  • 11. Data: 2009-07-22 05:51:41
    Temat: Re: A teraz dla odmiany sprzetowo
    Od: "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl>

    > Szczerze powiedziawszy nie wiem jakim prawem to działa, ale działa. Nie
    > warto tylko wsadzać tam swapa, bo nic pamięć się nie zwiększa (ja mam
    > swapa wyłączonego). Za to na bufor szopa się to nadaje (dajemy w
    > preferencjach pierwszy do góry), a postawiony tam virtualpc otwiera się
    > szybciej niż oryginalny komputer.
    > Podobno widzi też więcej niż 4GB - niech ktoś sprawdzi, bo mi się nie

    wirtualny nie zobaczy wiecej niz 3,62GB

    > chce komputera otwierać. Jeśliby tak było padnie ostatni powód przyszłej
    > przesiadki na siedem (nie mówiąc już o tym jak szopa przy dużej historii
    > rozkręci).

    skoro potrzebujesz wiecej RAM, to przesiądź sie na XP 64-bit, tam masz do
    128GB

    Tomek

  • 12. Data: 2009-07-22 05:52:40
    Od: "abs" <n...@w...pl>

    > Coś dla szopowców, ale nie tylko. Kto ma systemy 32-bitowe i 4G ramu może
    > sobie zrobić pożytek z nieużytecznej do tej pory ćwiartki za pomocą tego:
    > http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=77586

    Kupiłem wlasnie wczoraj dodatkowe 2 GB i tez znalazlem ten tekst. Ale troche
    z innej beczki: wyjasni mi ktos dlaczego moj XP widzi tylko 3 GB zamiast 3,5
    lub chociazby 3,2? Na karcie graficznej mam 256 MB. Poczytalem troche
    artykulow w sieci i doszedlem do wniosku, ze warto kupic 2 dodatkowe
    gigabajty zamiast jednego - w koncu 3,5 GB to nie to samo co 3 :) A tu
    zonk - powyzej 3 GB moj system nie potrafi podskoczyc...
    No ale pobawie sie dzisiaj tym ramdyskiem, moze jednak bedzie pozytek z tej
    kosci.

    Pozdrowienia,
    ABS

  • 13. Data: 2009-07-22 06:34:23
    Od: Marx <M...@n...com>

    Janko Muzykant pisze:

    > A co, masz dostęp do pełnych 4G? :)
    > Szczęśliwcy zamiast ''ćwiartki'' mogą wpisać ''piątki'', ale raczej nie
    > mniej.

    Tak naprawde to mialoby sens gdyby mozna bylo wykorzystac dolozone 4 GB
    (czyli komp ma 8GB)
    Moze ktos to sprawdzic?
    Marx

  • 14. Data: 2009-07-22 07:20:59
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Jakub Jewuła:

    > To ostatnie mi sie przypomina z czasow DOSa - moze Cie na swiecie nie bylo?
    > ;)
    >
    > To byl chyba RAMdysk wspoldzielony dynamicznie z cache dysku - jak RAMdysk
    > byl wolny to wiecej pamieci szlo na cache, jak zajety to mniej...

    W Amidze CAŁA pamięć była przeznaczona na ram dysk. Zawsze miał tyle wolnego
    miejsca, ile było wolnej pamięci.

  • 15. Data: 2009-07-22 07:25:39
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > W Amidze CAŁA pamięć była przeznaczona na ram dysk. Zawsze miał tyle
    > wolnego miejsca, ile było wolnej pamięci.

    WAOAOOAWWWW!

    Ile teraz kosztuje jakas wypasiona Amiga z PSem? ;)

  • 16. Data: 2009-07-22 07:58:59
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Moze ktos sprawdzic czy program widzi pamiec od 3.25 do 8GB?
    > kusi mnie zeby dolozyc 4GB, ale wolalbym sie najpierw upewnic -
    > nie chce mi sie bez sensu biegac do sklepu po kosci...

    no wlasnie mialem pisac to samo... :) tez tak chce zrobic :)

    Roger

  • 17. Data: 2009-07-22 08:47:48
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 21 Jul 2009 22:30:42 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

> [...]
    > http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=77586
    >
    > Szczerze powiedziawszy nie wiem jakim prawem to działa, ale działa.

    Toż to od dawna jest, tylko sprzęt musi obsługiwać.
    http://www.microsoft.com/whdc/system/platform/server
    /PAE/PAEdrv.mspx
    Z tego co w linku piszą XP tylko do 4GB
    --
    Kojer

  • 18. Data: 2009-07-22 08:50:10
    Od: "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl>

    > Toż to od dawna jest, tylko sprzęt musi obsługiwać.
    > http://www.microsoft.com/whdc/system/platform/server
    /PAE/PAEdrv.mspx
    > Z tego co w linku piszą XP tylko do 4GB
    w wersji XP 64-bit niema ograniczenia do 4GB, nie wiem czemu wszyscy sie tak
    boją tej wersji

    Tomek

  • 19. Data: 2009-07-22 08:53:19
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 22 Jul 2009 01:50:10 -0700, TomekM napisał(a):

    /PAE/PAEdrv.mspx
    > w wersji XP 64-bit niema ograniczenia do 4GB, nie wiem czemu wszyscy sie tak
    > boją tej wersji

    Bo mają przykre doświadczenia z sypiącymi się sterownikami lub ich brakiem.
    No i jak ktoś już ma 32-bit to lekkim bezsensem jest kupowanie drugiego
    64-bit.

    --
    Kojer

  • 20. Data: 2009-07-22 08:58:59
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > w wersji XP 64-bit niema ograniczenia do 4GB, nie wiem czemu wszyscy sie
    > tak boją tej wersji

    Poniewaz XP 64bit nie byl oferowany jako OEM. ZTCW najtansza wersja
    kosztowala ~ 1000zl.