  • 1. Data: 2013-01-04 15:55:43
    Temat: Kable rozruchowe
    Od: s...@g...com

    Dwa lata temu kupiłem kable rozruchowe w Castoramie nie najdroższe ale i nie
    najtańsze.
    Wrzuciłem do samochodu tak na wszelki wypadek.
    Wczoraj wieczorem miały spełnić swoje zadanie i kicha.
    Teraz sprawdzam i OBA przewody były walnięte.

    ps
    wczoraj rozmawiałem z znajomym.
    Ma Toyote i zawsze kupował do niej orginalne części bo orginał to orginał wiadomo.
    Padł mu akumlator zamiast 200 PLN dał 500 PLN bo orginalny ze znaczkiem Toyoty.
    Po dwóch latach padł.
    I komu wierzyć ???

  • 2. Data: 2013-01-04 16:07:12
    Temat: Re: Kable rozruchowe
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 Jan 2013 06:55:43 -0800 (PST), s...@g...com napisał(a):

> [...]
    > Padł mu akumlator zamiast 200 PLN dał 500 PLN bo orginalny ze znaczkiem Toyoty.

    Z akumulatorami to juz praktycznie standard - nie ma marki, co do ktorej
    moznaby z cala pewnoscia stwierdzic, ze prawidlowo eksploatowana, w
    sprawnym samochodzie, przetrwa dluzej niz 2-3 lata... :( Dawniej firmowy
    akumulator w porzadniejszym samochodzie trzymal 5, 8, a (ale to juz
    znacznie rzadziej) nawet i 10 lat. Teraz ma sie zepsuc, zebys kupil nowy.

    A z kablami miales raczej po prostu pecha.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 3. Data: 2013-01-04 16:44:00
    Od: terjan <z...@n...pl>

    > I komu wierzyć ???

    jak zawsze w takim wypadku obejrzeć:

    http://www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU

  • 4. Data: 2013-01-04 18:18:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** s...@g...com pisze tak:

> [...]
    > wypadek. Wczoraj wieczorem miały spełnić swoje zadanie i kicha.
    > Teraz sprawdzam i OBA przewody były walnięte.

    Ja bym Ci sprzedał kable które nie padną po 10 latach powiedzmy za
    100zł, ale Ty tyle nie dasz a ja wiem że tyle nie dasz więc nigdy nie
    podejmę produkcji takich kabli i koło się zamyka.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 5. Data: 2013-01-04 19:01:08
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    ps.com...
    >Dwa lata temu kupiłem kable rozruchowe w Castoramie nie najdroższe ale i
    >nie najtańsze.

    Więc ile kosztowały? Bo najtańsze jakie widziałem w markecie kosztowały
    niecałe 12zł.

  • 6. Data: 2013-01-04 19:11:37
    Od: s...@g...com

    > Więc ile kosztowały? Bo najtańsze jakie widziałem w markecie kosztowały
    > niecałe 12zł.
    > Pozdrawiam

    Ok 50 zł

  • 7. Data: 2013-01-04 19:30:51
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 04.01.2013 15:55, s...@g...com pisze:
> [...]
    > Wczoraj wieczorem miały spełnić swoje zadanie i kicha.
    > Teraz sprawdzam i OBA przewody były walnięte.
    (..)

    I komu wierzyć ???

    Idź do elektrycznego, popatrz na kable, kup z 10 metrów takiego, którego
    miedź jest tak gruba jak długopis. sam sobie zrób zestaw....

    ToMasz

  • 8. Data: 2013-01-04 19:34:06
    Od: Grzegorz <b...@b...com>

    Hello s...@g...com !:

    > Ok 50 zł

    Ja mam kable zapłonowe w połowie własnej roboty - zaciski od takich
    niemal największych jakie były w jakimś sklepie, ale kable (miedziane)
    wymieniłem. Muszą one mieć przekrój co najmniej 50 mm^2 aby odpalić z
    drugiego aku, dla diesla to nawet ze 100. Moje są ze spawarki.

    I już naście aut odpaliłem na tych kablach, nawet z totalnie padniętym
    akumulatorem (po zgaśnięciu nie odpalił). Ale ważą jakieś 6-7 kg. Sama
    miedź to już chyba dobrze ponad stówa. Niestety takich w sklepach nie
    kupisz.

    Pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 9. Data: 2013-01-04 19:47:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >(miedziane) wymieniłem. Muszą one mieć przekrój co najmniej 50 mm^2
    >aby odpalić z drugiego aku, dla diesla to nawet ze 100. Moje są ze

    No nie, nie przesadzaj - 16mm wystarczy, a mozliwe ze nawet 10.

    Bo te sklepowe "200A" to nie wiem czy choc 3mm^2 maja ..

    J.

  • 10. Data: 2013-01-04 20:07:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 4 Jan 2013 19:47:25 +0100, J.F napisał(a):

    > No nie, nie przesadzaj - 16mm wystarczy, a mozliwe ze nawet 10.
    >
    > Bo te sklepowe "200A" to nie wiem czy choc 3mm^2 maja ..

    raczej 1mm^2