  • 11. Data: 2018-11-12 23:27:04
    Temat: Re: wd elements vs my passport?
    Od: ń <k...@t...sie>

    Jak działa szyfrowanie danych w NAS? Poza tym, że może być programowe lub sprzętowe i
    że mocno spowalnia transfery (nawet o -40%).
    Na moje oko dane na talerzu są zaszyfrowane i podmiana elektroniki dysków nic nie da.

  • 12. Data: 2018-11-13 01:38:55
    Temat: Re: 4TB: wd elements vs my passport?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-12, the_foe <t...@c...pl> wrote:

> [...]
    > nagłówek. Nagłówek zawiera informacje potrzebne do rozkodowania danych.
    > Przede wszystkim główny klucz, ktory jest generowany zupełnie losowo.
    > Kiedy ustalasz hasło np "klucz" ten wyraz jest hashowany. Kaskadowo by
    > ograniczyć stosowanie brute-mode. Czyli tworzy kolejny klucz
    > zdeterminowany. Zdeterminowany hasłem (w przypadku VC jeszcze możemy
    > ustalić liczbę kaskad hashowania). Tym kluczem jest szyfrowany nagłówek.
    > Dlatego nie musisz znać żadnych kluczy - nawet ich nie powinienieś mieć.
    > Co najwyżej powinno się robić kopię nagłówków bo jak się uszkodzą -

    VC a wczesniej jego poprzednik, TC to są świetne narzędzia i nikt w to
    nie watpi, ale nie jestem przekonany, czy ich implementacja zahaczająca
    o tę świetność na poziomie sprzętowage szyfrowania dysków twardych raz
    jest taka łatwa (bez zwiększania kosztów, obciążeń), dwa konieczna.

    Apropos czytałeś historię Paula Le Roux? Świetna lektura choć ma trochę
    dłużyzn. https://magazine.atavist.com/the-mastermind

    > WD i jego SED działa następująco. Główny klucz jest zdeterminowany bo
    > jest już "zaszyty" na stałe. Raczej wątpliwe, ze gdzies "przypadkiem"
    > nie zapisali sobie par klusz-numer seryjny. Ale jak nie jesteśmy

    Tez wątpie, ale ponownie, MZ nie ta klasa zastosowań. Nikt przy zdrowych
    zmysłach nie będzie tego używał do zabezpieczania jakiś danych krytycznych.

    > terrorystami czy nie kolportujemy złośliwych memow na temat Adriana to
    > raczej mamy to gdzieś ;) Problem jest taki, ze naszym hasłem nie
    > szyfujemy klucza, hasłem owtieramy/zamykamy tylko bramę z dostępem do
    > urządzenia. Co gorsza działa to tak, ze ta bramą jest adres w pamięci
    > RAM urządzenia. zwykłe 1/0. Dlatego to zabezpieczenie omienie KAZDY
    > technik policyjny.

    Wcale ale to wcale nie zdziwiłbym sie, że jest jak jest, aby ten technik
    mógł to odczytać. Nie wszystkie firmy stać na pokazanie pazura NSA.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2018-11-13 10:51:21
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-11-12 23:27, ń wrote:

> [...]
    > lub sprzętowe i że mocno spowalnia transfery (nawet o -40%).
    > Na moje oko dane na talerzu są zaszyfrowane i podmiana elektroniki

    Moze byc zrealizowane na poziomie blokowym, uzywajac np. LUKS i
    dm-crypt. Wiec jak najbardziej zaszyfrowany jest wowczas caly
    obszar dysku.

    --

    memento lorem ipsum

  • 14. Data: 2018-11-13 23:43:06
    Od: "n" <...@...e>

    I myślisz, że w laptopie będzie inaczej?

    -----

  • 15. Data: 2018-11-15 11:00:32
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-11-13 23:43, n wrote:

    > I myślisz, że w laptopie będzie inaczej?

    A co ma do tego laptop czy sprzet? W tym przypadku to kwestia
    zrealizowania szyfrowania w warstwie systemu operacyjnego/jego jadrze,
    posredniczacym w operacjach zapisu danych na dysku. Dysk w szyfrowaniu
    nie uczestniczy.

    NAS transparentnie, niewidocznie dla uzytkownika koncowego szyfruje dane
    a wystawia mu zwyczajny zasob dyskowy.

    --

    memento lorem ipsum