  • 1. Data: 2009-10-10 19:32:41
    Temat: 4 banki i 16 GB ???
    Od: "ADS" <a...@o...pl>

    4 banki i 16 GB ??? Na płytach w opisie piszą: do 16 GB. Sorry a kto sprzedaje
    moduły 4 GB (DDR3) ? Przecież to rzadkość, ja chyba raz widziałem... Czy są
    jakieś płyty które mają 8 banków DDR3 ? Widziałem z 6-cioma.

    Dzieki
    Adaś

  • 2. Data: 2009-10-10 19:57:06
    Temat: Re: 4 banki i 16 GB ???
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    On 10 Paź, 20:32, "ADS" <a...@o...pl> wrote:
> [...]
    > moduły 4 GB (DDR3) ? Przecież to rzadkość, ja chyba raz widziałem... Czy są
    > jakieś płyty które mają 8 banków DDR3 ? Widziałem z 6-cioma.

    moduly ddr3 sa rzadkoscia, ale sa dostepne.
    oczywiscie sa 'nieco' drozsze niz zestawy o tej samej pojemnosci.
    co do 8 bankow: nie wiem jak z ddr3, ale sa na fbdimmy: na pewno
    najnowsze plyty glowne na xeony oparte na nehalemach maja po kilka(-
    nascie) slotow na pamiec. oczywiscie cena takiej plyty tez jest
    stosowna :~

    pozdrawiam
    szymon

  • 3. Data: 2009-10-10 19:59:55
    Od: "ADAS" <a...@o...pl>

    > moduly ddr3 sa rzadkoscia, ale sa dostepne.

    Tak ale cena :(

> [...]
    > najnowsze plyty glowne na xeony oparte na nehalemach maja po kilka(-
    > nascie) slotow na pamiec. oczywiscie cena takiej plyty tez jest

    O serwerowych to wiem, ale ja "przecietny zjadacz chleba" ;)

    Czyli kiszka, będe miał 8 GB, jak w dobrym laptopie...A zależało mi na 16 GB./

    Adas

  • 4. Data: 2009-10-10 20:08:45
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    ADS pisze:
    > 4 banki i 16 GB ??? Na płytach w opisie piszą: do 16 GB. Sorry a kto sprzedaje
    > moduły 4 GB (DDR3) ? Przecież to rzadkość, ja chyba raz widziałem... Czy są
    > jakieś płyty które mają 8 banków DDR3 ? Widziałem z 6-cioma.

    Osiem gniazd i 16 GiB obsługiwanej pamięci już teraz mają
    płyty dwuprocesorowe pod Opterona choćby (ale tylko przy
    obsadzonych dwóch procesorach, bo mają po cztery gniazda
    na jeden procesor).

    Te 16 GiB pamięci w płytach desktopowych jest pewnie prze-
    widziane na moment, gdy powszechnie w handlu pojawią się
    moduły 4 GiB.

    Skoro budujesz maszynę do poważnych zastosowań, to jednak
    powinieneś się zwrócić w kierunku płyt i procesorów serwe-
    rowych.

    PS. Pomyśl trochę, zanim zaczniesz pisać na grupę, bo na
    razie zrobiłeś bajzel czterema postami w ciągu 20 minut.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 5. Data: 2009-10-10 20:18:34
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    ADAS pisze:

    > Tak ale cena :(

    Cena jeszcze nie jest taka tragiczna
    http://www.agito.pl/?switch=offer&cmd=&pid=&phrase=m
    odu%B3+ddr3&cid=66&x=15&y=8

    --
    animka

  • 6. Data: 2009-10-10 20:34:11
    Od: "ADS" <a...@o...pl>

    > Cena jeszcze nie jest taka tragiczna
    > http://www.agito.pl/?switch=offer&cmd=&pid=&phrase=m
    odu%B3+ddr3&cid=66&x=15&y=8

    No tak, ale gdzie ty widzisz moduły 4 GB (4 GB w jednym module) ?

    Adas

  • 7. Data: 2009-10-10 20:38:08
    Od: "ADAS" <a...@o...pl>

    > Osiem gniazd i 16 GiB obsługiwanej pamięci już teraz mają
    > płyty dwuprocesorowe pod Opterona choćby (ale tylko przy
    > obsadzonych dwóch procesorach, bo mają po cztery gniazda
    > na jeden procesor).

