  • 41. Data: 2019-06-05 02:17:58
    Temat: Re: 5G
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Filip454" qcsevc$ca5$...@d...me

    > Niczego nie będę szukał, bo:

    > 1. Nie mam tego wątku pobranego.

    Oto Twe odpowiedzi:

    "Filip454" qa57hl$3nk$...@d...me

    "Filip454" qa57hl$3nk$...@d...me

    "Filip454" qa57p4$5ub$...@d...me

    > I żebyśmy się rozumieli - V-NAND, jak sama nazwa wskazuje (VERTICAL
    > NAND), ma ułożone te komórki pionowo. W Samsungach masz bodajże od 32 do
    > 48 warstw (bodajże ostatnia iteracja dysków SSD Samsunga tyle ma).

    > Co jeszcze mógłbym dodać? Na niektórych forach, ludzie mają niechęć do
    > samej marki Adata, ze względu na to, że starsze modele lubiły po prostu
    > padać.

    Moje zaś pytanie dotyczące WD wygladało tak:

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <qa2icc$jgd$...@n...news.atman.pl

    > WD 256GB SSD M.2 PCI-EXPRESS X4 BLACK (WDS256G1X0C) 399,00 pln
    > https://www.ceneo.pl/49886246

    > WD BLACK 500GB M.2 2280 PCIE (WDS500G2X0C) 464,98 pln
    > https://www.ceneo.pl/67942598#

    > I dlaczego WD 256 GB kosztuje niewiele mniej (albo i nie mniej) niż 500 GB?

    -=-

    256 mocno grzeje się, więc jest tak dorgi, jak 500?...

    Wprawdzie Netx także odniósł się do Adaty i Samsunga, ale na zadane
    pytanie dał odpowiedź krótką -- 'nie wiem' zaś owo odniesienie się
    do Samsunga i Adaty nie należało do odpowiedzi, lecz rozszerzało
    rozmowę i nakłaniało do przemyśleń, o które poprosił Netx.

    "Netx" 5cc59397$0$492$6...@n...neostrada.pl

    "Filip454" qa49k8$dub$...@d...me

    F> Myślę, iż przede wszystkim dlatego, że obydwa są na TLC.

    -=-

    Aby było jasne (choć już o tym wspomniałem) wymieniłem tylko porównywalne dyski:

    - 5 lat gwarancji i porównywalny TBW
    - porównywalne transfery i porównywalne IOpSy
    - 4 linie PCIe v3
    - TLC i wielowarstwowość (V-NAND u Smasunga oraz 3D u Adaty i WD)

    -=-

    Rozmowa z Tobą jest IMO stratą czasu.

    -=-

    Jeśli nie rozumiesz nadal -- streszczę Twe odpowiedzi:

    WD 500 kosztuje ~tyle, ile kosztuje WD 256, albowiem:

    - WD 256 osiąga wysokie temperatury
    - ludzie nie lubią WD tak mocno, jak lubią Adatę i Samsunga

    -=-

    IMO nie panujesz nad tym, co piszesz. Nie mam na swej
    myśli drobiazgów, lecz zasadnicze tematy/sprawy/myśli.

    Tłumaczysz to (niepanowanie) milionem rzeczy na głowie -- IMO
    masz kilka czy kilkanaście rzeczy (włosów?) na milimetrze
    kwadratowym, ale może mylę się w tym pobieżnym liczeniu. ;)
    Niby dużo, ale ja miałem kiedyś więcej. ;)

    Szkoda mi czasu na rozmowy z Tobą.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 42. Data: 2019-06-05 02:29:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" qcs9pa$fq0$...@n...news.atman.pl

    "Filip454" q9q5t9$4b4$...@d...me

    "Filip454" q9q5t9$4b4$...@d...me

    F> Swoją teorię bazuję na wieloletnim (ponad 10 lat) korzystaniu
    F> z urządzeń z Androidem i kilkuletnim korzystaniu z urządzeń z iOS.

