  • 1. Data: 2009-02-12 08:51:45
    Temat: wpisywanie adresu bez www
    Od: "Raist" <robike@@poczta.fm>

    Przyzwyczaiłem sie, ze wiekszosc adresów które odwiedzam, wpisuję bez
    "www".
    Niestety niektóre nie działają, trzeba wpisać cały adres...
    Od czego to zalezy?

    Raist

  • 2. Data: 2009-02-12 09:04:06
    Temat: Re: wpisywanie adresu bez www
    Od: "TornadoTN - (Tomek N.)" <t...@d...net.pl>

    Raist pisze:
> [...]
    > "www".
    > Niestety niektóre nie działają, trzeba wpisać cały adres...

    od wpisów w DNS.
    Firefox z tego co zauważyłem jak potrzeba to uzupełnia 'www'.

    TornadoTN (Tomek N.) --> http://www.tomek.net.pl

  • 3. Data: 2009-02-12 09:21:32
    Od: yew <y...@q...dude>

    TornadoTN - (Tomek N.) pisze:

    > od wpisów w DNS.

    To wytłumacz w jaki sposób jest możliwa sytuacja że nie można odczytać
    adresu IP na podstawie domena.com ale można odczytać IP jej subdomeny
    www.domena.com :)

    Do autora wątku: zależy do od konfiguracji serwera www. Czasem adres bez
    www nie jest skonfigurowany.

    --
    yew

  • 4. Data: 2009-02-12 09:30:42
    Od: vcore <mail*TNIJ*@vcore.pl>

    yew pisze:
    > Do autora wątku: zależy do od konfiguracji serwera www. Czasem adres bez
    > www nie jest skonfigurowany.

    Ja osobiscie zauwazylem ze bez www najczesciej nie działają krótkie
    domeny typu xx.pl / xx.com

    --
    _ _ ___ ___ ___ ___
    \_/|___|___|_| |___| mail[at]vcore.pl

  • 5. Data: 2009-02-12 10:39:40
    Od: "TornadoTN - (Tomek N.)" <t...@d...net.pl>

    yew pisze:

    > To wytłumacz w jaki sposób jest możliwa sytuacja że nie można odczytać
    > adresu IP na podstawie domena.com ale można odczytać IP jej subdomeny
    > www.domena.com :)

    to wytlumacz czemu kowalski.domena.com ma inne IP niz domena.com ?
    Tak samo mozna ustawic www.kowaliski.pl bedzie inne niz kowalski.pl.
    Czyli nie ustawiajac dla kowalski.pl zostaje samo www.kowalski.pl.
    Jak nie wiesz czemu polecam google....

    > Do autora wątku: zależy do od konfiguracji serwera www. Czasem adres bez
    > www nie jest skonfigurowany.

    Tylko w przypadku konfiguracji Virtual Server jest to mozliwe...

    Ciekawe jak skonfigurujesz domene bez DNS tylko w konfiguracji serwera
    WWW ? :D Mozesz sobie dopisac linie z aliasem kabum.kowalski.pl i nic to
    nie da...

  • 6. Data: 2009-02-12 10:57:10
    Od: yew <y...@q...dude>

    TornadoTN - (Tomek N.) pisze:

    > to wytlumacz czemu kowalski.domena.com ma inne IP niz domena.com ?
    > Tak samo mozna ustawic www.kowaliski.pl bedzie inne niz kowalski.pl.

    Dlatego że tak został zostały ustawione wpisy w DNS, że na co innego
    wskazuje kowalski.pl a na co innego www.kowalski.pl :P

    > Czyli nie ustawiajac dla kowalski.pl zostaje samo www.kowalski.pl.
    > Jak nie wiesz czemu polecam google....

    Nie możesz zarządzać wpisami DNS dla subdomeny jeśli domena główna
    (kowalski.pl) nie jest skonfigurowana, dlatego że kto inny zarządza
    wpisami do listy domen głównych (*.pl) a kto inny wpisami do subdomeny
    danej domeny (w tym przypadku www.kowalski.pl).

    Innymi słowy, jeśli pytasz się o www.kowalski.pl to najpierw zapytanie
    leci o to kto zarządza domeną kowalski.pl i dopiero tam leci konkretne
    pytanie o www.kowalski.pl

> [...]
    >
    > Ciekawe jak skonfigurujesz domene bez DNS tylko w konfiguracji serwera
    > WWW ? :D Mozesz sobie dopisac linie z aliasem kabum.kowalski.pl i nic to

    Tak jak napisałem powyżej, skoro jest wpis w DNS dotyczący subdomeny
    (www.kowalski.pl), to tym bardziej musi być wpis dotyczący domeny
    głównej (kowalski.pl).

    Dlatego w tym przypadku jest to sprawa nieskonfigurowania virtual hosta
    na serwerze www dla domeny kowalski.pl.

    --
    yew

  • 7. Data: 2009-02-12 11:29:19
    Od: "TornadoTN - (Tomek N.)" <t...@d...net.pl>

    yew pisze:

> [...]
    >
    > Innymi słowy, jeśli pytasz się o www.kowalski.pl to najpierw zapytanie
    > leci o to kto zarządza domeną kowalski.pl i dopiero tam leci konkretne

    I owszem tak jest, ale nie ma wymagania konfiguracji numeru IP dla
    domeny glownej tylko konfiguracje delegacji DNS ktory bedzie ja obslugiwal.

    > Tak jak napisałem powyżej, skoro jest wpis w DNS dotyczący subdomeny
    > (www.kowalski.pl), to tym bardziej musi być wpis dotyczący domeny
    > głównej (kowalski.pl).

    Wpis i owszem, ale numeru IP juz nie musi byc....

    > Dlatego w tym przypadku jest to sprawa nieskonfigurowania virtual hosta
    > na serwerze www dla domeny kowalski.pl.

    virtual host nie ma nic wspolnego z tlumaczeniem nazw na numery IP....

  • 8. Data: 2009-02-12 11:34:39
    Od: "TornadoTN - (Tomek N.)" <t...@d...net.pl>

    To wytlumacz ta sytuacje (nslookup):

    > www.komander.pl
    Server: eth0.kretyn.1000lecie.pl
    Address: 195.177.64.66

    Nieautorytatywna odpowiedź:
    Name: www.komander.pl
    Address: 62.233.242.2

    > komander.pl
    Server: eth0.kretyn.1000lecie.pl
    Address: 195.177.64.66

    Name: komander.pl

    To nie ma nic wspolengo z konfiguracją virtual hosta... No i jak widac
    konfiguracja domeny jest ale numeru IP juz nie ma....

  • 9. Data: 2009-02-12 11:34:49
    Od: "albert" <q...@v...pl>

    to teraz mala zagwozdka :)

    legnica.pl jest w gestii NASKu
    www.legnica.pl wykupila prywatna firma, "www" wykupila tak jak kazdy inny
    adres przed .legnica.pl

    teraz wpisz w IE http://legnica.pl/co ci pokaze? (ie ni emogl znalezc
    witryny)
    wpisz to samo w FF przekieruje cie na strone http://www.legnica.pl/ a wiec
    zupelnie inna niz zadasz :)

  • 10. Data: 2009-02-12 12:14:01
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    albert pisze:
    > to teraz mala zagwozdka :)

> [...]

    jezeli jesteś uzytkownikiem Firefoksa a nie podoba ci sie ta
    funkcionalność mozesz ja wyłączyć

    --
    Piotr Siudak