  • 1. Data: 2012-02-04 20:16:15
    Temat: "A Brief, Incomplete, and Mostly Wrong History of Programming Languages"
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    http://james-iry.blogspot.com/2009/05/brief-incomple
    te-and-mostly-wrong.html

    Soraski jesli juz bylo.

    RW

  • 2. Data: 2012-02-07 07:06:42
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Sat, 4 Feb 2012 12:16:15 -0800 (PST), Roman W
    <b...@g...pl> wrote:

    >http://james-iry.blogspot.com/2009/05/brief-incompl
    ete-and-mostly-wrong.html

    >Soraski jesli juz bylo.

    Chyba nie, ale w kazdym razie dobre. Dzieki!

    --
    Moja wyprzedaz wszystkiego: ksiazki, plyty, filmy.
    http://garaz.pl.hostingasp.pl/

  • 3. Data: 2012-02-07 10:27:04
    Temat: Re:
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    Maciej Pilichowski <P...@g...com> napisał(a):

    ete-and-mostly-
    wrong.html

    > Chyba nie, ale w kazdym razie dobre. Dzieki!

    tak, w sumie bardzo ciekawe, choc nie rozumiem wszystkich
    zartow np

    "1991 - Dutch programmer Guido van Rossum travels to Argentina for a
    mysterious operation. He returns with a large cranial scar, invents Python,
    is declared Dictator for Life by legions of followers, and announces to the
    world that "There Is Only One Way to Do It." Poland becomes nervous."

    mozna sie sporo dowiedziec, np ze rozwoj dziedziny zaczynalby sie
    gdzies tak w latach trzydziestych, a w miare nowoczesne programowanie
    zaczyna sie w latach siedemdziesiatych (a moze juz wczesniej z
    koncem 50 tych? trudno powiedziec na ile ten basic czy kobol
    oferowaly nowoczesne programowanie (podobne do dzisiejszego),
    w sumie sam fortran na ile go pamietam pomimo nalecialosci jest
    dosyc nowoczesny i o tyle nalezaloby go moze docenic - na tej
    liscnie nie ma nic wczesniej a przeskok od lat 40stych do
    nowoczesnego jezyk jak fortran wydaje sie spory

    dla mnie ciekawe sa ta pierwsze dekady 30- 40- 50- 60-
    bo pozniej to juz jako tako ogarniam obraz (bo byl pewnie
    podobny do dzisuejszego)

  • 4. Data: 2012-02-07 11:49:50
    Od: " " <f...@g...pl>

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > dla mnie ciekawe sa ta pierwsze dekady 30- 40- 50- 60-
    > bo pozniej to juz jako tako ogarniam obraz (bo byl pewnie

    ciekawiloby mnie od kiedy mw zaczelo sie programowanie
    typu klawka-computer-monitor

    w wiki pisze

    One of the earliest electronic displays is the cathode ray
    tube (CRT), which was made commercial in 1922.

    byl to co prawda bardziej ekran oscyloskopu niz tv
    ale w 1954 byl juz duzy kolorowy telewizor tak ze tv
    pewnie juz byly w latach 40stych

    zdaje sie ze jednak podlaczenie tekiego tv do komputera
    nastapilo duzo pozniej pewnie lata 60te

  • 5. Data: 2012-02-07 12:04:34
    Od: " " <f...@g...pl>

    > dla mnie ciekawe sa ta pierwsze dekady 30- 40- 50- 60-
    > bo pozniej to juz jako tako ogarniam obraz (bo byl pewnie
    > podobny do dzisuejszego)

    gdzie indziej jest napisane jednak ze w latach 30 i 40 stych
    kompy nie byly raczej przeprogramowalne (choc niby pisanie
    kodu w hardware tez moza uznac za programowanie), w latach
    50tych krolowaly raczej kompy lampowe a dopiero w 60tych
    nastapila zmiana zwiazana z tranzystorem

  • 6. Data: 2012-02-07 12:56:55
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Feb 4, 8:16 pm, Roman W <b...@g...pl> wrote:
    > http://james-iry.blogspot.com/2009/05/brief-incomple
    te-and-mostly-wro...

    > Soraski jesli juz bylo.

    Bardzo fajne. Ostatnio gdzies widziałem jakiś humor programistyczny o
    strzelaniu sobie w stopę w różnych językach i w ogromnej większości
    była to straszliwa żenada. Miło się przekonać, że ktos w tym fachu ma
    jeszcze jakies poczucie humoru.

  • 7. Data: 2012-02-07 13:27:29
    Od: " " <f...@g...pl>

    > liscnie nie ma nic wczesniej a przeskok od lat 40stych do
    > nowoczesnego jezyk jak fortran wydaje sie spory

    blad na tej liscie polega mysle jednak na tym ze nie
    wymieniono autorów kodu maszynowego/assemblera,
    asm byl zdaje sie jednak pierwszym jezykiem i bardzo
    ciekawe by bylo dowiedziec sie o jego poczatki i rozwoj

    co do kompow to doczytalem i troche ustalil mi sie
    obraz: lata 30-40 to wydaje era wielkich pojedynczych
    niespecjalnie ruchawych kompow ale juz z poczatkiem lat 50-
    (i IBM 701 - komp ze slynnego cytatu o 5ciu komputerach, i ibm
    704 ) zaczela sie era co bardziej normalnej komputeryzacji,
    ok 1965 thompson napisal juz w w asmie gre 'space travel'
    na pdp-7 kumputer juz z graficznym z tego co sie doczytalem
    niejasno wyswietlaczem (po czym przerobil ta gre na unixa
    tez niejasno napisane), 1975- to juz apple2 i domowe
    komputery jak zx spectrum i c64, czyli z tego wychodziloby
    ze w miare normawlny historyczny rozwoj omawianej dziedziny
    (tj programowania na kompy to lata 1950-1975)

  • 8. Data: 2012-02-07 14:36:40
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 07 Feb 2012 08:06:42 +0100, Maciej Pilichowski
    <P...@g...com> wrote:

    lete-and-mostly-wrong.html

    >Chyba nie, ale w kazdym razie dobre. Dzieki!

    Facio nigdy widac nei slyszal o jezyku Simula. Z Simuli wystartowal
    Smalltalk (co tworcy pisza explicite) i C++ (o czym Sztostrup pisze
    explicite w swoich memuarach). Simula dala poczatek obiektowosci,
    chociaz nei uztwala slowe "obiektowy"

    To tak po pierwszym, 15 sekundowym czytaniu.

    Zoabcze dalej

    A.L.