  • 61. Data: 2012-10-20 08:40:41
    Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 19-10-2012 o 23:31:28 Marcin "Kenickie" Mydlak <m...@o...pl>
    napisał(a):

    > Tylko kto przy zdrowych zmysłach, przy 1200obr/min wciska gaz do podłogi?

    Japoński automat we francuskim aucie - gaz wciska driver, ale automat
    sobie często myśli, że teraz to właściwie wcale nie trzeba redukować i
    przyspiesza z "6" przy 1200 -1300 obr/min. Nawet nieźle mu to wychodzi :-)

    TG

  • 62. Data: 2012-10-20 08:43:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > W moim 2.0 hdi podobno kreci się cały czas (nie zagladałem) - ładnie
    > przyspiesza już od 1200 obr.

    Jasne.......
    Weź kiedyś zegarek i zmierz czasy tego przyspieszenia od 1200 obr, do np.
    1800, możesz się zdziwić.

  • 63. Data: 2012-10-20 08:48:22
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 19-10-2012 o 22:35:52 R2r <b...@a...pl> napisał(a):

    > Natomiast z 1700+ nawet mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje najwyżej to,
    > że na początku samochód zbiera się leniwie i faktycznie dopiero ponad
    > 1800 (a nawet powyżej 1900) rpm wyraźnie wyrywa do przodu, niemniej
    > jednak nie dławi się.

    Właśnie o takim efekcie piszę - w hdi nie zbiera się "leniwie" nawet przy
    1200obr/min.
    Nie ma prównania do 1.9dci - mam dwa minivany - jeden z dci, drugi z hdi -
    mie ma czego porónywać. Mam też w rodzinie nowszy dci (130KM) i tu też
    jest tak samo.

    TG

  • 64. Data: 2012-10-20 08:55:58
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 20-10-2012 o 08:43:50 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Jasne.......
    > Weź kiedyś zegarek i zmierz czasy tego przyspieszenia od 1200 obr, do
    > np. 1800, możesz się zdziwić.

    Za leniwy jestem :-) - ale przejedź się kiedyś c4P z hdi 2.0 (najlepiej
    nowszą wersją 150/160KM) lub jakimś pugiem z tym silnikiem - zdziwisz się
    jak tym się jeździ. Przyzwyczajenia ze "starych" diesli, które jechały
    dopiero od 2krpm+ nie mają tutaj racji bytu.

    TG

  • 65. Data: 2012-10-20 10:31:51
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-10-20 08:48, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Właśnie o takim efekcie piszę - w hdi nie zbiera się "leniwie" nawet
    > przy 1200obr/min.

    No a napisałeś: "dci zaczyna jechać pow. 1800-2000 obr. (niżej się
    dławi)", później zaś ""Dławi" to może faktycznie za dużo - "telepie się"
    dokładniej opisuje ten stan". Czyli coś zupełnie odmiennego od tego co
    powyżej...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 66. Data: 2012-10-20 10:32:32
    Od: R2r <b...@a...pl>

    > Tylko kto przy zdrowych zmysłach, przy 1200obr/min wciska gaz do podłogi?

    A kto bogatemu zabroni? ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 67. Data: 2012-10-20 12:12:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "R2r" <b...@a...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > dławi)", później zaś ""Dławi" to może faktycznie za dużo - "telepie się"
    > dokładniej opisuje ten stan". Czyli coś zupełnie odmiennego od tego co

    dci i hdi to Twoim zdaniem to samo?

  • 68. Data: 2012-10-20 18:09:09
    Od: Krzysztof Matyasik <m...@w...pl>

    W dniu 20.10.2012 08:40, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Japoński automat we francuskim aucie - gaz wciska driver, ale automat
    > sobie często myśli, że teraz to właściwie wcale nie trzeba redukować i
    > przyspiesza z "6" przy 1200 -1300 obr/min. Nawet nieźle mu to wychodzi :-)

    BeZeDura! Masz zepsuty japoński automat.

    Mam 2.0HDI z automatem AM6 (Aisin - Warner) i nie ma bata, aby w trybie
    automatycznym silnik męczył się przy 1200 obr/min - skrzynia zawsze
    zmienia przełożenie. Co więcej - japoński automat potrafi zrzucić nawet
    trochę za nisko, tylko po to, aby po dwóch sekundach znowu wrócić na
    wyższy bieg, chociaż spokojnie mógł pociągnąć na poprzednim... ale z
    drugiej strony przynajmniej nie syfi się tak FAP, jak to ma miejsce w
    dziadkowozach z manualem... zmiana biegu przy 1900 obr i gaz w
    podłodze... silnik w takiej sytuacji to istna wytwórnia sadzy.

  • 69. Data: 2012-10-20 22:12:21
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-10-20 12:12, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "R2r" <b...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > dci i hdi to Twoim zdaniem to samo?
    A gdzieś tak napisałem?

    --