  • 31. Data: 2013-02-18 18:24:10
    Temat: Re: 1080p czy tylko 1080i?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "sat_diver" <s...@s...info> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:51225c44$0$1313$6...@n...neostrada
    .pl...
    > Nastał dzień 2013-02-18 17:37, Cavallino donosi, że:

    > Na pewno to na razie będzie symulcrypt, a skoro ma być parowanie, to po co
    > "n" wyprzedaje tunery i rekordery?

    No właśnie.
    IMO będzie tak jak z Wizją, dopóki nie sprzedadzą wszystkiego starego,
    kodowanie pójdzie równolegle.
    A potem zostanie to, co się bardziej opłaca.
    Cyfra będzie miał zagwozdkę, czy lepiej zrezygnować z tych 10-20% klientów,
    często dobrze płacących, którzy chcą oglądać na własnym sprzęcie, czy lepiej
    odpuścić sobie walkę z sharingiem.
    Jeśli do tej pory nie sparowali, to pewnie się nie opłacało.

  • 32. Data: 2013-02-18 21:08:02
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On Feb 18, 4:42 pm, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

    > Ale wiesz, że dostarczać do telewizora 1080p może wiele z nich, o ile nie
    > każdy,

    Tak, niektore modele moze i fabrycznie maja takie mozliwosci lecz o
    ile mi wiadomo to oprogramowanie zainstalowane przez operatorow na ich
    tunerach-dekoderach nie maja takich opcji, jest tylko "HD lub SD" itd.

    > tyle że po konwersji z gorszego sygnału odbieranego z satelity?

    Tak, niby to prawda lecz moze wkrotce pojawia sie kanaly FTA o jakosci
    1080p - wcale nie spodziewam sie ze w pakietach oplaconych?

  • 33. Data: 2013-02-18 21:26:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Xian Mi Mao" <x...@g...com> napisał w wiadomości grup
    4g2000vbv.googlegroups.com...

    > Tak, niektore modele moze i fabrycznie maja takie mozliwosci lecz o
    > ile mi wiadomo to oprogramowanie zainstalowane przez operatorow na ich
    > tunerach-dekoderach nie maja takich opcji

    No jak to nie?
    Ustawiasz co chcesz mieć na wyjściu i takie coś leci.
    Niezależnie od tego co było na wejściu, zwłaszcza że każdy kanał przychodzi
    inaczej.

    >, jest tylko "HD lub SD" itd.

    To może w N.
    Jak tam wieki temu na badziewnym Philu HD od Cyfry miałem opcję wyboru
    sygnału na wyjściu.

  • 34. Data: 2013-02-19 11:52:07
    Od: "MF[PL]" <s...@w...pl>

    W dniu 2013-02-18 18:24, Cavallino pisze:

> [...]
    > sprzęcie, czy lepiej odpuścić sobie walkę z sharingiem.
    > Jeśli do tej pory nie sparowali, to pewnie się nie opłacało.

    Pewną informacją jest, że docelowym - wiodącym dostawcą sprzętu dla nc+
    będzie ADB (dotychczasowa technologia z n-ki).
    Póki co oznacza to parowanie i conax. Może się to zmieni(?)

  • 35. Data: 2013-02-19 17:17:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MF[PL]" <s...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Pewną informacją jest, że docelowym - wiodącym dostawcą sprzętu dla nc+
    > będzie ADB (dotychczasowa technologia z n-ki).
    > Póki co oznacza to parowanie i conax.

    To jest info o sprzęcie, a nie oprogramowaniu.
    No chyba, że jesteś przekonany, iż sprzętowo toto może obsłużyć tylko
    parowanego connaxa. ;-)

    Ja tam nie mam złudzeń, że obecnie najcięższe prace trwają właśnie nad
    softem.

  • 36. Data: 2013-02-19 19:22:59
    Od: "[MF] PL" <s...@w...pl>

    2013-02-19 17:17, Cavallino napisal (a):

> [...]
    > parowanego connaxa. ;-)
    >
    > Ja tam nie mam złudzeń, że obecnie najcięższe prace trwają właśnie nad

    Czytanie ze zrozumiem - to jest to. Proponowałbym nad tym się skupić

  • 37. Data: 2013-02-19 19:32:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "[MF] PL" <s...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Czytanie ze zrozumiem - to jest to. Proponowałbym nad tym się skupić

    Właśnie.
    Bo potem na dyskusje o systemie kodowania odpowiada się informacjami o
    sprzęcie.....

