  • 1. Data: 2009-09-01 10:06:55
    Temat: 1080 25p vs 1080 50i
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    Witam. Jaki sygnał lepiej wygląda na TV LCD, 1080 25p czy 1080 50i?
    Obecnie widziałem tylko 1080 60p i jest super. Pytam się bo zastanawiam
    się czy warto inwestować w kamerę z nagrywaniem progresywnym.

  • 2. Data: 2009-09-01 12:14:55
    Temat: Re: 1080 25p vs 1080 50i
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    Użytkownik "Gienek" <g...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Witam. Jaki sygnał lepiej wygląda na TV LCD, 1080 25p czy 1080 50i?
    > Obecnie widziałem tylko 1080 60p i jest super. Pytam się bo zastanawiam
    > się czy warto inwestować w kamerę z nagrywaniem progresywnym.

    Z tego, co ja widziałem obraz p25 na różnych kamerach, to tylko i50. A
    najlepiej 720p50 :)

    --
    Wiewior
    j...@f...j.cy

  • 3. Data: 2009-09-01 12:25:50
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Z tego, co ja widziałem obraz p25 na różnych kamerach, to tylko i50.

    Mógłbyś rozwinąć? Chodzi ci o dzielenie klatki na pół i zapisywanie jako
    identyczne dwa półobrazy?

    > najlepiej 720p50 :)

    Która z amatorskich kamera nagrywa 50 pełnych klatek na sekundę?

  • 4. Data: 2009-09-01 12:47:23
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    > Mógłbyś rozwinąć? Chodzi ci o dzielenie klatki na pół i zapisywanie jako
    > identyczne dwa półobrazy?

    Obraz p25 jest po prostu mniej płynny - jak dla mnie to wręcz widać
    przeskoki obrazu. Ale może to zależeć od elektroniki kamery.
    Jednak dwa półobrazy przesunięte delikatnie w czasie dają wrażenie
    płynniejszego ruchu.

    > Która z amatorskich kamera nagrywa 50 pełnych klatek na sekundę?

    A tu już gorzej z moją wiedzą...

  • 5. Data: 2009-09-01 16:30:45
    Od: "Seba_Fan" <s...@p...onet.skasuj-to.pl>

    kamery maja 50i badz 60i
    amatorskie

  • 6. Data: 2009-09-01 16:37:42
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Obraz p25 jest po prostu mniej płynny - jak dla mnie to wręcz widać
    > przeskoki obrazu. Ale może to zależeć od elektroniki kamery.

    Na których modelach kamer widziałeś obraz p25? Będę wiedział, których
    nie brać pod uwagę :)

    > Jednak dwa półobrazy przesunięte delikatnie w czasie dają wrażenie
    > płynniejszego ruchu.

    Zasadę przelotu znam. Prawdę powiedziawszy oglądając film który jest
    nagrany progresywnie nie zauważam braku płynności obrazu. Niestety
    oglądałem tylko profesjonalne produkcje z Hollywood. W przypadku
    amatorskich nagrań sprawa może wyglądać zupełnie inaczej :(

    > A najlepiej 720p50 :)

    A jeszcze lepiej 1080p60 ;) To że żaden z nadawców nie nadaje w tym
    formacie to wcale nie znaczy, że nie można mieć tego sygnału z innych
    urządzeń :)

  • 7. Data: 2009-09-01 16:39:19
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    Seba_Fan pisze:
    > kamery maja 50i badz 60i
    > amatorskie

    Widziałem też w ofercie kamery amatorskie które mają 25p

  • 8. Data: 2009-09-01 18:36:29
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    > Na których modelach kamer widziałeś obraz p25? Będę wiedział, których nie
    > brać pod uwagę :)

    Panasonic AG-HMC150 i Canon XH G1

    > A jeszcze lepiej 1080p60 ;) To że żaden z nadawców nie nadaje w tym
    > formacie to wcale nie znaczy, że nie można mieć tego sygnału z innych
    > urządzeń :)

    Akurat ten Panasonic powyżej obsługuje 720p50 :)

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 9. Data: 2009-09-01 18:57:13
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    Wiewior pisze:
    > Użytkownik "Gienek" <g...@s...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Panasonic AG-HMC150 i Canon XH G1

    Sprzęt niewątpliwie bardzo dobry. Jak dla mnie zbyt profesjonalny
    zarówno pod względem wyglądu jak i ceny :)

  • 10. Data: 2009-09-01 22:29:28
    Od: "news.onet.pl" <w...@p...onet.pl>

    Najlepiej kup canon hv-20 do 40, jesli nie przeszkadzaja Ci kasetki.
    Bedziesz mogl nagrywac i50 i p25 w 1440x1080. Klatka wyglada swietnie,
    poogladaj sobie probki na vimeo z tej kamerki.