  • 1. Data: 2018-11-21 19:09:19
    Temat: Skręt w lewo na skrzyżowaniu
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Było wiele dyskusji o skręt w lewo i wypadki z tym związane,
    gdzie najczęściej winą był obarczony skręcający a nie wyprzedzający,
    jest wyrok NSA dość stary w tej kwestii który z powrotem przywraca
    racjonalny porządek w prawie.
    http://maszprawo.edu.pl/wypadek-skretu-lewo/

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 2. Data: 2018-11-21 19:35:41
    Temat: Re: Skręt w lewo na skrzyżowaniu
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.11.2018 o 19:09, Janusz pisze:
> [...]
    > gdzie najczęściej winą był obarczony skręcający a nie wyprzedzający,
    > jest wyrok NSA dość stary w tej kwestii który z powrotem przywraca

    Ale tu nie USA. Każda sprawa jest rozpatrywana indywidualnie i jeden
    wyrok nie ma wpływu na drugi. Niezawisły sąd uzna tak, jak w danej
    sytuacji mu pasuje.
    Jacek

  • 3. Data: 2018-11-21 19:45:04
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

> [...]
    > gdzie najczęściej winą był obarczony skręcający a nie wyprzedzający,
    > jest wyrok NSA dość stary w tej kwestii który z powrotem przywraca

    G... przywraca - raczej to ten wyrok narobił bałaganu.

  • 4. Data: 2018-11-21 20:16:06
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-21 o 19:09, Janusz pisze:
> [...]
    > gdzie najczęściej winą był obarczony skręcający a nie wyprzedzający,
    > jest wyrok NSA dość stary w tej kwestii który z powrotem przywraca

    I bardzo dobrze. Cavallino bedzie musiał wdeptywać hamulec :]

    Inna sprawa, że wyraźnie jest napisane/określone że istnieje ZMIANA PASA
    i ZMIANA KIERUNKU, jako dwa zupełnie osobne przypadki, co wielu dotąd
    brało za to samo.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 5. Data: 2018-11-21 21:26:46
    Od: Marek S <p...@s...com>

> [...]
    > gdzie najczęściej winą był obarczony skręcający a nie wyprzedzający,
    > jest wyrok NSA dość stary w tej kwestii który z powrotem przywraca

    Serio? Z tego co wiem, to sprawa Szydło nadal się ciągnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2018-11-21 21:30:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-11-21 o 21:26, Marek S pisze:

    > Serio? Z tego co wiem, to sprawa Szydło nadal się ciągnie.

    Bo to sprawa polityczna.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2018-11-21 21:34:27
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > gdzie najczęściej winą był obarczony skręcający a nie wyprzedzający,
    > jest wyrok NSA dość stary w tej kwestii który z powrotem przywraca

    Jeśli coś skręca w lewo - nie wolno go wyprzedzać. Ale nie wolno skręcać
    w lewo, jeśli coś Cię wyprzedza :-)
    Oczywiście sytuacja dotyczy obszaru poza skrzyżowaniami. Inetrnety są
    pełne filmików, jak ktoś skręca w lewo do bramy i dostaje w bok. I
    trzeba się wykłócać, co było pierwsze, kto miał a kto nie miał
    kierunkowskazu, itp.
    Sam kiedyś bym dziabnął Żuka, który ze starości stracił kierunkowskazy.
    No i gość skręcał w lewo w jakąś bramę...
    T.

  • 8. Data: 2018-11-21 22:02:44
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 21 listopada 2018 19:09:23 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:
> [...]
    > gdzie najczęściej winą był obarczony skręcający a nie wyprzedzający,
    > jest wyrok NSA dość stary w tej kwestii który z powrotem przywraca

    W sumie przydalo by sie zmienic nieco prawo aby to bylo wprost tam napisane.
    Z prostej przyczyny wymienionej w artykule:
    -Skrecajac w lewo kierujący musi patrzeć wprost i w lewo, zwracac uwage na samochody
    z naprzeciwka, pieszych na chodniku/przejsciu, rowerzystów. Dokładanie obowiązku
    obserwacji wstecz pod katem samochodów/motocyklistów/rowerzystów jest w tym przypadku
    wymaganiem niemozliwego.

    Co powoduje ze w takim przypadku aktualnie ten co wyprzedza moze ewentualnie dostac
    mandat za przekroczenie predkosci ale wina za wypadek bedzie lezec na tym co skreca.
    Co jest bez sensu.

  • 9. Data: 2018-11-22 08:33:17
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-11-2018 o 22:02, s...@g...com pisze:

> [...]
    > -Skrecajac w lewo kierujący musi patrzeć wprost i w lewo, zwracac uwage na
    samochody z naprzeciwka, pieszych na chodniku/przejsciu, rowerzystów.

    TYLKO jeśli dodamy zakaz nawet włączania lewego kierunku, gdy widać iż
    ktoś zamierza Cię wyprzedzić zanim skończysz manewr.

    I nie jak w tym durnym tłumaczeniu sądu, że skręcający "nie zauważył",
    tylko obiektywnie - jak mógł zauważyć że jest wyprzedzany ZANIM zaczął
    skręcać, zanim włączył kierunek, to jego psim obowiązkiem ma być
    zaniechanie manewru.

    To że jakiś jełop nieuważnie patrzy w lusterko nie może być powodem
    niemożności wyprzedzenia kilku aut wlokących się w kolumnie
    kapeluszników, a których każde w dowolnym momencie może Ci włączyć lewy
    kierunek i w dowolnym momencie skręcić sobie bezkarnie w lewo.

    >Dokładanie obowiązku obserwacji wstecz pod katem
    >samochodów/motocyklistów/rowerzystów jest w tym przypadku wymaganiem
    >niemozliwego.

    Jak dla kogoś to niemożliwe, to niech odda prawo jazdy i porusza się
    pks-em, zanim wjedzie komuś wprost przed maskę.

    Pierdzielenie o konieczności skupienia 100% uwagi na tym co się dzieje z
    przodu, gdy nic się nie dzieje, bo ktoś jednak daje radę wyprzedzać, a
    nie tylko sobie skręcać, to czysta demagogia.

    > Co powoduje ze w takim przypadku aktualnie ten co wyprzedza moze ewentualnie dostac
    mandat za przekroczenie predkosci ale wina za wypadek bedzie lezec na tym co skreca.
    Co jest bez sensu.

    To jest jak najbardziej z sensem - to jego nieprzemyślany manewr
    powoduje wypadek, więc to on ma odpowiadać.

  • 10. Data: 2018-11-22 10:16:54
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-22 o 08:33, Cavallino pisze:

    > To jest jak najbardziej z sensem - to jego nieprzemyślany manewr
    > powoduje wypadek, więc to on ma odpowiadać.

    Wyprzedzanie na skrzyżowaniu o ruchu niekierowanym uważasz jako
    przemyślaną decyzję?
    Życzę Ci jak będziesz skręcał na podwórko, żeby inny Cavallino
    dopierdalający conajmniej 90km/h wyskoczył ci z lewej, dokładnie 1
    sekundę po tym jak będziesz przepuszczał jadącego z naprzeciwka robiąc
    skręt na podwórko. Od razu kup sobie "anglika", zebyś miał większą
    strefę zgniotu :)