  • 1. Data: 2010-01-08 15:05:57
    Temat: złączki dyskowe 3,5/2,5 i ide/laptop-->usb
    Od: uni <u...@w...pl>

    Mam kilka złączek dyskowych które kiedyś używałem, dziś też chcę, tyle
    że ząb czasu się na nich odcisnął i mają poobrywane kabelki zasilania,
    - wszystko na fotkach ująłem.

    I tak - złączka nr. 1 - przejsciówka dysk laptop na IDE - oberwane
    kabelki nie wiem który +5V, a który minus, nie jestem pewien kierunku
    podłączenia całej złączki - myślę że jak dysk laptopa jest do góry
    etykietką to zasilanie powinno podejść z lewej strony pinów - ale jeśli
    jest odwrotnie to prosze o korektę - bo inaczej podłączenie dysku
    laptopa będzie "jednorazowe", a mam na nim dane na których mi zależy.
    Fotka tutaj: http://universis.republika.pl/connectors/ide_lap_old
    .jpg

    Złączka nr. 2 : też przejsciówka dysk laptop na IDE - sprawna - w tym
    wypadku nie jestem pewien kierunku podłączenia lewo-prawo - zakładając
    że etykietka dysku laptopa jest na górze - fotka tutaj :
    http://universis.republika.pl/connectors/ide_lap_com
    pose.jpg

    Złączka nr. 3 : przejściówka laptop lub IDE_dysk na USB - tu problem
    zasilania odpada wprawdzie bo złączka przykrywa wszystkie piny -
    ale problem "lewo prawo" pozostaje - zakładam ze dysk jak poprzednio
    - jest etykietką do góry, fotka tutaj :
    http://universis.republika.pl/connectors/ide_lap_usb
    .jpg

    Proszę o jakąś pomoc w temacie.

  • 2. Data: 2010-01-08 17:09:08
    Temat: Re: złączki dyskowe 3,5/2,5 i ide/laptop-->usb
    Od: Adam Jarecki <a_d_a_m_j_@_SKASUJ_TO_p_l_e_n_e_t_._p_l_l>

    uni pisze:
> [...]
    > jest odwrotnie to prosze o korektę - bo inaczej podłączenie dysku
    > laptopa będzie "jednorazowe", a mam na nim dane na których mi zależy.

    żółta strzałka - GND (czarny)
    niebieska? strzałka - +5V (czerwony)

    Pin1 masz wytłoczony na przelotce, po przeciwnej stronie zasilania

    http://pokazywarka.pl/qger0j-2/

    --
    Pozdrawiam | Adam Jarecki |