  • 1. Data: 2009-02-16 19:29:03
    Temat: AS 47868 i dzisiejsze problemy
    Od: v...@f...lublin.pl

    http://isc.sans.org/diary.html?storyid=5872

    Ktoś jeszcze odczuł problemy? U mnie OpenBGPD wyleciało całkowicie:

    Feb 16 17:24:01 bgp bgpd[1452]: fatal in RDE: aspath_count: bula bula
    Feb 16 17:24:01 bgp bgpd[1450]: dispatch_imsg in main: pipe closed

  • 2. Data: 2009-02-16 19:47:45
    Temat: Re: AS 47868 i dzisiejsze problemy
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    v...@f...lublin.pl pisze:
> [...]
    >
    > Feb 16 17:24:01 bgp bgpd[1452]: fatal in RDE: aspath_count: bula bula
    > Feb 16 17:24:01 bgp bgpd[1450]: dispatch_imsg in main: pipe closed
    mi quagga pizdla o tej samej godzinie :D

    uff

    --
    pozdros
    icek

  • 3. Data: 2009-02-16 20:16:33
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    v...@f...lublin.pl wrote:
    > http://isc.sans.org/diary.html?storyid=5872
    >
    > Ktoś jeszcze odczuł problemy? U mnie OpenBGPD wyleciało całkowicie:

    Kompletnie nic, mimo iż mam z nimi peering. Może defaultowe max as-path
    zadziałało.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 4. Data: 2009-02-16 20:52:07
    Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>

    v...@f...lublin.pl wrote:

> [...]
    >
    > Feb 16 17:24:01 bgp bgpd[1452]: fatal in RDE: aspath_count: bula bula
    > Feb 16 17:24:01 bgp bgpd[1450]: dispatch_imsg in main: pipe closed

    Cisko podobno nie lubi jak dostaje rozgloszenie z 255ma ASami w sciezce

    :)

    Michal W.

  • 5. Data: 2009-02-16 20:52:38
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Michal W. pisze:

    > Cisko podobno nie lubi jak dostaje rozgloszenie z 255ma ASami w sciezce

    cisco, openbgp i quagga

    :)

    --
    pozdros
    icek

  • 6. Data: 2009-02-16 21:42:10
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    Michal W. wrote:

    > Cisko podobno nie lubi jak dostaje rozgloszenie z 255ma ASami w sciezce

    No nie wiem, mamy bardzo dużo Cisco i zero problemów. Głównie SXF, jedno
    SXI i dwa XR, choć w jakiś zakątkach sieci ostało się coś innego, czasem
    nawet archaiczne rzeczy, które mają kilka bezpośrednich feedów BGP, więc
    powinny być narażone, prawda?

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 7. Data: 2009-02-16 21:55:12
    Od: v...@f...lublin.pl

    On 16 Lut, 22:42, Grzegorz Janoszka <Grzeg...@nie-lubie-
    spamu.Janoszka.pl> wrote:
    > No nie wiem, mamy bardzo du o Cisco i zero problem w. G wnie SXF, jedno

    Cisco ma to już poprawione od paru lat - limituje długość ASPATHa do
    75. CSCdr54230. Ogólnie - więcej przemyśleń jest na
    http://www.merit.edu/mail.archives/nanog/threads.htm
    l#15472

  • 8. Data: 2009-02-16 21:59:17
    Od: v...@f...lublin.pl

    On 16 Lut, 22:55, v...@f...lublin.pl wrote:
    > Cisco ma to już poprawione od paru lat - limituje długość ASPATHa do
    > 75. CSCdr54230. Ogólnie - więcej przemyśleń jest
    nahttp://www.merit.edu/mail.archives/nanog/threads.h
    tml#15472

    A, jeszcze kwintesencja problemu, po krótkiej analizie kodu openbgpd i
    RFC. Atrybut AS_PATH składa się z 3 wartości (cytat za RFC):

    <path segment type, path segment length, path segment value>

    segment length ma 1 bajt, a więc jeśli dostaniemy ścieżkę, ktora ma
    255 ASów i zechcemy to dalej ogłosić, wartość przekręci się do 0.

  • 9. Data: 2009-02-16 22:05:22
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    v...@f...lublin.pl wrote:
> [...]
    >
    > A, jeszcze kwintesencja problemu, po krótkiej analizie kodu openbgpd i
    > RFC. Atrybut AS_PATH składa się z 3 wartości (cytat za RFC):

    Zawsze uważałem, że to openbgp to jakieś dziwne jest... :)
    Fajnieszy bug był w JunOSie i chyba IOSie też w przypadku rozgłaszania
    prefixów z community 0.0... Poprawili w openbgp? :)

    --
    ŁT

  • 10. Data: 2009-02-17 15:05:50
    Od: v...@f...lublin.pl

    On 16 Lut, 23:05, Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>
    wrote:
    > Fajnieszy bug był w JunOSie i chyba IOSie też w przypadku rozgłaszania
    > prefixów z community 0.0... Poprawili w openbgp? :)

    Nie wiem, nie sprawdzałem.