  • 1. Data: 2009-10-09 16:01:43
    Temat: zasilacz komputerowy
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    po rozebraniu zasilacza ktory przestal nagle dawac
    jakiekolwiek oznaki zycia zobaczylem cos takiego

    http://img381.imageshack.us/img381/5695/image2pm.jpg

    googiel juz mi wytlumaczyl ze to 5A dioda Schottky'ego
    ta ktora wyciagnalem na tanim multimetrze pokazuje
    obecnie po kilka ohmow w obie strony

    pytanie pierwsze - czy jest sens ja wymieniac (jezeli
    chodzi o sprawy elektroniczne to potrafie nie poparzyc
    sie lutownica i odroznic kondensator od opornika, ale
    jakie mogly byc przyczyny i nastepstwa spalenia sie
    tej diody bladego pojecia nie mam) - glownie chodzi mi
    o to ze ten opornik smd R25 wyglada na dosyc upieczony
    i nic nie mozna z niego odczytac a i podobnie, chociaz
    raczej elektrycznie niz temperaturowo pewnie moze byc
    z reszta elementow?

    zasilacz to dwuletni fortron ATX-400PNF PN 9PX4002007
    gdyby dalo sie go tanio reanimowac to super, ale
    plakal po nim nie bede ;)

    i pytanie dodatkowe - dokladne oznaczenia owej diody to
    na gorze SR504 na dole 624, gdzie moge kupic wysylkowo
    cos co ja zastapi - jednej sztuki to raczej w tme
    nie bede zamawial, a na allegro nie widze

  • 2. Data: 2009-10-09 21:36:49
    Temat: Re: zasilacz komputerowy
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "tg" <a...@b...cpl> wrote in message
    > po rozebraniu zasilacza ktory przestal nagle dawac
    > jakiekolwiek oznaki zycia zobaczylem cos takiego
    >
    > http://img381.imageshack.us/img381/5695/image2pm.jpg

    Fajowe.

    > pytanie pierwsze - czy jest sens ja wymieniac

    Nie. Jej uszkodzenie było spowodowane uszkodzeniem
    w innym miejscu układu. Wymiana tej diody nic nie da.

    > zasilacz to dwuletni fortron ATX-400PNF PN 9PX4002007
    > gdyby dalo sie go tanio reanimowac to super, ale plakal po nim nie bede ;)

    Zasilacze tanie są dzisiaj - kup sobie nowy, z nowymi
    kondensatorami. Komputera nie ryzykuj naprawiając
    zasilacz i niszcząc niepoprawnymi napięciami płytę główną.

  • 3. Data: 2009-10-09 21:46:52
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message news:hanor1.6kc.0@poczta.onet.pl...
    > Nie. Jej uszkodzenie było spowodowane uszkodzeniem
    > w innym miejscu układu. Wymiana tej diody nic nie da.

    no i oto chodzilo, tylko to mi sie rzucilo w oczy bo
    wyraznie przegrzane, nic innego nie wytropie raczej

    > Zasilacze tanie są dzisiaj - kup sobie nowy, z nowymi
    > kondensatorami. Komputera nie ryzykuj naprawiając
    > zasilacz i niszcząc niepoprawnymi napięciami płytę główną.

    e, mial byc raczej jako bardzo zapasowy do jakiegos ew.
    skladania, testowania, takich tam dupereli, zawsze to lepiej
    miec pod reka jakis zapas niz nie miec

    do mojego 'glownego' kompa w zyciu bym czegos naprawianego
    przez siebie samego nie wlozyl :)

  • 4. Data: 2009-10-09 21:55:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "tg" <a...@b...cpl> wrote in message
    > e, mial byc raczej jako bardzo zapasowy do jakiegos ew.
    > skladania, testowania, takich tam dupereli, zawsze to lepiej
    > miec pod reka jakis zapas niz nie miec

    Zasilacz do testowania musi być na 100% dobry.
    Jaki jest sens "testować" podejrzane komponenty
    zasilaczem który sam jest podejrzany bo naprawiany? :-)

  • 5. Data: 2009-10-09 22:25:34
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message news:hanpu8.2pc.0@poczta.onet.pl...

    > Zasilacz do testowania musi być na 100% dobry.
    > Jaki jest sens "testować" podejrzane komponenty
    > zasilaczem który sam jest podejrzany bo naprawiany? :-)

    chodzi tylko o sam poczatek - startuje/nie startuje
    juz mi sie zdazylo uwalic zasilacz na plycie ktora miala
    cos nie teges w sekcji zasilania procesora - z plyty
    i zasilacza poszedl dym, a takiego naprawianego mniej szkoda

    jezeli chodzi o faktyczne testowanie czy dziala i jest
    stabilnie to poza testowanym sprzetem wszystko oczywiscie
    musi byc pewne na 100% bo inaczej sensu to nie ma

    spokojnie, komputerami bawie sie juz druga dekade, tylko
    jakos elektronik ze mnie kiepski ;)

  • 6. Data: 2009-10-10 09:20:27
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    tg pisze:
> [...]
    > musi byc pewne na 100% bo inaczej sensu to nie ma
    >
    > spokojnie, komputerami bawie sie juz druga dekade, tylko
    Dioda kosztuje grosze, możesz zewrzeć wtyczkę i zasilacz podłączyć tylko
    do jakiegoś niepotrzebnego CD-roma.