  • 91. Data: 2023-08-21 15:12:36
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 20 Aug 2023 12:51:28 +0200, Cavallino

    > Można.
    > Są przenośne evse 3f które do tego służą wielu ludzi w ten sposób
    > podłącza wallboxy.

    Mój WB (22kW!) w momencie rozpakowania miał gołe przewody, do podłączenia
    bezpośrednio albo żeby sobie wtyczkę założyć. No to założyłem wtyczkę żeby
    był przenośny, bo jak do rodziców jadę, to zabieram właśnie rzeczonego
    wallboxa, ponieważ zauważalnie szybciej ładuje, w końcu ponad 1kW więcej,
    niż EVSE. I tak realnie to do obecnego samochodu mógłbym założyć zwykłą
    wtyczkę na 1 fazę, bo PHEV i tak ciągnie tylko z jednej.

    Przepraszam za burdel, dom cały czas w budowie ;)
    https://zapodaj.net/images/97454d9f64eb0.jpg
    https://zapodaj.net/images/6f906250f5186.jpg

    Tak wygląda mój 22kW (!) wallbox, ma przepastne 30x20x6cm do tego
    jest mniej poręczny niż mogłby być, z odłączanym przewodem, bo
    aktualnie w PHEV mam Type1 a większość BEV na Type2, więc potem
    podmienię tylko kabel. Także ja nie wiem co ci ignoranci sobie
    wyobrażają, że jak mowa o wallboxach to te urządzenia pewnie
    całe ściany zajmują i ważą z tonę. I dyskutuj tu potem z takimi,
    będą pierdolić że to niewiadomo jakich instalacji potrzebuje
    do działania i jak skomplikowana instalacja jest, a to generalnie
    może być P&P (bo są i takie z gotowymi wtykami).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 92. Data: 2023-08-21 16:01:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2023 o 14:37, heby pisze:

    > Sonoff sterujący porządnym przekaźnikiem/stycznikiem w rozdzielnicy i
    > pociągnięty obwód do normalnego gniazdka.

    Każde gniazdko w garażu wychodzi z rozdzielnicy osobnym kablem, więc do
    zrobienia.
    Wrzuciłbyś linki do sprzętów o których mowa?

  • 93. Data: 2023-08-21 16:05:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2023 o 15:12, Myjk pisze:
> [...]
    > bezpośrednio albo żeby sobie wtyczkę założyć. No to założyłem wtyczkę żeby
    > był przenośny, bo jak do rodziców jadę, to zabieram właśnie rzeczonego

    Ja tak samo robię z mobilnym evse.

> [...]
    > do działania i jak skomplikowana instalacja jest, a to generalnie
    > może być P&P (bo są i takie z gotowymi wtykami).

    Ano.
    Jakbym założył wallboxa, to też tylko takiego i przez gniazdo siłowe.
    Lubię uniwersalne rozwiązania.

  • 94. Data: 2023-08-21 17:12:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/08/2023 16:01, Cavallino wrote:
    > Wrzuciłbyś linki do sprzętów o których mowa?

    https://allegro.pl/oferta/przelacznik-sonoff-basic-r
    2-13186647623

    https://allegro.pl/oferta/sonoff-dr-uchwyt-montazowy
    -na-szybe-din-13595714741

    https://allegro.pl/oferta/stycznik-modulowy-25-20-23
    0v-20a-25a-1p-2z-1-faz-5990311273

  • 95. Data: 2023-08-21 18:05:01
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 20.08.2023 o 23:53, PiteR pisze:

    > No jak. Jazda bez trzymanki. Kto bogatemu zabroni nawłączać na raz
    > czajników i olejaków i ma działać. Może bezpieczniki nie są zawsze 100A
    > ale kabel jest jak palec mały.

    A tam na tych wyspach, to nie jest przypadkiem tak, że masz tylko jedną
    fazę na dom?

    > A nie jak w Polsce właczy suszarkę to pralki nie może i indukcji też
    > lepiej nie na raz.

    Jak ktoś zamówi małą moc, to mało może włączyć. Ja mogę i pralkę, i
    indukcję, i spawarkę, bo suszarki nie mam, i jeszcze by żonie na
    ładowanie wibratora wystarczyło.

    > to wystąp o 100A i napisz tu nam ile zabulisz ;)

    Nie wiem jak teraz, ale kilkanaście lat temu to było coś koło 100zł za
    każdy kilowat mocy zamówionej. Przy 100A to by było jakieś 7000PLN-ów,
    jak ktoś ma takie potrzeby to czemu nie?

  • 96. Data: 2023-08-21 19:34:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.08.2023 o 10:10, heby pisze:

    > W sensie żeby ogień głośniej napierdalał?
    >
    > Ale serio: co w takim nagłośnieniu są za prądy, że się paliło? Zawsze mi
    > się wydawało że to tylko jakieś głośniki, gdzie naście wat to już dużo.

    Wzmacniacze mają po kilkaset watów. Zjarała się końcówka mocy.

    > Miałem szerokie doświadczenia ze studentami dziennikarstwa.

    Ale to nie dziennikarze piszą normy.

    > Struktura krzemu, szczególnie grzana punktowo przez pojedynczą jednostkę
    > logiczną, pęka od naprężeń termicznych.
    >
    > Metale tak się nie zachowują.

    Tym niemniej lutownica do elektroniki to kilkadziesąt watów. A stop topi.

    > Stosujac takie porównania nigdzie nie dojdziesz, poza zakopywaniem się w
    > coraz wieksze pokłady ignorancji, jak ten dziennikarz.

