  • 11. Data: 2018-11-23 09:40:18
    Temat: Re: ABS - zgrzytanie?
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 23 Nov 2018 06:21:03 +0000, Marcin Debowski wrote:

    > Ciekawe co tam tak chrobocze/charczy i robi zły PR ABSom.

    Internet podpowiada że to pompa ABS tak chrobocze, kiedy pompuje. I to by
    tłumaczyło dlaczego to chrobotanie "czuć" nogą na hamulcu.

    Mateusz

  • 12. Data: 2018-11-23 10:22:28
    Od: yabba <g...@g...com>

    > Internet podpowiada że to pompa ABS tak chrobocze, kiedy pompuje. I to by
    > tłumaczyło dlaczego to chrobotanie "czuć" nogą na hamulcu.

    Ale dlaczego pompuje, jeśli hamuje się tak lekko, że żadne koło nie
    wpada w poślizg?

    yabba

  • 13. Data: 2018-11-23 12:32:05
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Marcin Debowski, 23 lis 2018 w
    news:j%MJD.370577$MD.206782@fx07.ams1 napisałeś/aś:

    > Ciekawe co tam tak chrobocze/charczy i robi zły PR ABSom.

    I czy w nowych autach z innymi systemami ESP itd. też - czy to tylko urok
    starszych gratów.

  • 14. Data: 2018-11-23 15:35:03
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-23 o 10:22, yabba pisze:

    > Ale dlaczego pompuje, jeśli hamuje się tak lekko, że żadne koło nie
    > wpada w poślizg?

    Raczej kontroluje pompowanie:

    https://youtu.be/IKi5O3ZlSu4?t=197

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 15. Data: 2018-11-26 09:57:15
    Od: ks <k...@g...com>

    W dniu 2018.11.23 o 12:32, pueblo pisze:
    > Witaj Marcin Debowski, 23 lis 2018 w

    > I czy w nowych autach z innymi systemami ESP itd. też - czy to tylko urok
    > starszych gratów.

    W pontiacu z 1993 abs działa bez chrobotania, wcale nie wydaje dźwięków i nie
    czuć nic na pedale kiedy się włącza (tylko kontrolka słabej trakcji sie włącza
    na chwilę). Po doświadczeniach z poprzednim autem (rover 620 z 1997, gdzie abs
    urywał nogę i uszy) nie wierzyłem, że działa. Ale nagrałem sobie filmik z
    hamowania na piasku i było widać jak 'odhamowuje' koło.
    pozdrawiam Krzysiek

  • 16. Data: 2018-11-26 11:16:59
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    yabba <g...@g...com> wrote:

    > Ale dlaczego pompuje, jeśli hamuje się tak lekko, że żadne koło nie
    > wpada w poślizg?

    Zakładam że pompa pompuje, a zawory (które chroboczą) wypuszczają to, co
    pompa elektryczna wypompuje z układu danego koła, z powrotem do pompy pod
    nogą.