  • 1. Data: 2009-05-30 17:59:45
    Temat: zlacze RS 232
    Od: "seba" <w...@w...pl>

    Witam

    Ile żył trzeba do podłączenia portu szeregowego RS 232?

    wiem że bolców jest 9 w tym jeden to masa ale widziałem czasem podłanczanie
    terminala (np switch) przez ośmio żyłowy płaski kabel.

    ja chciałbym przeciągnąć sygnał skrętkom Cat5 około 8m - (ma ona tylko 4
    pary - jak to zrobić)?

  • 2. Data: 2009-05-30 18:36:20
    Temat: Re: zlacze RS 232
    Od: BartekK <s...@N...org>

    seba pisze:
> [...]
    > terminala (np switch) przez ośmio żyłowy płaski kabel.
    >
    > ja chciałbym przeciągnąć sygnał skrętkom Cat5 około 8m - (ma ona tylko 4
    W zasadzie zależy co/jak chcesz podłączyć po tym porcie. Do wielu
    urządzeń wystarczają tylko 3 druty (2,3,5 czyli TxD, RxD i masa), do
    niektórych więcej. Ale zasadniczo na 8 wszystko działa, bo sygnału RI
    nie używa się w niczym od niepamiętnych czasów.
    Porównaj:
    Standardowe sygnały rs232 w złączu w PC
    http://www.hardwarebook.info/Serial_(PC_9)
    Standardowe ułożenie sygnałów rs232 w 8pinówym RJ45
    http://www.hardwarebook.info/RocketPort_Serialport

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-05-30 20:52:11
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    BartekK pisze:

> [...]
    > niektórych więcej. Ale zasadniczo na 8 wszystko działa, bo sygnału RI
    > nie używa się w niczym od niepamiętnych czasów.

    Sygnał RI jest ważny w przypadku modemów. Za to DSR całkowicie wyginął.
    Dla modemów ważne są także DCD i DTR. Większość innych urządzeń
    natomiast zadowala się tylko danymi (RXD, TXD) oraz sygnałami
    sprzętowego sterowania przepływem (RTS, CTS). Niektóre też (np. myszki
    na RS232, czytniki kodów kreskowych) wymagają podłączenia sygnału DTR.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2009-05-30 21:18:22
    Od: "VSS" <v...@v...pl>

    seba wrote:
> [...]
    > podłanczanie terminala (np switch) przez ośmio żyłowy płaski kabel.
    >
    > ja chciałbym przeciągnąć sygnał skrętkom Cat5 około 8m - (ma ona

    weź skrętkę ekranowaną i masę (5) podłacz do ekranu.

    --
    VSS http://vss.pl

  • 5. Data: 2009-05-31 12:53:23
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Adam Dybkowski pisze:

    > Sygnał RI jest ważny w przypadku modemów.
    Współczesnych? Sądziłem że raczej przez komendy AT i ogólnie programowo
    takie rzeczy teraz załatwia...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2009-05-31 23:58:55
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    BartekK pisze:

    > Współczesnych? Sądziłem że raczej przez komendy AT i ogólnie programowo
    > takie rzeczy teraz załatwia...

    Współczesne modemy (V.34 itp) jako takie to już chyba wyginęły?

    Ale w bardzo wielu urządzeniach "udających" modem na złączu RS232 sygnał
    RI jest używany. Na przykład w modułach/terminalach GSM firmy Wavecom
    podczas uśpienia linia RI służy do powiadomienia komputera o zdarzeniu
    (np. przyszedł SMS albo połączenie).

    A biorąc pod uwagę jednak stare analogowe modemy - linią RI można
    obudzić/włączyć komputer, aby odebrał połączenie przychodzące. Jest taka
    opcja w BIOSie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2009-06-02 13:35:03
    Od: "tadeusz" <t...@o...pl>

    I proponuję, ze względu na możliwy przesłuch na wszelki wypadek nie puszczaj
    TXD i RXD po drutach z jednej pary.

  • 8. Data: 2009-06-02 16:28:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    http://www.pccables.com/01910.htm