  • 38. Data: 2013-02-27 19:36:03
    Od: <a...@o...pl>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > Użytkownik "[MF] PL" <s...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Właśnie.
    > Bo potem na dyskusje o systemie kodowania odpowiada się informacjami o
    sprzęcie.....

    Nie mam pojęcia kto i gdzie widział w przekazie satelitarnym 1080p. Jedno
    jest pewne 1080p jest zarezerwowane jako standard blueray przez EBU.
    Nigdy nie było i nie będzie przekazów satelitarnych lepszych od 1080i na
    transponderach sat.
    Szerokość pasma zajmowanego przez 1080p nie pozwala na lokowanie takiego
    sygnału w pakietach satelitarnych.
    Wszystko to co dostajemy przez takie platformy jak n-ka czy inne i tak nie
    są w stanie zaoferować przekazu 1080i w pełnym paśmie wytyczonym przez
    normy europejskie. Przyczyną jest zbyt mała liczba transponderów
    wynajmowana na takie przekazy. Wynikiem tego jest ograniczanie
    przeplywnosci strumienia sygnałowego na koderach dosyłowych i celowe
    zaniżone jakości samego sygnału SD i HD. Tu chodzi o gigantyczną kasę jaka
    zarabia się na oszukiwaniu klientów oglądających pseudo HD na ekranach
    swoich szerokich ekranów. Dla zmylenia przeciwnika stosuje się dynamiczne
    dzielenie szerokości kanałów przesyłowych, co płynnie zmienia strumień
    sygnału i nie pozwala na jednoznaczne określenie pomiarowe zmienionego
    sygnału. Operatorzy platform czuja się na tyle bezkarni na ile obraz na
    ekranie jest akceptowany przez przeciętnego zjadacza. Całe to zamieszanie z
    HD to jedna wielka ściema, by uwiarygodnić swoje działania w przekazach
    stosuje się celowe zaniżanie jakości oryginalnego sygnału SD w stosunku do
    HD który defacto nigdy nie był prawdziwym HD 1080i ze względu na strumień.
    Połączenie (fuzja)platform będzie skutkowało docelowym zwolnieniem
    transponderów z pracy i obniżeniem kosztów utrzymania systemu z
    jednoczesnym działaniem polegających na kompresowaniu przekazów do klienta.
    Dzięki fuzji ludzie nie bedą mieli wyboru i zaakceptują gorszą jakość i
    wyższą cenę .

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 39. Data: 2013-02-28 00:31:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 27 Feb 2013 18:36:03 GMT, <a...@o...pl> wrote:
    > Dzięki fuzji ludzie nie bedą mieli wyboru i zaakceptują gorszą
    jakość i

    To jaka jest rada na to? Dlaczego ludzie nie mając lepszego wyboru,
    nie mogą po prostu zrezygnować?
    Głosowanie nogami, o ile ma odpowiednią skalę, zawsze powinno
    zdziałać.

    --
    Marek

  • 40. Data: 2013-02-28 09:00:24
    Od: <a...@o...pl>

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > To jaka jest rada na to? Dlaczego ludzie nie mając lepszego wyboru, nie
    > mogą po prostu zrezygnować?
    > Głosowanie nogami, o ile ma odpowiednią skalę, zawsze powinno zdziałać.

    To nie tylko jest tak z usługami tego typu jak przekazy satelitarne. Tak
    samo źle jest na rynku żywności, używek, telefonii i internetu...można by
    wiele pisać. Instytucja praw konsumenta nie widzi problemu. Prawo i umowy
    są tak konstruowane by nie można było ich podważyć. Firmy zatrudniają
    specjalistów od wymyślania, konstruowania produktów i promocji które
    wprowadzają pułapki.
    Konstruktorzy zajęci są wymyślaniem i budowaniem produktów które po
    określonym zaplanowanym czasie ulegną uszkodzeniu. Dzisiaj nie liczy się
    jakość, tylko rachunek ekonomiczny. Ludzie są potrzebni w tym systemie do
    bezmyślnego głosowania i płacenia.
    Politycy kłamią, producenci oszukują, policja prowadzi czynności, szpitale
    wykonują procedury...można pisać wiele.
    Jak z tym walczyć?
    Trzeba działać niekonwencjonalnie. Demokracja została stworzona tylko dla
    tego, by ludzie myśleli że są wolni.
    Trzeba informować, piętnować, protestować, edukować to wprowadzi pewnego
    rodzaju równowagę.