  • 11. Data: 2010-01-31 08:33:38
    Temat: Re: 100Hz w LCD
    Od: Jan Górski <j...@g...com>

    On 31 Sty, 08:58, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Czy LCD zaciemnie ekran między nimi ?

    To się chyba ściśle wiąże z czasem reakcji kryształu, pytanie jaka
    będzie amplituda zmian jasności ekranu jeśli w 50Hz sygnale kolejne
    klatki będą na przemian czarne i białe ? Albo inaczej, jak długo
    pozostanie ślad po jasnym obiekcie, jeśli kolejne klatki będą czarne.

    Jak uda się odpowiedzieć na te pytania, to będzie można ocenić, czy ma
    sens 100Hz. Oczywiście można powiedzieć, że gaszenie rozpocznie się
    wcześniej o 1/100s ( jeśli jasność interpolowana w międzyklatce będzie
    niższa ), kryształ pochłonie świecenie tła wcześniej i reakcja będzie
    szybsza. Na ile jest to jednak znaczące ?

  • 12. Data: 2010-01-31 08:52:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Jan Górski wrote:

    > To się chyba ściśle wiąże z czasem reakcji kryształu

    Nie w tym sensie. Padre zarzuca brak wiedzy, ale sam przedstawia
    przykład który nie ma sie nijak do LCD bo _PO CO_ w LCD zaciemniać obraz
    pomiedzy klatkami? W kinie obraz musi migotać z zacienianiem bo tak jest
    prowadzona taśma. W LCD nie ma w ogóle takiej potrzeby.

    > Jak uda się odpowiedzieć na te pytania, to będzie można ocenić, czy ma
    > sens 100Hz.

    Sens 100Hz jest w interpolacji klatek (i wygładzaniu obleśnego
    interlace) a nie w szybkosci skrecania kryształów. Moc obiczeniowa jest
    juz wystarczająca, zeby opóźnić obraz o parę klatek ale mieć więcej
    informacji o ruchu żeby lepiej wygladzić obraz przy konwersji i->p i
    wyliczyc cos pośredniego.

    PO CO miałby tak robić?

  • 13. Data: 2010-01-31 08:55:31
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Zbyszekkk" <z...@M...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tylko dlaczego żaden sprzedawca nie wie jak działa 100Hz w LCD.

    Mnie o to pytasz?

  • 14. Data: 2010-01-31 09:00:16
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Ale ze zwykłej kablówki/telewizji naziemnej itp. źródeł dostajesz w Polsce
    > sygnał w PALu z przeplotem. Co ciekawe, kolejne półobrazy pochodzą z
    > różnych chwil czasowych (a nie są częścią tej samej złapanej pełnej klatki
    > obrazu).

    Ten sygnal jest chyba juz dawno najmniejszym zmartwieniem producentow TV.
    Skup sie na zrodlach cyfrowych.

    > U większości widzów polepsza to subiektywnie odczuwalną płynność ruchu.
    > Natomiast wyświetlenie tej samej klatki 2 razy zupełnie nic nie zmienia -
    > ale taki TV i tak warto mieć, choćby do puszczania obrazu z komputera (gry
    > śmigające w 100 fps itd).

    TV z wysokimi czestotliwosciami beda niezbedne dla 3D.

  • 15. Data: 2010-01-31 09:20:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 31 Jan 2010 09:52:35 +0100, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    >pomiedzy klatkami? W kinie obraz musi migotać z zacienianiem bo tak jest
    >prowadzona taśma. W LCD nie ma w ogóle takiej potrzeby.

    W samym LCD to jest taka wlasciwosc. Ale w TFT nie ma, a wszystkie
    duze sa teraz TFT, wiec nie ma co dyskutowac :-)

    J.

  • 16. Data: 2010-01-31 11:09:44
    Od: "bujnos" <a...@g...pl>

    > Tylko dlaczego żaden sprzedawca nie wie jak działa 100Hz w LCD. Nie chodzi
    > o skutek (sztucznie naciągany w trybie demo) tylko o zasadę działania.

    skoro jakąś małą naklejką ekscytuje się na usenecie tuzin enduserów to
    sprzedawca wcale nie musi nikomu tłumaczyć zasady działania, zasadę
    działania omawiają na alt.marketing.issues :) poprzednio omawiali sens
    wprowadzenia cyfrowych lustrzanek akurat w chwili gdy zdawało się że
    wyeliminowano już w aparatach wszystkie wady konstrukcji mechanicznych, albo
    skuteczność naklejania na radyjka kuchenne "800W OUTPUT POWER" :)

  • 17. Data: 2010-01-31 11:57:09
    Od: "beznick" <x...@a...cd>

    > W jakim tv nie widzisz 100hz, lcd?

    tak

  • 18. Data: 2010-01-31 17:35:39
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "beznick" <x...@a...cd> napisał w wiadomości

    > tak

    moze nie masz wyliczanej klatki tylko po prostu powielana

  • 19. Data: 2010-01-31 17:53:49
    Od: Jan Górski <j...@g...com>

    > Nie w tym sensie. Padre zarzuca brak wiedzy, ale sam przedstawia
    > przykład który nie ma sie nijak do LCD bo _PO CO_ w LCD zaciemniać obraz
    > pomiedzy klatkami?

    No ja wiem, ale chodzi mi jedynie o czas reakcji matrycy i jak się ma
    do 100Hz. Rzeczywiście w starszych TV LCD było widać smużenie.

    O przeplocie właśnie sobie doczytałem i jak widać, wielu rzeczy
    jeszcze nie wiem :) Nie byłem świadomy tego problemu.

  • 20. Data: 2010-01-31 18:01:04
    Od: "beznick" <x...@a...cd>

    > moze nie masz wyliczanej klatki tylko po prostu powielana

    Nie mam pojęcia o tak głebokich aspektach technicznych.
    Wybierałem jakiś czas temu telewizor. Kineskopowych już nie było. Zostały
    LCD i śladowe modele plazmowe.
    W sklepach jest tego mnóstwo, łaziłem , patrzyłem.
    Po kolejnej selekcji został Sony Bravia V(50Hz),W(100Hz),Z(200Hz)
    No i ja nie widzę między nimi różnic wynikających tylko z herców. Kupiłem
    W5500. Do oglądania zwykłej telewizji satelitarnej był z nich najlepszy -
    moze tak go w sklepach konfigurowali.
    BluRaya oglądam sporadycznie, w gry komputerowe nikt na nim nie gra.
    Dobrze czy źle nie wiem. Wiem, ze mnóstwa jego funkcji nigdy nie użyję.