  • 21. Data: 2009-01-02 21:25:06
    Temat: Re: [ 100 Mbps - luksus wielki ]
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Marek Burzyński <m...@p...pl> wrote:

> [...]
    > segmencie sieci (bloki), odpowiednio za 82zł i 149zł brutto.
    > Co do samych taryf jest to: 16/2 i 32/4, przy skonfigurowaniu w3cache,
    > prędkość jest symetryczna i wynosi 16/16 i 32/32.
    > Wbrew pozorom zainteresowanie jest szczątkowe najwyższym pakietem
    > (raptem kilka sprzedanych na ok 2500 mieszkań objętych zasięgiem sieci),
    > trochę lepiej z 16'tką, ale i tak większość ludzi wybiera 1-4Mbits
    > (około 500 abonentów w tym segmencie)
    > Nieraz z ciekawości wyłączamy kolejki, żeby zobaczyć "co się stanie".
    > Powiedzmy że łącza mamy 5 razy więcej niż potrzeba (utylizacja do 20%

    No to nie wiem, czy się tym trzeba chwalić. ;)

    > szkielet jest przewymiarowany 10 krotnie względem potrzeb.
    > Standardowym zachowaniem sieci w tym momencie jest chwilowe zwiększenie
    > prędkości w kierunku do abonenta, po czym zmniejszenie tejże po jakimś
    > czasie (naściągali się?)

    Pewnie zaczyna doskwierać ograniczenie stosu IP w WinXP SP2 i nowszych.
    Mało kto wie, że coś takiego istnieje i na dodatek można to wyłączyć.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 22. Data: 2009-01-02 21:27:33
    Od: Marek Burzyński <m...@p...pl>

    > Dużo urynanetów to "WISP" z absolutnym brakiem chęci kopania ziemi,
    > bo to kosztuje.

    Niestety kosztuje i to sporo. W sytuacji statystycznego urynanetu, który
    jest jednoosobową działalnością gospodarczą i ma raptem 500 abonentów,
    przy zainwestowaniu 100% zysku z sieci (zakładamy że źródło dochodów
    właściciela jest inne niż sieć) jest on w stanie budować raptem około
    125m sieci światłowodowej miesięcznie - strasznie dużo tej sieci :-)
    Wnioski zostawię dla czytających.

  • 23. Data: 2009-01-03 00:23:41
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    > Pewnie zaczyna doskwierać ograniczenie stosu IP w WinXP SP2 i nowszych.
    > Mało kto wie, że coś takiego istnieje i na dodatek można to wyłączyć.

    no to się pochwal co to jest i jak to wyłączyć ;-)

    Marcin

  • 24. Data: 2009-01-03 12:25:17
    Od: Tomasz Lemiech <s...@s...waw.spamy-won.pl>

    Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl> wrote:

    > no to się pochwal co to jest i jak to wyłączyć ;-)

    Pierwsze z brzegu linki::

    http://blog.davidkaspar.com/archives/2005/04/windows
    -xp-sp2-and-event-id-4226.php
    http://www.mydigitallife.info/2008/10/15/windows-hal
    f-open-limit-fix-patch-free-download-to-remove-xp-vi
    sta-and-server-2003-32-and-64-bit-tcp-4226-connectio
    n-attempts-limit/

    --
    Tomasz Lemiech
    RLU#189399