  • 1. Data: 2016-10-27 12:51:43
    Temat: 5400HS + A3000
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Zamonotowalem lampę Minolta 5400HS na Sony A3000 za pomocą adaptera Sony
    ADP-MAA.

    W zasadzie lampa działa poprawnie, np. działa silnik zoomu (głośno
    działa, czy to objaw zuzycia?), błyska.

    Mam jednak *wrażenie* że funkcjonalność jest uboga. Niestety do pierwszy
    aparat cyfrowy z lampą jaki mam i nie mam jak porównać.

    Po pierwsze: aparat widzi lampę zewnętrza i nią steruje. Na wyświetlaczu
    lampy jest tylko TTL, w tybie manualnym mozna zmieniać kilka pozycji
    M/x. W menu aparatu nie widzę żadnych istotnych zmian poza pojawieniem
    się "kropki przy ikonie pioruna".

    Ponieważ czasem aparat robi za mały a czasem za duzy błysk zastanawiam
    się czy w ogóle poprawnie steruje mocą, bo jak gdyby nie do końca
    widział odległość focusa. Pytanie: czy podczas robienia zdjęcia nie
    powinno być dwóch błysków? Pierwszy do kontroli ekspozycji, drugi
    właściwy? Albo są bardzo szybkie i ich nie widzę albo jest tylko jeden,
    ten właściwy.

    Po drugie. Wyświetlacz lampy wyświetla HSS. W/g instrukcji lampy to
    oznaka że aparat sam steruje HSS. Czy mam zakładać że uzyje tej funkcji
    kiedy bedzie miał na to ochotę czy też raczej nie nalezy się spodziewać
    tej funkcjonalności w takim zestawie, szczególnie że aparat ubogi?

    Zastanawi mnie czy w ogóle lampa działa "tylko troche" czy tez w pełni.
    De facto to stara lampa i najniższy model Sony a odpowiednik tej lapmy
    Sony zapewne ma nieco zmienione firmware (i cenę ;). Może powinienem się
    jej pozbyć i kupić taką samą ale z logo słuszniejszym?

    PS. Wiem że do tej lampy jest mod w postaci mikrokontrolera który
    potrafi właczyć np. ADI. Ale nie wiem czy akurat z moim aparatem.