    Na razie to ty się zakopujesz.

    > Ponieważ nie działa niewidzialna ręka rynku. Przeciętny konsument jest
    > debilem, więc nie wymusi takiego dodatku w swoim samochodzie, bo nie wie
    > co to jest.

    Czyli nie działa.

    > Większość tych urządzeń nie wymaga takich zabezpieczeń, bo nie jest
    > używana przez przeciętnego debila.

    No ale skoro to kilka linii kodu to dodatkowe zabezpieczeie się przyda.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 97. Data: 2023-08-21 19:45:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.08.2023 o 13:04, io pisze:

    > Też samochodu podłączonego do samodzielnego gniazdka nikt często nie
    > odłącza.

    Jasne - stoi tym samochodem w garażu bo po to sobie kupił żeby stać.

    > Niemniej jednak, jak bojler zajmuje jedyne gniazdko w łazience
    > to chcąc załączyć sobie suszarkę albo farelkę trzeba ten bojler
    > odłączyć.

    Bojler ma dedykowane gniazdo.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 98. Data: 2023-08-21 19:58:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/08/2023 19:34, Shrek wrote:
    > Wzmacniacze mają po kilkaset watów. Zjarała się końcówka mocy.

    I ta końcówka mocy była w ścianie? Czy może w jakiejś szafce? I co to za
    końcówka mocy, co nie potrafi zabezpieczyć swojego wyjścia przed tego
    typu katastrofą? A może to coś innego się popsuło niż końcówka mocy?

    > Tym niemniej lutownica do elektroniki to kilkadziesąt watów. A stop topi.

    Ale ten stop ma mniej niż 200 stopni do topnienia. Tyle wytrzymuje
    połowa tworzyw sztucznych. Do stopienia mosiądzu czy stali trzeba
    odrobinę więcej.

    Z reztą trudno "stopić" połaczenie elektryczne, one częsciej się utleni
    do stanu katastrofy, niż stopi. To dlatego większość katastrof na
    łaczeniach drutów to *tylko* problemy z przewodzeniem prądu, a nie od
    razu pożary.

    > Czyli nie działa.

    Tak, dlatego prawo regulowane jest nie przez społeczeństwo, tylko przez
    ludzi będacych specjalistami w danej dziedzinie. Na przykład zamiast
    pozwolić na samodzielne decydowanie debili o tym czego uczyć dzieci,
    uczymy ich dzieci pewnego zbioru wiedzy o solidnych podstawach. W
    przeciwnym wypadku po 20 latach bedziesz miał społeczeństwo
    bienergoterapeutów, 60tyś odmian matematyki stosowanej,
    antyszczepionkowców, żywiących się powietrzem, badaczy Biblii, wyższe
    szkoły zdrowego rozsądku itd itp.

    Nigdy nie można oddać władzy w ręce debili bo zrobią sobie krzywdę.

    W dziedzinie bezpieczeństwa szczególnie.

    Dlatego najłatwiej zmusić producenta, aby wymusić układy
    zabezpieczające, bo na niewidzialną rękę rynku nie ma co liczyć.

    > No ale skoro to kilka linii kodu to dodatkowe zabezpieczeie się przyda.

    Nie, tam się nie *przyda*. Jest możliwe, ale nie przyda się, bo te
    urzązenia należ do zupełnie innej kategorii niż konsumenckie i nie mają
    problemów opisywanych w tym wątku.

  • 99. Data: 2023-08-21 20:24:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 20 Aug 2023 22:53:28 +0100, PiteR

    > A nie jak w Polsce właczy suszarkę to pralki nie może
    > i indukcji też lepiej nie na raz.

    Nie wiem gdzie tak jest że się nie da włączyć paru rzeczy.
    To kwestia instalacji domowej a nie przyłącza. Do polskich
    domów spokojnie dałoby się i 100A wziać, tylko po co...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 100. Data: 2023-08-21 20:35:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.08.2023 o 19:58, heby pisze:

    > I ta końcówka mocy była w ścianie? Czy może w jakiejś szafce?

    W szafce.

    > I co to za
    > końcówka mocy, co nie potrafi zabezpieczyć swojego wyjścia przed tego
    > typu katastrofą? A może to coś innego się popsuło niż końcówka mocy?

    Spaliła się końcówka mocy.

    > Ale ten stop ma mniej niż 200 stopni do topnienia. Tyle wytrzymuje
    > połowa tworzyw sztucznych. Do stopienia mosiądzu czy stali trzeba
    > odrobinę więcej.

    Do miedzi wystarczy żeby na dłużą metę upalić złącze.

    > Tak, dlatego prawo regulowane jest nie przez społeczeństwo, tylko przez
    > ludzi będacych specjalistami w danej dziedzinie.

    Korwinim kucem zajeżdzasz. Gdyby nie normy, to ludzie by za twoim
    przykładem podłączali piece do pizzy przedłużaczem od kosiarki, bo
    przecież działa.

    > Dlatego najłatwiej zmusić producenta, aby wymusić układy
    > zabezpieczające, bo na niewidzialną rękę rynku nie ma co liczyć.

    No i zmusili.

    > Nie, tam się nie *przyda*.

    Oczywiście że się przyda.

    > Jest możliwe, ale nie przyda się, bo te
    > urzązenia należ do zupełnie innej kategorii niż konsumenckie i nie mają
    > problemów opisywanych w tym wątku.

    Oczywiście że mają takie problemy.

    --
    Shrek