    E: 0. Przed 10 laty Android niekoniecznie trimował.
    E: 1. Przed 10 laty były inne flashki. (teraz już są QLC)

    F> jaką ilością RAMu i rdzeniami, po prostu wezmą się za optymalizację
    F> samego systemu, który nie spowalnia urządzeń po jakimś czasie
    F> korzystania z nich. Nie mam ochoty zmieniać co rok telefonu.

    E: Od dłuższego czasu usiłuje wyjaśnić Ci, że Android
    E: od dawna trimuje. Nawet link do Wiki podałem.

    E: Widzę też, że nie rozumiesz problemu zwalniania
    E: flashek -- przed wielu laty trimowanie nie było potrzebne.

    F> Nie potrzebujesz iOS, żeby porównać jego prędkości działania z Androidem?
    F> Przecież to stwierdzenie jest kompletnie bez sensu.

    E: IMO twoje wywody są bezsensem. Nie porównujemy szybkości iOSa
    E: z Androidem (jest to niemożliwe) lecz szybkość tego samego
    E: urządzenia z szybkością tego samego urządzenia. Do tego
    E: porównania potrzebujemy czasu i tego urządzenia.

    E: Nie interesuje nas wynik odejmowania:

    E: wynik=szybkość(iOS)-szybkość(Android)

    E: lecz interesuje nas wynik odejmowania:

    E: wynik=szybkość(urządzenia_AN_2015)-szybkość(urządzen
    ia_AN_2019)

    E: Nie spieramy się o to, który system jest szybszy.

    Nasz spór dotyczy spowolniania (flaszek pracujących pod kontrolą
    Androidu) spowodowanego rzekomym brakiem trimowania w Androidzie.

    Nie potrzebujemy tutaj niczego poza obserwowaną flaszką
    i telefonem z Androidem oraz czasem i miarką szybkości flaszek.

    Trimowanie w Androidzie (którego wg Ciebie Android nie oferuje)
    jest faktem, co Ci wykazałem za sprawą Wiki.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 43. Data: 2019-06-05 03:49:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Filip454" qckd23$g8u$...@d...me

    > Dlaczego zakładasz, że nie wiem co naprawdę kosztuje w samochodach?
    > W moim odczuciu, kosztuje paliwo bardzo dużo, w porównaniu z poprzednimi latami, bo
    po prostu dużo jeżdżę (bardzo często w
    > tygodniu na drugi koniec Polski - ten na północy). Przecież kiedyś, olej napędowy
    był
    > o wiele tańszy.

    Swinoujście-Przemyśl -- 1000 km
    Swinoujście-Wrocław -- 500 km
    Suwałki-Przemyśl -- 600 km
    Suwałki-Wrocław -- 700 km
    Gdańsk-Kraków -- 600 km
    Gdynia-Zakopane -- 700 km

    Często to IMO co najmniej dwa razy...
    Zatem tygodniowo co najmniej 2 Mm.
    (2 tysiące km -- 2 razy w 2 strony po 500 km)
    I tylko w dni robocze...

    Tydzień roboczy w Polsce trwa 5 dni, rok to ponad 52 tygodnie.
    52*7=364

    Zatem rocznie przejeżdżasz ponad 104 tysiące km?
    Do tego trzeba dorzucić serwisowanie (raczej lawetami
    tam nie jeździsz) i tankowanie -- być może po drodze...

    Prywatnie nie jeździsz? W tygodniu nieroboczym samochód odpoczywa?
    5 razy do roku chyba zmieniasz olej silnikowy -- jedziesz do serwisu...
    Do tego klocki hamulcowe, tarcze, filtry itd... IMO jeżdżenie do
    serwisów także pochłania kmkm -- i CZAS...

    A po polskich drogach raczej śmigać z naddźwiękową szybkością nie zdołasz. ;)
    Nawet po autostradzie wykładanej bursztynem z Mierzei...

    -=-

    Usiłuję znaleźć w Twych wypowiedziach odrobinę prawdy.

