  • 1. Data: 2008-12-29 07:22:40
    Temat: [ 100 Mbps - luksus wielki ]
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    link: http://wiadomosci.onet.pl/1887577,11,item.html

    (...) proponowane przez UKE zmierzają do tego, by zaoferować Polakom
    nawe 100 Mb/s (...)

  • 2. Data: 2008-12-29 10:44:56
    Temat: Re: [ 100 Mbps - luksus wielki ]
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

    > http://wiadomosci.onet.pl/1887577,11,item.html

    Kolejne obietnice, ciekawe jak duzo jeszcze tych obietnic bedzie.

    Oczywiscie w artykule kompletnie nie ma nawet slowa o tym, ze to dzieki
    bandzie urzedasow w roznego rodzaju urzedach, nie idzie normalnie i szybko
    budowac infrastruktury telekomunikacyjnej, ze robia tylko problemy i
    opozniaja wydawanie wszelkich pozwolen. Najlepiej glupim politykom zwalac
    wszystko na operatorow, ze to wlasnie oni sa winni ze inftrastruktura
    telekomunikacyjna wyglada jak wyglada. Przeciez ciemny lud to kupi.

  • 3. Data: 2008-12-29 12:03:02
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    Zapomnialem tego dopowiedziec co Kolega ttt wspomnial.

    Zamiast inwestowac w bande urzedasow wartoby przeznaczyc kase na
    doplaty do budowy infrastrktury. Kolejny gryzipiurek .. kolejny gwozdz
    do trumny pod tytulem "rozwoj telekomunikacji w PL"

  • 4. Data: 2008-12-29 12:23:59
    Od: "Krzysztof \"at\" Lewandowski" <k...@-...pl>

    Matt Rutkowski napisał(a), dnia pięknego 2008-12-29 08:22:
    > link: http://wiadomosci.onet.pl/1887577,11,item.html
    >
    > (...) proponowane przez UKE zmierzają do tego, by zaoferować Polakom
    > nawe 100 Mb/s (...)

    Mieszają w głowach nieświadomym ? ;) Było już kiedyś powiedziane, że
    jakby udupili p2p to i 2Mb by starczyło ;)

  • 5. Data: 2008-12-29 12:47:09
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Krzysztof \at\ Lewandowski wrote:

    > Mieszają w głowach nieświadomym ? ;) Było już kiedyś powiedziane, że
    > jakby udupili p2p to i 2Mb by starczyło ;)

    a po co udupiać p2p ?
    Internet to sieć społeczna, każdy ją współtworzy, a p2p jest tego bardzo
    wyraźnym przykładem, który należy popierać a nie udupiać.

    Niestety obecna polityka &TP bardzo ogranicza wymiane plików poprzez
    ostre cięcie uploadu, oraz jednoczesne pokazywanie jaki to Internet jest
    zajeszybki przy prędkości 15 megabitów w dół i niecałego megabita w góre
    :(

    --
    http://futszak.blogspot.com/
    Dach elektrowni w Czernobylu mial byc zbudowany z materialow

  • 6. Data: 2008-12-29 12:50:51
    Od: futszaK <f...@g...com>

    ttt wrote:

> [...]
    > wszystko na operatorow, ze to wlasnie oni sa winni ze inftrastruktura
    > telekomunikacyjna wyglada jak wyglada. Przeciez ciemny lud to kupi.

    jeśli w/w ustawa będzie przewidywała kary dla urzedasów za brak
    niezwłocznego wydawania decyzji to bardzo dobrze. w przeciwnym razie psu
    na bude całe to ustawodawstwo...

    --
    http://net.czarne.net/ <- łącze w świat pilnie potrzebne !!!

  • 7. Data: 2008-12-29 12:57:56
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    1) case gryzipiorkow to wazna sprawa

    2) zmusic &tp do bezplatnej wymiany ruchu w lokalnych Internex
    Exchange Point

  • 8. Data: 2008-12-29 14:34:48
    Od: Łukasz Bromirski <t...@1...0.0.1>

    On 2008-12-29 13:47, futszaK wrote:

> [...]
    > ostre cięcie uploadu, oraz jednoczesne pokazywanie jaki to Internet
    > jest zajeszybki przy prędkości 15 megabitów w dół i niecałego

    Przed chwilą jeden z kolegów mówił o abonamencie w swojej sieci,
    w której opcja downstream N megabitów jest zestawiona z upstreamem
    64kbit/s.

    Ja rozumiem że to naturalne, bo nastawione na 'ssaczy od TP', ale
    skoro tak się ustawia oczekiwania klientom swoim własnym, to czego
    spodziewać się od rynku masowego?

    --
    "Don't expect me to cry for all the | Łukasz Bromirski
    reasons you had to die" -- Kurt Cobain | http://lukasz.bromirski.net

  • 9. Data: 2008-12-29 16:21:54
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Łukasz Bromirski <t...@1...0.0.1> wrote:

    > Przed chwilą jeden z kolegów mówił o abonamencie w swojej sieci,
    > w której opcja downstream N megabitów jest zestawiona z upstreamem
    > 64kbit/s.

    A to się w ogóle daje wysycić? Na acki miejsca zabraknie. ;)

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 10. Data: 2008-12-29 16:55:46
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Łukasz Bromirski wrote:

    > Przed chwilą jeden z kolegów mówił o abonamencie w swojej sieci,
    > w której opcja downstream N megabitów jest zestawiona z upstreamem
    > 64kbit/s.

    a ile mam tego uploadu dać, skoro sam mam go w sumie 1 mega (z czego
    połowa idzie na ACK do www i zapytania do DNSa) ?

    owszem, moge dokupić w cenie (ostatnio mi zaproponowano) 350zł za
    megabit, ale nie po to prowadzę sieć, żeby sponsorować tego, kto mi
    dostarcza łącze w świat

    > Ja rozumiem że to naturalne, bo nastawione na 'ssaczy od TP', ale
    > skoro tak się ustawia oczekiwania klientom swoim własnym, to czego
    > spodziewać się od rynku masowego?

    jakbym miał łacze w cenie 100zł za megabit (nawet bez krajowej tepsY) to
    bym wziął 10 i nie byłoby tego problemu, a za pół roku stac by mnie było
    na podwojednie prędkości łacza bo by się wiara masowo podłaczała do
    mojej sieci