  • 1. Data: 2010-03-16 23:57:49
    Temat: wymiana oleju
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    Wymieniłem 7 miesięcy temu olej, 5W30, zalecana wymiana co 15kkm - i
    właśnie stuknęło owe 15 tysięcy. Silnik benzynowy 1.4, przebieg
    rzeczywisty 100 tys, traktowany był spokojnie od czasu ostatniej wymiany
    oleju (głównie dojazdy do pracy 70km dziennie).

    Pytanie brzmi: czy można bez szkody dla silnika przeciągnąć termin
    wymiany oleju o jakieś 5 tys. km?

  • 2. Data: 2010-03-17 00:06:15
    Temat: Re: wymiana oleju
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Michał pisze:
> [...]
    > oleju (głównie dojazdy do pracy 70km dziennie).
    >
    > Pytanie brzmi: czy można bez szkody dla silnika przeciągnąć termin

    Rozpaść się raczej nie rozpadnie.
    Słyszałem o samochodach w których nie wymieniano oleju przez
    kilkadziesiąt tysięcy km i nic poważnego się nie stało.

    Inne pytanie dlaczego to robić?
    5W30 to pewnie jakiś dość drogi syntetyk, myślę że na przyszłość lepiej
    zalewać czymś tańszym, za to zgodnie z zaleceniami producenta (no chyba
    że syntetyk to wymóg w tym silniku).

    No ale generalnie jeżeli raz spóźnisz się z wymianą oleju o 5kkm, to nic
    się nie stanie.

  • 3. Data: 2010-03-17 00:07:01
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-03-16 23:57, Michał wrote:

    > Pytanie brzmi: czy można bez szkody dla silnika przeciągnąć termin
    > wymiany oleju o jakieś 5 tys. km?

    jaki olej - jaka marka?
    jeśli dobrej jakości olej (a nie jakieś gówno kupione na stacji benz.)
    to spokojnie...

  • 4. Data: 2010-03-17 00:17:08
    Od: to <t...@a...xyz>

    Michał wrote:

    > Pytanie brzmi: czy można bez szkody dla silnika przeciągnąć termin
    > wymiany oleju o jakieś 5 tys. km?

    Tak.

    --
    cokolwiek

  • 5. Data: 2010-03-17 00:28:45
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > jaki olej - jaka marka?
    > jeśli dobrej jakości olej (a nie jakieś gówno kupione na stacji benz.)
    > to spokojnie...

    Castrol Edge 5W30 z butelki.

  • 6. Data: 2010-03-17 00:37:19
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Inne pytanie dlaczego to robić?
    > 5W30 to pewnie jakiś dość drogi syntetyk

    Ano właśnie...

    > myślę że na przyszłość lepiej zalewać czymś tańszym, za to zgodnie z
    > zaleceniami producenta (no chyba że syntetyk to wymóg w tym silniku).

    Chociaż auto to 12-letnie Clio to wolałbym pozostać przy syntetyku, z
    uwagi na jego zalety. Słyszałem (nie wiem ile w tym prawdy, więc liczę
    że Grupa podpowie) że na stan oleju mają wpływ warunki pracy (np
    katowanie silnika do odcięcia skutkuje szybszym pogorszeniem właściwości
    smarnych itp) a ten silniczek chodził w zakresach 2-3,5 tys obr.

  • 7. Data: 2010-03-17 00:56:45
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    Zastanawia mnie, że producent zaleca wymianę co 30kkm a mechanik co
    15kkm...

  • 8. Data: 2010-03-17 01:00:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Michał pisze:
    > Zastanawia mnie, że producent zaleca wymianę co 30kkm a mechanik co
    > 15kkm...

    Bo 15kkm to taka domyślna "norma" - jak nie wiadomo co ile wymieniać, to
    się wymienia co 15kkm.

    Jak masz inne zalecenia producenta, to trzymaj się zaleceń producenta.
    Zwłaszcza że lejesz dobry olej, auta nie katujesz i raczej nie ma obaw o
    jego przedwczesną utratę parametrów.

  • 9. Data: 2010-03-17 01:29:30
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-03-17 00:28, Michał wrote:

    > Castrol Edge 5W30 z butelki.

    wydaje mi się że spokojnie możesz te 5k więcej zrobić

  • 10. Data: 2010-03-17 01:57:06
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    Michał <m...@w...o2.pl> napisał(a):

> [...]
    > katowanie silnika do odcięcia skutkuje szybszym pogorszeniem właściwości
    > smarnych itp) a ten silniczek chodził w zakresach 2-3,5 tys obr.

    oo też mam reno w podobnym wieku,
    i już mu ~8kkm za dużo zrobiłem bez wymiany i jeździ ok :)

    tylko ja mam mixa mineralnego mobil 1 z pólsyntetykiem elfa.

    ciekawe czy w silniku robi się taki drink z tego, 2 warstwowy
    jak ostygnie

    pozdrawiam.