    Ja swego czasu przejechałem w nieco ponad jeden rok prawie 100 tysięcy km.
    Ale jeździłem i w tygodniu roboczym, i w nieroboczym. ;) Nie zatrzymywały
    mnie: mrozy, upały, ulewne deszcze, śnieżyce, zawieje, mgły tak gęste, że
    nie widziałem niczego poza krótkim odcinkiem (pół metra?) krawędzi jezdni
    odcinającego się (bez białych, malowanych pasów) od piaszczystego pobocza...
    (jechałem z Kukli do Białegostoku a taka straszna mgła była na odcinku
    bodajże Suchowola-Korycin; za Korycinem było znacznie lepiej a przed -- była
    mgła, ale znośna; w miejscowościach rzecz jasna mgła nie przeszkadzała)

    Gdyby nie ponowne spalenie co najmniej dwóch świec żarowych, nie liczyłbym
    staranniej, przez co nie wiedziałbym tego, że przez nieco ponad rok
    przejechałem niemal 100 tysięcy km.

    BTW mgły -- pod Warszawą jechałem (razem z innymi -- nie ja dyktowałem
    tempo) ponad 90 km/h, choć widziałem wyraźnie ;) (nie licząc wnętrza
    samochodu) jedynie czerwone światła samochodu przede mną i druciane ;)
    rozgrodzenia jezdni tuż obok siebie...

    Nie były to jedyne moje wypady podczas gęstej mgły -- wszystkie
    zakończyły się bezwypadkowo, ale czasami ;) wspomagałem się innymi
    kierowcami. (wskakiwałem pomiędzy samochody i nie zezwalałem na
    wywalenie mnie z takiej kolumienki -- nie tylko w czasie mgły
    tak czyniłem; ogólnie lubię wczepiać się pomiędzy inne samochody,
    zwłaszcza pomiędzy TIRy, ale nie tylko; motocyklem też tak lubiłem...)

    http://www.kaczmarski.art.pl/tworczosc/wiersze-inni-
    autorzy/anhelli/
    https://www.youtube.com/watch?v=YIxNPnYTG_E

    -=-

    Przed wielu laty chyba można było (od strony prawnej -- nie były to czyny
    zabronione) ,,modernizować'' samochód tak, by zakłócać wskazania licznika,
    i można było ,,uatrakcyjniać'' wyniki wskazywane przez licznik...

    Wskazania tegoż licznika ustawiłem sobie tak, by wskazywał
    rzeczywiste kmkm przejechane przeze mnie.

    Do nadgorliwych policjantów -- sprzedałem Pannę Mercedes na
    tyle dawno, że takowe czyny podpadałyby pod przedawnienie. ;)

    Elektronicznego licznika w Nowym Volvo S40 nie potrafię zmodernizować
    czy uatrakcyjnić. ;) [tak czy siak -- przebieg widać właśnie poprzez
    zużycie tapicerki i kierownicy, zawieszenia, silnika itd...]

    -=-

    Przed wielu laty jadąc do Augustowa, za Korycinem przekroczyłem (nie
    na chwilę, ale na dłuższym odcinku) 150 km/h podczas mrozu spadającego
    poniżej -20°C na letnich oponach. :) Jezdnie były zmrożone, ale zupełnie
    suche -- bez śniegu... Opony w takich warunkach są nagrzane -- kleją się
    dobrze, zaś jezdnie są zmrożone, przez co są szorstkie -- nie są śliskie.

    -=-

    Życzę bezwypadkowych wojaży.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 44. Data: 2019-06-15 00:51:21
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    > Usiłuję znaleźć w Twych wypowiedziach odrobinę prawdy.

    Ja podobnie w Twoich często szukam prawy i ciężko mi się jej doszukać :D

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 45. Data: 2019-06-15 00:52:42
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    > Trimowanie w Androidzie (którego wg Ciebie Android nie oferuje)

    Co za bzdura, nigdzie nie napisałem, że Android nie wspiera trimowania.

    Dawaj te skriny i nie wciskaj mi słów, których nie pisałem. Chyba, że
    chcesz wojenki.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 46. Data: 2019-06-15 00:54:36
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    > Szkoda mi czasu na rozmowy z Tobą.

