  • 1. Data: 2023-05-13 12:06:42
    Temat: zasilanie huba USB
    Od: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    Mam 7 portowy hub USB. Będą do niego podpięte 4 dyski SSD, odbiornik
    bezprzewodowej myszki i klawiatury i ewentualnie pendrive.
    Hub oczywiście produkcji chińskiej, ma na wyposażeniu zasilacz 5V 2A, a
    w specyfikacji ma napisane:
    "Bus-Power Limit current protection: 500mA to 900mA"
    Nie wiadomo czy to ograniczenie dotyczy każdego portu z osobna czy
    całego huba.

    Pytanie: czy powinienem zmienić zasilacz na bardziej wydajny? Wszystkie
    4 dyski będą używane jednocześnie może niezbyt często, ale będą (backup)
    i wolałbym żeby się nic złego nie stało bo zasilanie nie wydoli.
    Czy taka podmiana zasilacza w ogóle jest bezpieczna?

    Huba wolałbm nie zmieniać bo pasuje wymiarami.

    Dziękuję za odpowiedzi.

    --
    Michał

  • 2. Data: 2023-05-13 14:16:19
    Temat: Re: zasilanie huba USB
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 13.05.2023 o 12:06, Mchal M. Lechanski pisze:
    > Pytanie: czy powinienem zmienić zasilacz na bardziej wydajny? Wszystkie
    > 4 dyski będą używane jednocześnie może niezbyt często, ale będą (backup)

    trochę słaby pomysł podłączać 4 dyski backupów do chińskiego zasilacza

    > i wolałbym żeby się nic złego nie stało bo zasilanie nie wydoli.
    > Czy taka podmiana zasilacza w ogóle jest bezpieczna?
    >
    > Huba wolałbm nie zmieniać bo pasuje wymiarami.

    u mnie nawet takie lekko firmowe (icy box) działają raczej średnio, zdarzy im się raz
    na
    jakiś czas zawiesić itp.

    absolutne minimum które bym zrobił to wymiana zasilacza na coś markowego

  • 3. Data: 2023-05-13 16:48:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u3nndq$10a$1$michal@news.chmurka.net>
    user Mchal M. Lechanski pisze tak:

> [...]
    > "Bus-Power Limit current protection: 500mA to 900mA"
    > Nie wiadomo czy to ograniczenie dotyczy każdego portu z osobna czy

    Zwykle ścieżka +5v i masa nie bierze udziału w niczym.
    Ścieżki raczej nie spalisz. Dyski ssd sata chodzą normalnie
    w portach usb 2.0 500mA

    > Pytanie: czy powinienem zmienić zasilacz na bardziej wydajny?

    a czy dyski będa chodzić na 100% non stop?

    > Wszystkie 4 dyski będą używane jednocześnie może niezbyt często,
    > ale będą (backup) i wolałbym żeby się nic złego nie stało bo
    > zasilanie nie wydoli.

    to daj zasilacz 5v 5A

    > Czy taka podmiana zasilacza w ogóle jest bezpieczna?

    Tak o ile zasilacz nie będzie firmy krzak i wielkości ładowarki do
    telefonu. Mój 12v 5A do dysków 3.5 jest wielkości laptopowego.

    --
    Piter