  • 1. Data: 2010-09-14 15:24:04
    Temat: 100hz do dekodera satelitarnego
    Od: "news.neostrada.pl" <s...@w...pl>

    Czy kupowanie telewizora 100hz ma sens jezeli korzysta sie z zewnetrznego
    dekodera. W koncu jezeli obraz zostaje podany poprzez hdmi to telewizor
    dzial a jak monitor i chyba procesor juz nie doklada dodatkowych klatek -
    jak to ma miejsce przy odbiorze z anteny ?

  • 2. Data: 2010-09-14 15:42:37
    Temat: Re: 100hz do dekodera satelitarnego
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "news.neostrada.pl" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dzial a jak monitor i chyba procesor juz nie doklada dodatkowych klatek -
    > jak to ma miejsce przy odbiorze z anteny ?

    Doklada. Bez znaczenia czy hdmi czy antena.

  • 3. Data: 2010-09-14 16:46:24
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-09-14 17:24, news.neostrada.pl pisze:
> [...]
    > to telewizor dzial a jak monitor i chyba procesor juz nie doklada
    > dodatkowych klatek - jak to ma miejsce przy odbiorze z anteny ?

    Zaden nie doklada zadnych klatek ale marketoidy tak, LCD 100Hz eliminuja
    tzw efekt smugi czyli wygaszania pikseli LCD i to cala tajemnica
    marketingowego Belkotu.

  • 4. Data: 2010-09-15 20:32:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    konieczko wrote:

    > Zaden nie doklada zadnych klatek ale marketoidy tak, LCD 100Hz
    > eliminuja tzw efekt smugi czyli wygaszania pikseli LCD i to cala
    > tajemnica marketingowego Belkotu.

    jesteś pewien? :)

    a nie dokłada sie dodatkowych klatek generowanych poprzez interpolację?

  • 5. Data: 2010-09-15 22:15:10
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2010-09-15 22:32, Marek Dyjor pisze:

    > a nie dokłada sie dodatkowych klatek generowanych poprzez interpolację?

    Dokłada się.
    Oprogramowanie "wymyśla" brakujące linie w TV 100Hz.
    Powiem szczerze że obraz tak przetworzony jest nie
    do przyjęcia. Występuje tutaj efekt podobny do
    tego znanego z analogowej TV + odbiornik TV 100Hz.
    Kiedyś jeżeli w takim TV z racji słabego sygnału
    naziemnego, analogowego pojawiało się lekkie
    zaszumienie ... to odbiornik 50Hz pokazywał
    je normalnie ... natomiast odbiornik 100Hz
    zwielokrotniał (często 3-4 razy) te szumy i obraz
    stawał się po prostu tragiczny.
    Np. do strojenia kanałów na wielokanałowym modulatorze
    kablowym nie dało się korzystać z TV 100Hz ... po prostu
    obraz był fatalny do czasu idealnego wysterowania.
    Działa to po prostu ON/OFF.
    Teraz sprawa wygląda IDENTYCZNIE ... funkcje szumu
    przejęły artefakty kompresji video. Gdy na TV 50Hz
    obraz jest jeszcze tylko trochę słabszy od YOUTUBE
    480p ... to na TV 100Hz ten sam sygnał wygląda po
    prostu TRAGICZNIE.
    Właścicieli TV 100 Hz nie pytaj, nie są w stanie
    przetrawić że dali dupy :-)

    Jeżeli jednak oglądasz prawdziwe stacje TV czytaj. "zachodnie"
    czyli np. niemieckie lub często DVD,. To polecam 100Hz TV! Obraz
    jest może trochę sztuczny ale z pewnością ...hmmm dokładniej odtwarza
    ruch na ekranie, czasami wprowadzając wręcz lekką teatralność.

    Przestrzegam przed bezkrytycznym oglądaniem się za nowościami
    technicznymi. W USA czy Japonii ...baaa nawet w pobliskich
    Niemczech TV 100Hz się sprawdzają. Do oglądania polskich stacji
    telewizyjnych wcale. Ale to Polska, kraj idiotów którzy dają sobie
    wcisnąś najgorsze gówno i są zadowoleni ... nawet National Geographic HD
    na Cyfrze+ ma tak żałosną jakość że szlag mnie trafia.

    Tomy M.

  • 6. Data: 2010-09-16 05:14:56
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    > jesteś pewien? :)
    >
    > a nie dokłada sie dodatkowych klatek generowanych poprzez interpolację?

    dodam, że pierwsze "100Hz" były crt a tam nie ma matrycy i migających
    pikseli, a przy pierwszych modelach efekt był odwrotny.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 7. Data: 2010-09-16 07:28:33
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Oprogramowanie "wymyśla" brakujące linie w TV 100Hz.

    Sugerujesz że telewizor 600 Hz "wymyśla" 11 brakujących
    klatek? ;-)

    > Powiem szczerze że obraz tak przetworzony jest nie
    > do przyjęcia. Występuje tutaj efekt podobny do
    > tego znanego z analogowej TV + odbiornik TV 100Hz.

    Tzn. jaki? Mam CRT 100 Hz i jakoś nie zauważam żadych
    dziwnych efektów prócz zmniejszenia migotania. Może wytrzyj
    sobie okulary najpierw?

