  • 1. Data: 2013-01-05 16:54:33
    Temat: [AT] obowiazek opon zimowych a konwencja wiedeńska
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    Czy ktoś z Koleżenstwa ma przemyslany temat odpowiedzialności za jazde
    na oponach niezimowych i nieiesezonowych w Austryjej gdzie jest sezonowy
    obowiazek zmiany gum, automobilem zarejestrowanym w Polsce?
    I nie chodzi mi tu o subiektywne przekonanie konkretnego CK policmajstra
    tylko o stan obiektywny.

    Ma pilny wyjaz nad Dunaj i tylko dwa koła zimowe (w piwnicy!) wiec wolę
    sie mentalnie przygotować :-)

    Adampio

    P.S. kamizelke (sztuk raz) na wszelki wypadke wożę ale to maly klopot i
    maly wydatek ;-)

  • 2. Data: 2013-01-05 19:20:54
    Od: t...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2013-01-05 19:56:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 05 Jan 2013 16:54:33 +0100, Adampio napisał(a):
> [...]
    > tylko o stan obiektywny.
    >
    > Ma pilny wyjaz nad Dunaj i tylko dwa koła zimowe (w piwnicy!) wiec wolę

    Pilny jutro i do Wiednia ?
    Bo wyjezdzanie w Alpy zima bez zimowek to kiepski pomysl.

    A policjant ... w 99% przypadkow wcale nie zwroci na ciebie uwagi.

    J.

  • 4. Data: 2013-01-05 22:49:32
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    W dniu 2013-01-05 19:56, J.F. pisze:

    > Pilny jutro i do Wiednia ?
    > Bo wyjezdzanie w Alpy zima bez zimowek to kiepski pomysl.
    >
    > A policjant ... w 99% przypadkow wcale nie zwroci na ciebie uwagi.

    Chyba że zacznie tamować ruch na zaśnieżonej drodze.

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | Owner and Sys/Net Admin of _API Internet_ P. Gubernat |
    =-=-=-=-+

  • 5. Data: 2013-01-05 23:01:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 5 Jan 2013 10:20:54 -0800 (PST), t...@p...onet.pl
    napisał(a):

> [...]

    Jak czujesz się na siłach rozmawiać z austriakiem o zawiłościach prawnych i
    konwencji wiedeńskiej, to wal śmiało :-)

    Inna sprawa że tak jak J.F. pisał - jazda na letnich oponach w polskie góry
    to zły pomysł, a co dopiero w Alpy jakieś...

  • 6. Data: 2013-01-05 23:06:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 05 Jan 2013 22:49:32 +0100, Przemysław Gubernat napisał(a):

    > Chyba że zacznie tamować ruch na zaśnieżonej drodze.

    Zakladam ze kolega w gory sie nie wybiera, a wyjazd i powrot na tyle pilny,
    ze sprawdzil prognozy i opadow nie zapowiadaja.

    Bo jak jest ryzyko sniegu ... lepiej miec zimowki, albo choc letnie
    sprawdzone na sniegu, dla wlasnego dobra ..

    J.

  • 7. Data: 2013-01-06 18:31:03
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2013-01-05 22:49, Przemysław Gubernat pisze:
    > Chyba że zacznie tamować ruch na zaśnieżonej drodze.

    Ponieważ doceniam skuteczną trakcję na sniegu to oczywiscie mam dwa kola
    zimowe (na przod, tak samo jak mam dwa a nie czterey łańcuchy) i te
    zdążę zalożyć. "Letnie" opony są na tyle miękkie, że jeszcze w tym
    sezonie na Mazowszu nie zawiodły mimo sporych sniegów. Dlatego na
    kupowanie na chybcika jakichs zimówek szkoda mi czasu bo w nizinnym
    odśnieżanym mieście bedą niepotrzebne.

    No i po namysle zgadzam sie z @J.F. ze prawdopodobieństwo dociekania
    przez policmajstra na szosie jakie gumy mam z tyłu jest bliskie zeru ;-)

    Doczytalem też czemu kamizelka nie podlega pod Konwencje - jest
    wyposażeniem kierowcy, a nie samochodu ;-)

    Pozdrawiam i dziekuję za zainteresowanie

    Adampio