  • 1. Data: 2009-02-14 15:47:49
    Temat: speedtest.net i moje spostrzezenia
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Tak ie zaczalem przygladac do jakich serwerow speedtest generuje ruch i tak
    blado to wyglada.

    Wroclaw - niby dialog ale jakis serwer gier co chyba bardziej jest via
    dialog a nie sam dialog do tego nigdy nie udalo mi sie wyciagnac do niego
    wiecej niz 20 mega.

    Lublin - jakis lokalny dostawca internetu. Nie wyglada imponujaco zwlaszcza
    jak z 20 osob na raz chcialoby przetestowac takie lacze 6Mb/s

    Do tego jak klikam sobie po stronie speedtestu to firefox wskazuje zajecie
    procesora na poziomie 90%. Wiec jak do licha mam taki load i komputer ledwo
    zipie bo sie flash wyswietla to ile zostaje tego procesora na obsluge ruchu
    sieciowego ? Wystarczylo, ze wylaczylem winampa co wyjatkowo duzo mi pozeral
    zasobow i mi predkosc skoczyla z 2 mega do 4. Zmienilem serwer z wroclawia
    na warszawke i juz 10.

    inne miasta podobnie. Czy to nie jest jawne oszukiwanie ludzi?

    Moze jakis duzy operator podjalby sie wystawienia lacza na takie testy dla
    speedtestu aby wyniki byly wiarygodne ?

    Icek

  • 2. Data: 2009-02-14 16:06:19
    Temat: Re: speedtest.net i moje spostrzezenia
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Icek pisze:

    > Moze jakis duzy operator podjalby sie wystawienia lacza na takie testy dla
    > speedtestu aby wyniki byly wiarygodne ?
    tia

    widzisz, "dialog" wystawił

    u mnie główna konkurencja to dialog, ludzie porównują speedtest z
    serwera "dialogu" i ze jest "kiepsko"
    to nic, ze kazdy inny pokazuje ruch 2-5X większy

    a duzych to kto by sie miał pojawic? netia?

    nie wierze by GTSy Exatele Tktelekomy się w to bawiły

    to "pomiar" dla end userów

    --
    pozdros
    icek

  • 3. Data: 2009-02-14 16:48:51
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Icek pisze:

    > inne miasta podobnie. Czy to nie jest jawne oszukiwanie ludzi?
    >
    > Moze jakis duzy operator podjalby sie wystawienia lacza na takie testy dla
    > speedtestu aby wyniki byly wiarygodne ?

    zastanawiałem sie kiedyś kto może być serwerem w speedteście i w
    regulaminie ich na stronie jest, że trzeba mieć łacze do internetu
    minimum gigabitowe (nie było chyba mowy ile musi być wolnego :)

    niemniej w Polsce na łączach gts/exatel spokojnie miałem kilka razy
    licznik przekręcony. Głównie testowałem na Bydgoszcz, Lublin, Warszawa,
    Wrocław.

    wojtek

  • 4. Data: 2009-02-14 16:57:47
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    crazy bejbi pisze:

    > niemniej w Polsce na łączach gts/exatel spokojnie miałem kilka razy
    > licznik przekręcony. Głównie testowałem na Bydgoszcz, Lublin, Warszawa,
    > Wrocław.

    przed chwilą sprawdziłem, mam w domu łącze vdsl 10/4 + accesspointa
    lokalnie na mieszkanie i łącze się do niego po wifi.

    Lublin: 10/3Mbps
    Wrocław: 10/3Mbps
    Bydgoszcz: 10/3Mbps
    Warszawa 10/2,5 Mbps (ale ping 8ms :D)

    dla porównania zagranica:
    Nurenberg: 7,3/2,3Mbps
    Frankfurt: 5,8/1,7Mbps
    Dublin: 7,5/1,8Mbps
    Kijów: 6/1 Mbps
    Budapest: 7,8/2,1 Mbps

    Wojtek

  • 5. Data: 2009-02-14 17:07:20
    Od: Adam Wołk-Jankowski <j...@b...tego.1000lecie.pl>

    Siłą speedtesta jest właśnie to, że możesz sobie wybrać serwer oraz porównać
    wyniki dla kilku serwerów w Polsce i za granicą.
    Moim zdaniem właśnie z tego powodu jest to najbardziej wiarygodny sposób
    testowania łącza dla end usera.
    Gdzie Ty tu widzisz oszustwo?
    --
    Z poważaniem:
    Adam Wołk-Jankowski

  • 6. Data: 2009-02-14 22:36:28
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Gdzie Ty tu widzisz oszustwo?
    > --

    no w tym, ze ten dziwny flash zajmuje mi procesor i pomimo, ze mialem z 50
    mega wolnego pasma to z trudem pokazywal mi wiecej niz 10. Jak tylko
    powylaczalem wszystkie inne aplikacje ze starczylo procesoroa dla flasha
    wiecej to i wynik skoczyl.

    Icek

  • 7. Data: 2009-02-14 23:08:53
    Od: Adam Wołk-Jankowski <j...@b...tego.1000lecie.pl>

    Ale przecież to ma być do testowania łączy klienckich a przynajmniej u nas
    jak na razie powyżej 10Mbps to raczej trudno znaleźć ;)

    Tak BTW to mi spokojnie pokazuje 30-35Mbps a maszynkę mam raczej słabą.
    --
    Z poważaniem:
    Adam Wołk-Jankowski

  • 8. Data: 2009-02-15 08:27:38
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    Znam pare przypadkow gdzie mali ISP (cirka 100 klientow) celowo
    ustawiaja lepsze transfery do/z serwerow speedtest aby zatuszowac
    sytuacje rzeczywista.

    --
    Matt Rutkowski

  • 9. Data: 2009-02-15 09:21:56
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Ale przecież to ma być do testowania łączy klienckich a przynajmniej u nas
    > jak na razie powyżej 10Mbps to raczej trudno znaleźć ;)
    >
    > Tak BTW to mi spokojnie pokazuje 30-35Mbps a maszynkę mam raczej słabą.

    wczoraj srednio mialem czas ale:

    - zle pokazuje jak masz router i zle polaczenie do routera (np. slabe radio)
    - zle pokazuje jak z internetu za routerem ktos korzysta
    - zle pokazuje jak np.w tle masz inna aplikacje korzystajaca z internetu
    - zle pokazuje jak masz obciazony komputer/procesor, brak pamieci

    to tak w skrocie. Chodzi o to, ze aby wynik byl wiarygodny trzeba spelnic
    mase warunkow.

    Dodaje do tego, ze jak 20 osob na swiecie postanowi sprawdzic jakie ma pasmo
    np. do serwera w polsce to taki serwer musi miec wolnego pasma na poziomie
    nie mniej jak 120Mb/s a w mojej ocenie trudno mi uwierzyc, ze zaprezentowane
    serwery maja 1Gb/s wolnego pasma.

    Icek

  • 10. Data: 2009-02-15 09:27:30
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Ale przecież to ma być do testowania łączy klienckich a przynajmniej u nas
    > jak na razie powyżej 10Mbps to raczej trudno znaleźć ;)
    >
    > Tak BTW to mi spokojnie pokazuje 30-35Mbps a maszynkę mam raczej słabą.

    a upload ile Cipokazuje ? Bo ja wolnego pasma w tej chwili mam nie mniej jak
    30 Mb/s w obu kierunkach i jakos nie moge osiagnac lepszego wyniku jak 10-12
    down i 4 up.

    Icek