> [...]
    > zaszumienie ... to odbiornik 50Hz pokazywał
    > je normalnie ... natomiast odbiornik 100Hz
    > zwielokrotniał (często 3-4 razy) te szumy i obraz

    :-)))). Z racji posiadania C+ nie miałem Polsatu i Byłem
    zmuszony zainstalować antenę na balkonie. A że warunki
    montażu i odbioru były jakie były, to rzeczony Polsat
    schodził z poziomem ok. 53-54 dB, czyli był nawet więcej niż
    lekko zaszumiony. I popatrz, 100 Hz TV niczego nie
    zwielokrotniał :-).

    > Np. do strojenia kanałów na wielokanałowym modulatorze
    > kablowym nie dało się korzystać z TV 100Hz ... po prostu
    > obraz był fatalny do czasu idealnego wysterowania.

    A tak konkretnie to o co Ci chodzi w tym zdaniu? Co to jest
    wielokanałowy modulator kablowy???

    > Jeżeli jednak oglądasz prawdziwe stacje TV czytaj.
    > "zachodnie"
    > czyli np. niemieckie lub często DVD,. To polecam 100Hz TV!
    > Obraz
    > jest może trochę sztuczny

    ???? Na czym polega sztuczność?

    > ..z pewnością ...hmmm dokładniej odtwarza
    > ruch na ekranie, czasami wprowadzając wręcz lekką
    > teatralność.

    Teraz to zaczynasz gadać jak sprzedawca "audiofilskich kabli
    głośnikowych" ;-). One wprowadzają np. "mięsiste basy" ;-)))

    > W USA czy Japonii ...baaa nawet w pobliskich
    > Niemczech TV 100Hz się sprawdzają. Do oglądania polskich
    > stacji
    > telewizyjnych wcale.

    Może na zachodzie jest inny klimat? Bo w USA np. w sieci
    mają 60 Hz, może dlatego tam TV się lepiej sprawdzają ;-))).
    Nie, no nie można oprzeć się wrażeniu że jesteś.... zresztą
    szkoda słów ;-))

    > Ale to Polska, kraj idiotów którzy dają sobie
    > wcisnąś najgorsze gówno i są zadowoleni

    Nie mniejszym idiotą jest ktoś, kto pieprzy takie głupoty
    jak Ty ;-)))

    A do Twórcy wątku: spokojnie weź 100 Hz, będzie dobrze :-)

    > nawet National Geographic HD na Cyfrze+ ma tak żałosną
    > jakość że szlag mnie trafia.

    Zawsze możesz oglądać zachodnie stacje :-))). Po co męczysz
    się z polskimi skoro jakość powoduje podwyższenie Twojego
    ciśnienia?

  • 8. Data: 2010-09-16 08:15:17
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    nie wymyśla tylko uzupełnia.

    > Sugerujesz że telewizor 600 Hz "wymyśla" 11 brakujących klatek? ;-)

    to bardzo ciekawe.

    bo trzeba zmienić tv na lepszy, a nie oglądać na starym
    zdezelowanym z wystawki + antena siatkowa za 25 zł zbierająca
    odbicia.

    hmmm, nie wiem co to za modulator, ale wiem że tv nadawana
    jest 50 Hz, a nie 100 więc nie wiem co ma to do rzeczy.

    mamy demokracje, granice otwarte jak Ci się nie podaba,
    a tam jest lepiej to droga wolna.

    to nie oglądaj. a jak najdzie Cię ochota to zmień dekoder i tv.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 9. Data: 2010-09-16 08:34:37
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > dodam, że pierwsze "100Hz" były crt a tam nie ma matrycy i
    > migających
    > pikseli, a przy pierwszych modelach efekt był odwrotny.

    Dokładnie :-). A Kol. Tomy gada bzdury. 100 Hz telewizor po
    prostu wyświetlał tę samą klatkę żeby zmniejszyć efekt
    migotania, i tyle :-). Bardzo dobrze widać różnicę patrząc
    lekko kątem oka na 50 Hz i na 100 Hz... I żeby było
    śmieszniej (ale to niesprawdzona informacja, mam ją od
    kolegi z serwisu philipsa) to większość "100 Hz" CRT była
    tak naprawdę 75 Hz. Podobno tylko sony wprowadziło
    "prawdziwe" 100 Hz, okupione brzęczeniem cewek odchylania na
    szyjce kinola :-). Ale powtarzam, ja to tylko słyszałem od
    serwisanta. Aczkolwiek dwa nowiutkie egzemplarze 32'' Sony
    (parę lat temu) oddałem po jednym dniu do sklepu właśnie
    dlatego, że brzęczały i wieczorem nie dałem rady normalnie
    oglądać. Trzeciego już nie brałem, zamieniłem na Philipsa i
    cicho "jak w kościole" :-).

  • 10. Data: 2010-09-16 18:07:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Robert_J wrote:

> [...]
    > kolegi z serwisu philipsa) to większość "100 Hz" CRT była
    > tak naprawdę 75 Hz. Podobno tylko sony wprowadziło

    to teraz mnie oświeć jak one to robiły? skoro mamy 25 pół obrazów na sek i
    50 pełnych obrazów?