  • 1. Data: 2013-05-14 01:45:30
    Temat: zdjecie
    Od: makumba <m...@d...pl>

    Potwierdza sie regula ze najwazniejsze w fotografii to byc w odpowiednim
    czasie w odpowiednim miejscu

    http://tinyurl.com/cz95mq3

  • 2. Data: 2013-05-14 08:51:42
    Temat: Re: zdjecie
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    //Potwierdza sie regula ze najwazniejsze w fotografii to byc w odpowiednim
    //czasie w odpowiednim miejscu

    //http://tinyurl.com/cz95mq3

    Zdjęcie jest tak dobre, że raczej nie jest przypadkowe.
    Wygląda na to, że autor polował z rozłożonym statywem na takie ujęcie....

  • 3. Data: 2013-05-14 10:19:23
    Od: bans <g...@o...pl>

    W dniu 2013-05-14 08:51, TheGuru pisze:

    > Zdjęcie jest tak dobre, że raczej nie jest przypadkowe.

    Jakość zdjęcia raczej nie wynika z faktu czy zdjęcie jest przypadkowe,
    czy przygotowane - bo chyba jeszcze nie widziałem przypadkowego zdjęcia
    błyskawicy (zdjęcia, a nie stopklatki z filmu!) :)))

    > Wygląda na to, że autor polował z rozłożonym statywem na takie ujęcie....

    Bo to jest standardowa procedura. Prawdopodobieństwo zrobienia zdjęcia
    błyskawicy przypadkiem jest bliskie zeru.

    --
    bans

  • 4. Data: 2013-05-14 10:35:11
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Potwierdza sie regula ze najwazniejsze w fotografii to byc w odpowiednim
    > czasie w odpowiednim miejscu

    Albo być baaardzo cierpliwym ...

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 5. Data: 2013-05-15 00:30:30
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 2013-05-14 10:19, bans pisze:

    > Bo to jest standardowa procedura. Prawdopodobieństwo zrobienia zdjęcia
    > błyskawicy przypadkiem jest bliskie zeru.

    Całkowicie takiego przypadku wykluczyć jednak nie można.
    Kilka/naście lat temu krążyło w internecie zdjęcie
    uderzenia pioruna w drzewo odległe od fotografa
    kilkanaście metrów. Niewątpliwie fotografował
    błyskawice, niewątpliwie na statywie, ale także
    niewątpliwie nie o takim zdjęciu myślał.
    Przypadek. :)

  • 6. Data: 2013-05-15 07:51:17
    Od: bans <g...@o...pl>

    W dniu 2013-05-15 00:30, jo44 pisze:

    > Całkowicie takiego przypadku wykluczyć jednak nie można.

    A czy napisałem coś innego?

    --
    bans

  • 7. Data: 2013-05-15 07:56:07
    Od: bans <g...@o...pl>

    W dniu 2013-05-15 07:51, bans pisze:

    > A czy napisałem coś innego?

    Aha, sam sobie jeszcze odpiszę (nie wiem czemu czytnik nie pozwala mi na
    usunięcie postu - a kiedyś mogłem :/) - jeśli ktoś w czasie burzowej
    pogody robi zdjęcia korzystając ze statywu, to zrobienie zdjęcia
    błyskawicy nie jest przecież przypadkowe - bo tak się właśnie poluje na
    błyskawice.

    Ale równie dobrze można pójść w drugą stronę i napisać, że _wszystkie_
    zdjęcia błyskawic są przypadkowe - bo zaplanować się każdej z osobna
    przecież nie da :)

    Kwestia tego czy "przypadkiem" nazywamy obecność fotografa w danym
    miejscu i czasie, czy samo zarejestrowanie obrazu błyskawicy - takie
    tam filozofowanie dla amatorów mi się włączyło ;)

    --
    bans

  • 8. Data: 2013-05-16 21:25:36
    Od: Jan45 <j...@g...pl>

    W dniu 2013-05-15 07:56, bans pisze:
> [...]
    > pogody robi zdjęcia korzystając ze statywu, to zrobienie zdjęcia
    > błyskawicy nie jest przecież przypadkowe - bo tak się właśnie poluje na

    Dorzucę radę starą, z czasów uboższych. Bez statywu.
    Można upolować błyskawicę przykładając obiektyw
    do szyby okiennej, oczywiście w kierunku
    nadchodzącej burzy. Nocą, rzecz jasna,
    bo otwierasz obiektyw i czekasz, aż błyśnie.
    Potem zamykasz obiektyw i ewentualnie (jeszcze jedno
    potem) kadrujesz obraz.

    Jan