chyba) 4psk a to
    nie jest to samo.

    Jezeli to jest ten sam satelita, to ustawiajac anteny nalezy
    posilkowac sie transponderami emitujacymi sygnal dvb-s (only).

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2012-03-09 09:03:05
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Jeśli dla samego sygnału nie ważne jest czy to -s czy -s2
    > znaczy się muszę doprecyzować ustawienie anteny.

    DVB-S i S2 to inne rodzaje modulacji, dlatego miernik nie
    pokaże Ci stopy błędów na S2. Stąd masz te 19 :-).

  • 4. Data: 2012-03-09 09:10:39
    Od: MaRc <t...@g...com>

    W dniu 09.03.2012 09:57, a...@p...pl pisze:
    > qpsk a dvb-s2 (chyba) 4psk a to
    > nie jest to samo.

    PSK to modulacja, krótko mówiąc im "lepsza" modulacja, jeśli tak można
    powiedzieć, tym więcej można upchać w transmisji a co za tym idzie
    większa prędkość. wyższa modulacja, w tym przypadku 8PSK do zestawienia
    wymaga lepszego syngału, a bardziej SNRa.

    sam sygnał to tylko warstwa ficzyczna, nie wydaje mi się, żeby
    transmisja miała wpływ na odczytywany sygnał, ale nie jestem ekspertem w
    tej dziedzinie. piszę to, co pamiętam z technikum a było to dosyć dawno
    temu :)

  • 5. Data: 2012-03-09 09:11:52
    Od: MaRc <t...@g...com>

    W dniu 09.03.2012 10:03, Robert_J pisze:
    > DVB-S i S2 to inne rodzaje modulacji, dlatego miernik nie pokaże Ci
    > stopy błędów na S2. Stąd masz te 19

    czyli dobrze myślałem i pamiętałem z dawnych czasów. muszę doprecyzować
    antene.
    dzięki

  • 6. Data: 2012-03-09 09:52:30
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > czyli dobrze myślałem i pamiętałem z dawnych czasów. muszę
    > doprecyzować antene.

    Ale "doprecyzuj" ją mierząc parametry transpondera DVB-S.
    Ustaw na max. możliwą jakość sygnału, poziom olej. Jak
    ustawisz już na maxa antenę to skręć też odpowiednio
    konwerter.

  • 7. Data: 2012-03-09 10:01:59
    Od: MaRc <t...@g...com>

    W dniu 09.03.2012 10:52, Robert_J pisze:
    > Ale "doprecyzuj" ją mierząc parametry transpondera DVB-S. Ustaw na max.
    > możliwą jakość sygnału, poziom olej. Jak ustawisz już na maxa antenę to
    > skręć też odpowiednio konwerter.

    dzięki.
    tak optymalnie to na który transponder ustawiać? obiło mi się o uszy, że
    najlepiej 11158.00 V bo jest on "po środku" transponderów, ale czy to
    prawda?

  • 8. Data: 2012-03-10 12:58:34
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 09 Mar 2012 11:01:59 +0100, MaRc <t...@g...com> wrote:

    >dzięki.
    >tak optymalnie to na który transponder ustawiać? obiło mi się o uszy, że
    >najlepiej 11158.00 V bo jest on "po środku" transponderów, ale czy to
    >prawda?

    mysle, ze znajdz najslabszy transponder i na niego ustawiaj i to
    najlepiej przy kiepskiej pogodzie (ciezkie chmury sniegowe, deszczowe)
    i slabszy sygnal leci z nieba, tym lepiej do ustawiania talerza.

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2012-03-10 18:56:00
    Od: MaRc <t...@g...com>

    W dniu 10.03.2012 13:58, a...@p...pl pisze:
    > mysle, ze znajdz najslabszy transponder i na niego ustawiaj i to
    > najlepiej przy kiepskiej pogodzie (ciezkie chmury sniegowe, deszczowe)
    > i slabszy sygnal leci z nieba, tym lepiej do ustawiania talerza.

    dzisiaj, przy kiepskiej pogodzie (zdążyłem przed deszczem) na antenie
    110, konwenter quad inverto 0.2dB usyzkałem 90% sygnału i tylko 80%
    jakości :(
    niebo "czyste", żadnych drzew czy innych fizycznych przeszkód.
    Wydaje mi się, że przy tak sporym talerzu powinienem uzyskać większą
    jakość. 60km na zachód warszawy.

  • 10. Data: 2012-03-11 11:52:05
    Od: MaRc <t...@g...com>

    W dniu 09.03.2012 09:14, MaRc pisze:
    > witam
    > dorwałem miernik sygnału sat sm-6908
    > http://www.dipol.com.pl/miernik_sygnalu_satelitarneg
    o_dvb-s_ws-6908_z_wbudowanym_tunerem_R10822.htm.

    no i du..a. dziś się wkurzyłem. wczoraj założyłem sobie antene 110cm +
    konwenter QUAD Inverto BLACK Ultra 0.2dB
    http://www.dipol.com.pl/konwerter_satelitarny_quad_i
    nverto_black_ultra_0_2db_A98267.htm

    ustawiłem tym miernikiem na HotBird z sygnałem 90/80, czyli można
    powiedzieć super.
    ale ku mojemu zdziwieniu na niektórych kanałach maiałem pixeloze, np.
    bbc Knowledge, tvp1 tvp2, canal+ film HD. dziwne jest to, że tuner
    potrafił pokazać syngnał równy 0% a program działał.

    no to ponownie podłączyłem miernik i dla funu ustawiłem Astrę zamiast
    HotBirda i się zdziwiłem, na astre i hotbird mam identyczny sygnał. jak
    to możliwe? przecież te satelity są od siebie oddalone o 6 stopni. no to
    wchodzę na dach i niestety nie mogę ustawić samego hotbirda, jak
    przesuwam antenę bardziej w prawo (tak jak z astry na hb) to sygnał a
    raczej quality z HB znika, z astry też.
    jak to wogóle możliwe?