    Mnie tak samo. Wymyślasz jakieś farmazony, zamiast wysłać linka do
    skrina mojej wypowiedzi, gdzie konkretnie i czarno na białym jest
    wyświetlone co napisałem źle.

    Zresztą już udowodniłem jak potrafisz wciskać ludziom to czego wcale nie
    pisali (nigdzie nie pisałem, że Android NIE WSPIERA TRIMOWANIA).

    Nie pozdrawiam.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 47. Data: 2019-06-15 00:57:28
    Od: Filip454 <f...@g...com>

> [...]
    >
    > Trimowanie w Androidzie (którego wg Ciebie Android nie oferuje)
    > jest faktem, co Ci wykazałem za sprawą Wiki.

    Ty chyba nadal nie rozumiesz, że nie każde urządzenie z Androidem ma
    włączony TRIM.

    Jak go nie ma włączonego, to pamięć będzie się zużywała szybciej.
    Naprawdę tak trudno to zrozumieć?

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 48. Data: 2019-06-15 03:05:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Filip454" qe18fr$sb7$...@d...me

    > Co za bzdura, nigdzie nie napisałem, że Android nie wspiera trimowania.

    > Dawaj te skriny i nie wciskaj mi słów, których nie pisałem. Chyba, że chcesz
    wojenki.

    Wytrzeźwiej Filipie, jeśli chcesz ze mną rozmawiać...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 49. Data: 2019-06-16 19:30:42
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    > "Filip454" qe18fr$sb7$...@d...me

    > Wytrzeźwiej Filipie, jeśli chcesz ze mną rozmawiać...

    Eneuelu, powtarzam - nigdzie nie napisałem, że ANDROID NIE WSPIERA
    TRIMOWANIA i nie zarzucaj mi alkoholizmu.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 50. Data: 2019-06-18 14:44:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Filip454" qe5uc3$38r$...@d...me

    > Eneuelu, powtarzam - nigdzie nie napisałem, że ANDROID NIE WSPIERA TRIMOWANIA i nie
    zarzucaj mi alkoholizmu.

    Alkoholizm nie jest tożsamy z pijaństwem -- alkoholicy zwykle są
    abstynentami, dlatego też chętnie mnie częstowano alkoholem, aby
    sprawdzić, czy nie jestem alkoholikiem, na czym zyskiwałem,
    albowiem nie alkohol jest szkodliwy, lecz jego nadmiar.

    Co do TRIMowania w Androidzie -- zbyt długa była dyskusja dotycząca
    rzekomego braku TRIMowania w Androidzie, by warto było cokolwiek tu
    dorzucać. Pocieszę ;) Cię -- choć u Ciebie szybko znikają poty, na
    serwerach archiwalnych mogą pozostać do końca świata, więc kto ma
    ochotę -- może poczytać. Mnie rozmowy z Tobą przypominają wykład
    mego imiennika z konkluzją mniej więcej taką -- ,,po kilkudziesięciu
    godzinach zauważasz, że Filip454 to lubi''. ;)

    -=-

    Nieznany jest mi powód wychwalania pod niebiosa M$ czy Jabłka,
    ale ponoć żyjemy w kręgu kultury chrześcijańskiej, przez co
    nas dotyczy przykazanie ,,nie będziesz miał bogów cudzych
    przede mną'' lub nawet ,,nie będziesz miał bogów cudzych
    obok mnie''.

    BTW -- ponoć nie każdy wie, że bóg SJ zmarł, ale chyba trudno
    znaleźć kogoś, kto by nie znał zawołania: 'I hate IBM!'.

    Być może w Jabłkach ludzie dopatrywali się śmierci ideologii
    IBM PC z jej problemami -- niestety, choć Apple był rozsądniejszy
    od PC pod wieloma względami (typu -- napięcia interfejsów) nie
    Apple złamał pozycję M$, lecz Google...

    Firma Google nie afiszowała się zawołaniami typu: 'I hate IBM'.

    --