  • 1. Data: 2010-02-18 11:02:22
    Temat: AVR i pakiegy ARP
    Od: "grundolf" <g...@p...onet.pl>

    Witam.
    Próbuję stworzyć prosty serwerek www który ma też być jednocześnie klientem
    NTP i stanąłem na stosie w miejscu gdzie są przetwarzane pakiety ARP.
    Chodzi o to że mam mało pamięci ram i muszę wysyłać pakiety ARP request bez
    buforowania ramek.
    Naczytałem się że normalnie jest tak że chcąc wysłać pakiet udp do adresu
    192.168.1.1 muszę znać jego adres MAC. Więc sprawdzam w tablicy arp i jak nie
    ma to wysyłam ARP request. Buforuję pakiet i czekam na odpowiedź ARP replay.
    I właśnie tu jest problem bo jeśli w trakcie tego czekania odbiorę jakiś
    pakiet HTTP to nie będę mógł na niego odpowiedzieć bo nadpiszę dane
    poprzedniego pakietu UDP. W komputerach z dużą ilością ramu jest to możliwe
    ale nie w AVRku.

    Moje pytanie.
    Czy zgodne z zasadami jest abym pakiety UDP dla adresów IP dla których nie mam
    adresu MAC w tablicy wysyłał z adresem docelowym MAC=0xFFFFFFFFFFFF i adresem
    ip=192.168.1.1?
    Czy w takim przypadku komputer doceolowy powinien odebrać pakiet?
    Nie musiałbym buforować pakietów wychodzących.

    Ewentualnie czy jest jakieś inne lepsze rozwiązanie?

    Dzięki za pomoc
    grundolf

  • 2. Data: 2010-02-18 12:52:23
    Temat: Re: AVR i pakiegy ARP
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-02-18 12:02, grundolf pisze:

> [...]
    > ip=192.168.1.1?
    > Czy w takim przypadku komputer doceolowy powinien odebrać pakiet?

    Powinien odebrać. Datagram przejdzie przez filtr MAC jako skierowany do
    wszystkich (broadcast), a potem na poziomie parsowania nagłówka IP
    całość zostanie rozpoznana poprawnie. Tyle że tak skonstruowane ramki
    nie wyjdą poza sieć lokalną (router nie łyka ramek broadcastowych
    zwykle). Ale i tak najpierw sprawdziłbym w praktyce, jak się zachowa
    przeciętny pecet.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2010-02-18 13:26:13
    Od: "grundolf" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie wyjdą poza sieć lokalną (router nie łyka ramek broadcastowych
    > zwykle). Ale i tak najpierw sprawdziłbym w praktyce, jak się zachowa

    Właściwie znalazłem takie rozwiązanie w bibliotece Procyon AVRlib gdy nie
    znajduje wpisu w tablicy arp to wysyłany jest na adres broadcast.
    Adres MAC zdalnego hosta zapamiętywany jest tylko w przypadku gdy jest
    odpowiedz arp reply lub zapytania arp request.

    Z buforowaniem natomiast jest już Ethernut ale tam do dyspozycji jest więcej
    ramu, czas oczekiwania ustawiony jest na 500ms.

    Pozdrawiam
    grundolf

  • 4. Data: 2010-02-18 13:35:55
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "grundolf" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ewentualnie czy jest jakieś inne lepsze rozwiązanie?
    > Dzięki za pomoc

    Zawsze można się pokusić na jakiegoś AVR-ka, którego można pogonić z
    zewnętrzną pamięcią RAM, wtedy masz prawie 64K do dyspozycji, a jak się
    pokombinuje ze zmianą banków to i wielokrotność tego.

  • 5. Data: 2010-02-22 20:16:37
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-02-18 14:35, Marcin Wasilewski pisze:

    > Zawsze można się pokusić na jakiegoś AVR-ka, którego można pogonić z
    > zewnętrzną pamięcią RAM, wtedy masz prawie 64K do dyspozycji, a jak się
    > pokombinuje ze zmianą banków to i wielokrotność tego.

    Heh, właśnie taki jest Ethernut 1.3 (ATmega128 + ext RAM + Realtek Eth).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/