  • 1. Data: 2009-03-19 08:47:07
    Temat: Sonar/radar
    Od: Wojciech Frybyśu <w...@p...iUSUNTOnteria.pl>

    Mam pytanie. Czy trudno zrobić sonar/radar? Cos do szukania w
    piasku na plazy przedmiotow.
    Teraz w dobie laptopow to pewnie mozna podlaczyc do komputera i
    nawet jakos sensownie wizualizacje zrobic w 3D. Czy hardware
    bylby trudny do zrobienia i jaka byla by czulosc? 5-10cm?

  • 2. Data: 2009-03-19 09:22:22
    Temat: Re: Sonar/radar
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Mam pytanie. Czy trudno zrobić sonar/radar? Cos do szukania w
    > piasku na plazy przedmiotow.

    A wiesz na jakiej zasadzie działa radar? Jakoś nie wyobrażam sobie
    znalezienia czegoś w piasku przy pomocy radaru czy sonaru ;-))). Chyba że
    jaskini...

  • 3. Data: 2009-03-19 09:26:31
    Od: Wojciech Frybyśu <w...@p...iUSUNTOnteria.pl>

    Robert_J pisze:

    > A wiesz na jakiej zasadzie działa radar? Jakoś nie wyobrażam sobie
    > znalezienia czegoś w piasku przy pomocy radaru czy sonaru ;-))). Chyba
    > że jaskini...

    Wiem, ze budowlańcy uzywaja czegoś takiego. Ba nawet na
    ultradzwiękach chyba coś widziałem.
    Pytanie czy takie urzadzenie do zmodyfikowania juz może ktos robi.
    Może mechanicznie jak archeolodzy? Walisz młotkiem w kij wkopany
    w ziemie i zczytujesz dane z wianuszka czytników.

  • 4. Data: 2009-03-19 14:02:42
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Może mechanicznie jak archeolodzy? Walisz młotkiem w kij wkopany
    > w ziemie i zczytujesz dane z wianuszka czytników.

    Metoda sejsmiczna, robi to Geofizyka Torun.
    Co do radaru, to owszem, szukaj pod "radar geologiczny" lub "GPR (Ground
    Penetrating Radar)"
    Tylko uprzedzam - cena zabija.
    Metoda sejsmiczna, elektrooporowa, indukcyjna zraczej sluza do poznania
    budowy geologicznej, jesli szukasz rur, przedmiotow, bawisz sie w
    archeologie, to radar.
    Sa jeszcze zdjecia lotnicze w pasmie rentgenowskim;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa