  • 1. Data: 2017-06-05 21:58:51
    Temat: 433 MHz
    Od: slawek <f...@f...com>

    Wszędzie pełno modułów na 433.92 MHz (TME, Bootland,...)

    Zaglądam do Wikipedii: 433 MHz to pasmo ISM, podany jest akt prawny z
    2014 http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2014000
    1843

    Czytam te rozporządzenie. I wychodzi na to, że pasmo jest od 434 MHz
    (i to z jakimiś jeszcze cyframi po przecinku, 433,92 się nie mieści).

    Co jest?!

  • 2. Data: 2017-06-05 22:14:52
    Temat: Re: 433 MHz
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-06-05 o 21:58, slawek pisze:
> [...]
    >
    > Czytam te rozporządzenie. I wychodzi na to, że pasmo jest od 434 MHz (i
    > to z jakimiś jeszcze cyframi po przecinku, 433,92 się nie mieści).

    W linku paragraf 4 rozporządzenia.

  • 3. Data: 2017-06-05 22:39:04
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości grup

    > W linku paragraf 4 rozporządzenia.

    Ale tam nic nie ma, cytuję:

    Paragraf 4. Urządzenia, pracujące z mocą e.r.p. nieprzekraczającą:
    1) 150 mW - wykorzystujące częstotliwości z zakresu 26,96-27,41 MHz,
    2) 20 mW - wykorzystujące inne niż wymienione w pkt 1 częstotliwości z
    zakresu częstotliwości do 800 MHz
    - dla których zostały wydane świadectwa homologacji, mogą być używane bez
    pozwolenia do czasu upływu terminu waż-
    ności tych świadectw

    Koniec cytatu.

    Gdzie tu jest COKOLWIEK o 433,92 MHz ?

    Owszem, jest zakres do 800 MHz - ale z warunkiem homologacji. I do tego może
    się okazać że termin upłynął i homologacji już nie ma. Jeżeli kiedykolwiek
    była.

    ---
    Ta wiadomoĹ>Ä? e-mail zostaĹ,a sprawdzona pod kÄ...tem wirusĂłw przez oprogramowanie
    AVG.
    http://www.avg.com

  • 4. Data: 2017-06-05 22:40:48
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-06-05 o 22:39, slawek pisze:

    > Gdzie tu jest COKOLWIEK o 433,92 MHz ?
    >
    > Owszem, jest zakres do 800 MHz - ale z warunkiem homologacji. I do tego
    > może się okazać że termin upłynął i homologacji już nie ma. Jeżeli
    > kiedykolwiek była.

    Powiem więcej.
    W rozporządzeniu brak pasm WiFi 2,4 i górnego 5 GHz.

  • 5. Data: 2017-06-05 22:56:06
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości grup
    > Powiem więcej.
    > W rozporządzeniu brak pasm WiFi 2,4 i górnego 5 GHz.

    Auć!

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Andrzej_Halicki_S
    ejm_2016.JPG

    ---

  • 6. Data: 2017-06-05 23:22:37
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-06-05 o 22:56, slawek pisze:

    > Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Auć!
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Andrzej_Halicki_S
    ejm_2016.JPG

    Minister wskazanym rozporządzeniem zmienił akt z 2007r. nie zmienił
    jednak późniejszego rozporządzenia częściowo zmieniającego to z 2007r.
    można je znaleźć na
    http://www.uke.gov.pl/gospodarowanie-czestotliwoscia
    mi-12744
    a dokładnie
    http://www.uke.gov.pl/rozporzadzenie-ministra-infras
    truktury-z-dnia-19-sierpnia-2011-r-zmieniajace-rozpo
    rzadzenie-w-sprawie-urzadzen-radiowych-nadawczych-lu
    b-nadawczo-odbiorczych-ktore-moga-byc-uzywane-bez-po
    zwolenia-radiowego-13009

    W powyższym jest mowa o wszystkich brakujących pasmach (WiFi i 433)

  • 7. Data: 2017-06-06 00:21:51
    Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com>

    użytkownik slawek napisał:

    > Gdzie tu jest COKOLWIEK o 433,92 MHz ?

    To jest rozszerzenie ustawy, 433MHz jest gdzie indziej, a tam też są pułapki:)
    433MHz do 10mW max wypełnienie 10% lub 1mW max 1 minuta. Ograniczenie
    szerokości pasma i takie tam ble ble ble.

  • 8. Data: 2017-06-06 06:49:05
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 5 Jun 2017 23:22:37 +0200, t-1 <t...@t...pl> wrote:
    > Minister wskazanym rozporządzeniem zmienił akt z 2007r. nie zmienił
    > jednak późniejszego rozporządzenia częściowo zmieniającego to z
    2007r.

    Z mojego punktu widzenia jest to nielogiczne. Akt A miał aneks A1,
    akt B znosi A. Więc tym samym aneks A1 przestaje mieć zakotwiczenie.
    Co szkodziło przepisać i dać uporzadkowaną tabelkę?

  • 9. Data: 2017-06-06 06:55:25
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 5 Jun 2017 15:21:51 -0700 (PDT), Bytomir Kwasigroch
    <b...@g...com> wrote:
    > 433MHz do 10mW max wypełnienie 10% lub 1mW max 1 minuta.
    Ograniczenie

    10 mW 10% znalazłem. Ok, Kardaś o tym nie pisze.

    1mW 1 minuta? Nie widzę. Przy 1 mW nie ma tego.

    Co ciekawe: moduły z TME mają 16 mW.