    O serwerowych to wiem, pisał już ktoś w tym watku.

    > Te 16 GiB pamięci w płytach desktopowych jest pewnie prze-
    > widziane na moment, gdy powszechnie w handlu pojawią się
    > moduły 4 GiB.

    Są takie moduły, ale to wielka rzadkość i nie wiem dlaczego, ale ceny są spore.
    A płyty z X bankami 4-GBtowymi są od pewengo czasu (2 lat ?). Teraz laptopy mogą
    mieć nawet 8 GB, więc producenci płyt słabo się starają.

    > Skoro budujesz maszynę do poważnych zastosowań, to jednak
    > powinieneś się zwrócić w kierunku płyt i procesorów serwe-
    > rowych.

    Zastosowania dość poważne, ale fundusze jakie posiadam - już mniej poważne.

    > PS. Pomyśl trochę, zanim zaczniesz pisać na grupę, bo na
    >     razie zrobiłeś bajzel czterema postami w ciągu 20 minut.

    Bez przesady :)

    ADAS

  • 8. Data: 2009-10-11 10:33:15
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    ADAS pisze:
    > Są takie moduły, ale to wielka rzadkość i nie wiem dlaczego, ale ceny są spore.

    Właśnie dlatego, że wielka rzadkość.

    > A płyty z X bankami 4-GBtowymi są od pewengo czasu (2 lat ?). Teraz laptopy mogą
    > mieć nawet 8 GB, więc producenci płyt słabo się starają.

    Pytanie: po co? Typowemu użytkownikowi nie jest potrzebne
    więcej niż 4 GiB, a często wystarcza nawet 2 GiB (pomijam
    to, że powinno wystarczać 256 MiB, gdyby oprogramowanie
    było dobrze pisane). To, że "da się" i że pamięć jest
    tania nie oznacza przecież, że należy od razu pakować
    jej dziesiątki gigabajtów.

    > Zastosowania dość poważne, ale fundusze jakie posiadam - już mniej poważne.

    No zaraz, zarabiasz na tym czy się bawisz? Jeśli się bawisz,
    to kup na 8 GiB i nie kombinuj, bo pewnie to wystarczy w zu-
    pełności.

    > Bez przesady :)

    Nie bez przesady, tylko policz sobie, ile w tym wątku jest
    Twoich postów. I ile mogłoby być, gdybyś pierwsze cztery
    spisał w jednym, przemyślanym.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 9. Data: 2009-10-11 21:25:19
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces ADS <a...@o...pl> zwrócił błąd:
    > 4 banki i 16 GB ??? Na płytach w opisie piszą: do 16 GB. Sorry a kto sprzedaje
    > moduły 4 GB (DDR3) ? Przecież to rzadkość, ja chyba raz widziałem... Czy są
    > jakieś płyty które mają 8 banków DDR3 ? Widziałem z 6-cioma.

    Weź nie żartuj, już dwa lata są DDR3 4GiB, chociaż w sklepie dopiero od
    2008 - ale już ponad rok łatwo dostępne. Nie widziałeś bo kto to będzie
    trzymał, trzeba online kupować.

    Czy cena jest taka wysoka? 4x4GB DDR2 może kosztować tyle samo co 4x4GB
    DDR3.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 10. Data: 2009-10-11 22:21:19
    Od: "Adas" <a...@o...pl>

    > Proces ADS <a...@o...pl> zwrócił błąd:
    >
    > Weź nie żartuj, już dwa lata są DDR3 4GiB, chociaż w sklepie dopiero od
    > 2008 - ale już ponad rok łatwo dostępne. Nie widziałeś bo kto to będzie
    > trzymał, trzeba online kupować.

    Szukam tylko w Internecie.

    Poza Kingstonami (których nie chce) i Korsarzami (które sa OK, ale wolałbym
    Patrioty czy OCZ) nic nie znalazłem. W dodatku dość wolne były...

    > Czy cena jest taka wysoka? 4x4GB DDR2 może kosztować tyle samo co 4x4GB
    > DDR3.

    Mnie już DDR2 nie interesuje. Mnie interesuje porównanie ceny 1 GB, dla modułów
    1, 2 i 4 GB !

    Adam